Rodený pre slovenské cesty
13.02.2022 10:08
Ako všetci dobre vieme, Subaru je známa značka vďaka jeho vlastnostiam mimo upravenej cesty a na pretekárskych závodoch Rally. Bol som veľmi nadšený z testovania nového Subaru Outback, hlavne kvôli jeho legendárnemu podvozku, pohonu 4x4 a zvýšeniu podvozku.
Bol to nejaký čas, čo som mal možnosť sadnúť za volant Subaru a musím potvrdiť len to, že doposiaľ ma táto značka nikdy nesklamala. Subaru Outback vo verzii Premium ma sprevádzalo v komforte, ktorý na prvý pohľad z vonku nespoznáte. Výnimočnosťou Outbacku je zvýšený podvozok, ktorý je vysoký cez 200 mm, a tým pádom by sme ho mohli porovnávať aj s inými crossovermi, hoci je to „bežný kombík“.
Agresívny vzhľad má pod palcom masívna predná maska s LED svetlometmi s technológiou Eyesight. Táto technológia obsahuje rôzne funkcie a rozpoznáva obrazy. V jednoduchosti vysvetlené, keď je pred vami prekážka, systém ju zaznamená, upozorní vás, v prípade kritickej situácie vám auto zabrzdí, aby nedošlo ku kolízii. Okrem toho, Subaru Outback poskytuje 3 varianty: Outback Touring, Outback Adventure a Outback Premium. V spomenutých variantoch sa jedná o tú istú motorizaciu, kde sa odlišujú iba vzhľadom diskov a vonkajších doplnkov a výbavou/vzhľadom interiéru. Testovaný variant Premium mal navyše sedadlá a palubnú dosku v hnedej koži, panoramatické strešné okno a 18-palcové brúsené zliatinové disky.
Infotainment vo veľkosti 11,6“ prehľadný, odozva ako má byť. Možno malá maličkosť, ktorá mi vadila bolo ovládanie AutoHoldu a Start/Stop systému umiestnené v infotainmente. Každopádne Subaru Outback Premium vybavené reproduktormi Harman/Kardon mi spríjemnovali jazdu bez pasažierov. Ak sme už pri pasažieroch, chcel by som vyzdvihnúť obrovský priestor na zadných sedadlách a takisto objem kufra (522l), ktorý pri sklopení zadných sedadiel úplne zmení vaše nakupovanie v IKEA.
Rodený pre slovenské cesty... neskutočný podvozok zvláda terény a.k.a oraniská (dosť totožné s našimi cestami) ľavou zadnou a necítite v kabíne takmer žiadne otrasy. S pohonom 4x4 vyjdete nezmyselné „strmáky“ mimo asfalt ako niektoré SUV. Štvorvalcový benzínový motor (16 ventil) s objemom 2,5l a výkonom 124kW (169k) má priemernú spotrebu 7,4l/100km. Na 63l nádrž pri ekonomickom jazdení bez problémov najazdí na jednu plnú nádrž, a to sa nebojím povedať, aj 1000 km, čo je na benzín dosť slušné. Veľmi dôležité je vedieť, že podvozok a pohon 4x4 u Subaru sú ako Tom&Jerry v zmysle: zažijú totálnu bitku, ale stále ich vidíme v nových dieloch ako prekonávajú nové nástrahy od toho druhého. Tým som chcel povedať, že toto sú kľúčové atribúty, ktoré od 40.000€ sú úplne adekvátne.
Text a foto: Mário Chorvát