Rodinná pohodlička nadovšetko

14.03.2015 21:50

Konečne sme sa dočkali, Renault redizajnoval aj rodinný automobil Scenic a Grand Scenic a tým ich začlenil k ostatným modelom. Ide už o tretiu zmenu dizajnu tejto značky a trúfnem si povedať, že vydarenú. V redakcii sme tento model otestovali v elegantnej čiernej verzii s bohatou výbavou Limited. Tá zahŕňa svetelný a dažďový senzor, parkovacie senzory, tempomat… a štýlový čierny interiér.

Zmena dizajnu sa týka predovšetkým prednej časti, kde nás upútali pretiahnuté predné svetlomety a výrazný znak uprostred. Auto tým dostalo široký, až žabací úsmev. Nárazník dopĺňajú chromované lišty s diódami na denné svietenie. Bočný vzhľad aj zadný facelift bol zmenený len mimimálne, nadalej tu kraľujú L-kovité zadné svetlá.

Po usadení na predné sedadlo mi napadlo len jedno slovo, priestor. Jednak ho ostáva dosť nad hlavou aj pre vyššie postavy, jednak je aj po bokoch pre širších vodičov. Dostatok miesta je aj na troch zadných sedadlách, ktoré sú samostatne sklopné a tým umožňujú širokú variabilitu odkladacieho priestoru. Dajú sa dokonca aj vybrať, čím batožinový priestor narastie na impozantných 2050 litrov - vtedy môžete previezť takmer čokoľvek. Na dne batožinového priestoru Grand Scenic môže byť ukrytá dvojica sedadiel, prípadne plnohodnotná rezervná pneumatika.

Príjemná lakťová opierka s veľkou odkladacou schránkou poteší nielen pri dlhšej ceste. Aj keď nie je výškovo nastaviteľná, posúvaním si môžete upraviť jej pozíciu podľa chuti. Digitálny prístrojový panel zobrazuje poctivo všetky potrebné údaje, až je to niekedy na úkor prehľadnosti. Usadený je hlboko pod tieniacou lištou, takže je dobre čitateľný aj pri ostrom slnku. Jeho hornú časť však väčšie výšky uvidia len po prikrčení. V základnej výbave mi chýbal navigačný systém, ktorý by mal byť v tejto triede asi samozrejmosťou. Možno výrobca počíta s tým, že väčšina šoférov už vlastní smartfón, ktorý ho plnohodnotne zastúpi. Za príplatok sa panel navigácie nachádza vpravo od prístrojového panela a kruhový ovládač pri lakťovej opierke.

Na stredovom paneli sa nachádza autorádio s USB vstupom a CD štrbinou. Ovládanie je trošku nešikovné s dvoma otočnými voličmi blízko seba, takže miesto zmeny hlasitosti som často zmenil rádiovú stanicu - ale dá sa na to zvyknúť. Pod rádiom sa nachádza ovládanie klimatizácie s rovnako maličkými tlačítkami, takže jej ovládanie vyžaduje trošku tréning.

S cieľom znížiť spotrebu bol pôvodný 1,9 litrový motor nahradený 1,6 litrovým s rovnakým výkonom. Tento úmysel sa skvele vydaril, spotreba klesla približne o liter vo všetkých režimoch, nie je problém spotrebu udržať okolo 5,5 litra. Má to samozrejme aj odvrátenú stránku, auto je pri nižších otáčkach trošku lenivšie, ale za tú úsporu to určite stojí. Čo sa týka jazdných vlastností, správa sa primerane svojej kategórii ako rodinný automobil. Vďaka tvrdšiemu podvozku je však dostatočne stabilný aj pri vyšších rýchlostiach.

Silným argumentom pre kúpu tohoto rodinného automobilu je aj cena - vo výbave Limited je to do 21 tisíc. S takouto výbavou a s takým skvelým motorom podobný model asi nenájdete, takže ak hľadáte rodinný automobil s dobrou výbavou a za dobrú cenu, tak jednoznačne odporúčam.

Text: Marek Michlík

 

Renault Grand Scénic  
Zdvihový objem cm3 1598 cm3
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 96 kW (130 k) pri 4000 ot/min
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 320 Nm pri 1750 ot/min
Maximálna rýchlosť v km/h 195 km/h
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 11,1 s
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 5,1/4,0/4,4
Základná cena od 15 790 €

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode