Rodinný miláčik

30.06.2017 16:17

Značka Dacia má vo svojom repertoári nespočetné množstvo modelov, ktoré majú svojim priaznivcom čo ponúknuť. Vzdorovať konkurencií nie je ľahké aj preto v jej ponuke nechýba sedem miestna Dacia Lodgy s príjemný motorom, pohľadným zovňajškom s nadštandartným priestorom. Nový model nedisponuje sexi krivkami a ani to nepotrebuje. Jeho hlavným zameraním je ponúknuť spoľahlivé auto s peknou vizážou za primeranú cenu. Nová maska chladiča prekypuje odvážnym offroudovým štýlom, vyzerá drsnejšie a nápaditejšie. Odená v nebíčkovom rúchu vyzerá naozaj krásne a pekné dizajnové šesťnásť palcové disky umocňujú jej moderný vkus. Jediná vec ktorá jej uberá na kráse sú plastové nástavce blatníkov, vlaste plasty okolo celej spodnej časti auta. Účel svätí prostriedky a ochrániť tieto partie proti oderom a odskakujúcich kamienkov, je na mieste. K dokonalejšiemu zovňajšku prispievajú moderné strešné lyžiny, odlišná farba zpetných zrkadiel a imitácia ochrany spodného krytu zadného nárazníka.

Príjemné prekvapenie nás čakalo v interiéri. Koženkovo látkové sedadlá  s oranžovým prešívaním, poskytujú prijemné sedenie a maximálny komfort na chrbát. Sú celkom široké, bočné vedenie spĺňa svoj účel a ergonómia dostatočne pohodlná. Ani druhá rada sedadiel ničím nezaostáva a tretia už vôbec. Vyskúšal som si obe rady a verte, že pasažier s vyšším vzrastom sa tam bude cítiť naozaj pohodlne. Spestrením sú aj oranžové lemovania stredového panelu a výduchy klimatizácie. Multifunkčný štvoramenný volant okrášlený rámčekom z matného chrómu mal primeranú veľkosť a svojou hrúbkou venca sa dobre držal. Jedinou nevýhodou je, že pri jazde v noci, ovládače tlačidiel na volante nie sú podsvietené. Prístrojové informačné budíky sú prehľadné, grafika výborne čitateľná a volant nebráni vodičovi pri ich sledovaní. Vo výbave nechýba adaptívny tempomat, parkovacie senzory či cúvacia kamera. Pri zaradení spiatočky chvíľu musíte počkať, odozva kamery je dosť pomalá, ale svoj účel splní na výbornú.

Pri otvorení kapoty som si poriadne prezrel agregát s objemom 1,6 litra. Trošku som pochyboval, či dokáže zvládnuť tak veľké auto a nezadychčí sa. Prekvapenie sa nekonalo a 102 koňový motor, potiahol 1200 kg kolos bez problémov. Správal sa sebavodome, nechýbala mu dynamika a každým dňom stráveným za volantom ma prekvapoval. Pri maximálnom zaťažení ho trošku bolo v kabíne počuť, ale nič hrôzostrašné to nebolo. Tá šestka. Neviem, ale mne ten šiesty rýchlostný stupeň veľmi chýbal. Sprevodovanie bolo bezchybné a páčili sa mi krátke a presné dráhy radenia. Podvozok nás naozaj milo prekvapil. Pripadal mi málinko tvrdší, no klasické nerovnosti našich ciest excelentne pohlcoval. Jazdné vlastnosti v zákrutách má tento model asi v malíčku, krásne zatáča a jazdí svižnejšie, ako by ste čakali. Možno to ovplyvnili šesťnásťpalcové pneumatiky a vyššia stavba karosérie.

Hodnotenie na záver je veľmi plusové. Myslím, že tento model osloví záujemcou pekným dizajnom, dobrými jazdnými vlastnosťami, tromi radmi sedadiel no hlavne cenou. Je to typické rodinné auto, ktoré ponúka svoje služby menej solvetnejším zákaníkom, ktorí budú s týmto modelom naozaj spokojný.

 

Text a foto: Ľubomír Feckanín

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi  
Zdvihový objem cm3         1 598
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 75/102/4000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min    256/5500
Maximálna rýchlosť v km/h    172
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h   11,6
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)  7,8/5,2/6,1
Cena test. verzie    11 590 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode