Obľúbený program jazdených vozidiel Škoda Plus naďalej rastie a dokazuje, že slovenskí motoristi pri nákupe automobilu z druhej ruky dávajú prednosť preverenej kvalite značkových predajcov. Autorizovaní partneri siete Škoda Plus, ktorá ponúka jazdené vozidlá s prevereným pôvodom, predali za prvých 10 mesiacov roku 2023 už viac než 2 300 vozidiel (z toho 64 % tvoria vozidlá značky Škoda). Najpredávanejším vozidlom bola Škoda Octavia (36 % ), nasledovala ju Škoda Fabia (15 % ) či obľúbené SUV Kodiaq (12 % ). Najpredávanejším elektromobilom bol model Škoda Enyaq, o ktorý aj vďaka certifikátu o stave batérie vzrástol záujem až trojnásobne.
Tibor Reisz, vedúci Business Development spoločnosti Škoda Auto Slovensko, hodnotí výsledky nasledovne: „Tieto výsledky sú dôkazom úspešnej stratégie a dôvery, ktorú sme si vybudovali u našich zákazníkov. Nárast predaja o 20 % oproti minulému roku a rozšírenie našej siete na takmer 30 obchodných miest do konca roka 2024 potvrdzujú, že program Škoda Plus je synonymom spoľahlivosti a kvality na trhu s jazdenými vozidlami. Naše zameranie na rôznorodú ponuku, od najobľúbenejších modelov až po špičkovú starostlivosť o klientov, prináša konkrétne výsledky a motivuje nás pokračovať v tomto úspešnom trende.“
Skvelé výsledky programu Škoda Plus za prvých desať mesiacov roka 2024
Program Škoda Plus rástol aj v roku 2024. Za obdobie január až október 2024 sa celkovo predalo viac ako 2 300 vozidiel, čo predstavuje 20 % nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Vozidlá značky Škoda tvorili až 64 % celkového predaja, čo znamená nárast o 7 percentuálnych bodov oproti roku 2023. Najväčší podiel medzi modelmi dosiahla Škoda Octavia, ktorá predstavuje 36 % predaja. Priemerná cena najpredávanejšieho modelu Škoda Octavia pritom bola 17 000 EUR s priemerným nájazdom 110 000 km. Ďalšie obľúbené modely zahŕňajú vozidlá Škoda Fabia (15 %), Kodiaq (12 %), Superb (10 %) a Karoq (9 %).
Trendy v pohonných jednotkách a karosériách
V rámci preferencií pohonných jednotiek v programe Škoda Plus dominovali vozidlá s naftovým motorom, ktoré tvorili 53 % predaja, nasledované benzínovými (44 %) a elektrickými či hybridnými vozidlami (3 %). Najžiadanejšia karoséria bola kombi v kombinácii s motorizáciou 2,0 TDI a automatickou prevodovkou. Podiel predaných vozidiel s automatickou prevodovkou dosiahol 58 %, vozidlá s manuálnou prevodovkou tvorili 42 % všetkých predajov. Po vozidlách s pohonom všetkých štyroch kolies siahlo 19 % zákazníkov.
Z predaných áut bolo 78 % pôvodne zakúpených na Slovensku a 22 % importovaných zo zahraničia. Viac ako polovica (55 %) vozidiel bola dokonca po prvom majiteľovi. Najčastejšou voľbou Slovákov boli vozidlá staršie ako 5 rokov (52 %). Až 34 % zákazníkov si vyberalo jazdené a preverené vozidlo s vekom do 5 rokov a 14 % tvorili zánovné vozidlá do 18 mesiacov alebo 30 000 km. Medzi najobľúbenejšími farbami dominovala biela (26 %), šedá (18 %) a čierna (17 %).
Rozrastajúca sa sieť Škoda Plus
Preverené jazdené vozidlá z certifikovaného programu Škoda Plus budú k dispozícii na viac než 27 predajných miestach po celej Slovenskej republike. Denne aktualizovaný zoznam ponúkaných modelov nájdu záujemcovia na oficiálnej stránke programu Škoda Plus a môžu sa tak zoznámiť s vyhliadnutým exemplárom skôr, ako sa vydajú ku konkrétnemu predajcovi. Sieť Škoda Plus je dnes jedným z najväčších obchodníkov s jazdenými vozidlami na slovenskom trhu a vďaka pobočkám v každom kraji taktiež regionálne najdostupnejším.
„Program Škoda Plus začal rok 2024 s 21 obchodnými miestami, avšak vďaka pokračujúcemu rastu by sa do konca roka mala sieť rozšíriť takmer na 30 miest, čím sa posilní prístupnosť a pokrytie pre zákazníkov na Slovensku. V súčasnosti je na stránke Škoda Plus inzerovaných takmer 600 vozidiel, čo svedčí o širokej ponuke a možnostiach pre potenciálnych kupujúcich,“ uzavrel Martin Kiseľák, projektový manažér programu Škoda Plus zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Pre viac informácií navštívte webstránku www.skodaplus.sk alebo sa informujte v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda.