RS? Ten názov mi pripomína Rádio Slovensko

28.01.2023 10:05

Nový šéf Rádia Slovensko, dlhoročný moderátor a hudobný redaktor Roman Bomboš nám porozprával, aké zmeny nastanú v Slovenskom rozhlase. A zabavil nás rôznymi historkami nielen za mikrofónom, ale aj za volantom. Prvýkrát si sadol do elektromobilu a jeho dojmy z novej Škody Enyaq Coupe RS si môžete pozrieť vo videách. Veríme, že vás zaujmú. :)

Prešiel si na novú pozíciu šéfa Rádia Slovensko. Čo sa vo vysielaní zmení od februára?

V Rádiu Slovensko som si vyskúšal všetky moderátorské pozície a za takmer tridsať rokov spoznal, ako to v rozhlase funguje. To je obrovská výhoda. V novej pozícii by mi však moderovanie chýbalo, preto ma poslucháči ešte budú počuť v jednom špecializovanom víkendovom hudobnom projekte. A samozrejme, keď bude treba zaskočiť kolegov v prípade choroby alebo dovolenky, tak som takisto k dispozícii. Čo sa týka zmien, tak tie určite nastanú v jednotlivých blokoch, kde sa počas dňa budú striedať mužské a ženské hlasy. Odchádzame od spoločných vysielaní vo dvojici. Vo vysielaní sa budú objavovať len počas sviatočného vysielania a pri špecializovaných typoch relácií. 

Ak sa vrátime tvojmu predošlému moderátorskému postu, tak skús zabaviť našich čitateľov nejakou vtipnou príhodou?

Raz som na Svätého Floriána volal požiarnikom, aby som urobil reportáž o ich patrónovi. Predstavil som sa svojím menom, Bomboš - a oni sa začali neskutočne smiať. Vysvetlili mi, že oni volajú „bomboš“ tých, čo dávajú bomby do obchoďákov a potom majú oni výjazdy. Vraj som bol prvý naozajstný Bomboš, ktorý im telefonoval a keď som prišiel nahrávať, prišiel sa na mňa pozrieť celý hasičský zbor… 

Viem, že máš veľa moderovaní, čo ťa veľmi baví, takže veľa cestuješ aj v rámci Slovenska…

Je dobré, keď moderátori chodia po Slovensku priamo tam, kde sú reálne naši poslucháči. Navyše, ak moderujete pred niekoľkými tisíckami ľudí, ktorých treba zaujať a zabaviť, tak tam sa ukáže, či to naozaj viete. Je to iné, ako keď som sám v štúdiu a moderujem, pred davom vidím reakcie a mám okamžitú spätnú väzbu. Po Slovensku som si pojazdil krížom - krážom a dôverne ho poznám. Aj dnes počas víkendov ho spoznávam s deťmi a s partnerkou, pretože šoférovanie, ale aj našu krajinu mám rád. Okrem toho, som taký malý monarchista a rád s autom navštívim aj Viedeň, Budapešť, či Prahu. Samozrejme vo veľkých mestách je aj “traffic” trošku inde, čo už vyžaduje, aby bol aj šofér koncentrovanejší…

Vedel by si charakterizovať nebezpečných šoférov?

Čím väčšie auto, tým nebezpečnejší vodič za volantom. Veľké autá dávajú pocit, akoby si sedel v obrnenom transportéri. Šofér nemá blízky kontakt s okolitým svetom. Takýto vodiči  sú rýchlejší, možno agresívnejší, veľkosť auta ich k tomu navádza. Takže keď vidím väčšie auto, som obozretnejší a dávam si väčší pozor. Čo sa týka pravidiel, mám pocit, akoby ich vodiči SUV oveľa menej dodržiavali. 

Bola situácia, kedy si si povedal, že to bolo na hrane?!

Išiel som po diaľnici a chcel som predbehnúť auto, ktoré sa zvláštne kývalo z jednej strany na druhú. V tom momente som zbadal šoféra, ktorý si za volantom počas šoférovania čítal rozložené noviny! Mal som pocit, že má asi autopilota. Toto  sú naozaj nebezpečné veci, nielen pre neho, ale aj pre okoloidúce vozidlá, v ktorých sedia ľudia. Bol to nebezpečný extrém.

Vidíš rozdiel v šoférovaní u žien a u mužov?

Podobne, ako je viac žien v politike, či aj u nás v rozhlase, kde máme viac moderátoriek, malo by byť napríklad aj viac pilotiek Formuly 1. A čo sa týka šoférovania, ženy sú určite rozvážnejšie a opatrnejšie. Sú to totiž väčšinou matky, ktoré dávajú pozor na deti, ktoré vozia a bezpečnosť je tak vždy na prvom mieste. Muži majú prirodzene vyšší testosterón, ktorý sa odzrkadľuje aj na ich šoférovaní. Myslím si, že spôsob šoférovania je pretransformovanie našich základných ľudských vlastností a auto je naše zrkadlo, ktoré ukazuje na diaľku ostatným, akí v skutočnosti sme… 

Ako vidíš nástup elektromobility tvojimi očami?

Žijeme vo svete, v ktorom je elektrina nevyhnutná. Bez nej by sme nesvietili, nemohli si dobíjať mobily, ktoré sú našim diaľkovým ovládaním na život a bez nej by nevysielal ani rozhlas. Jednoducho by nastal blackout, absolútna tma a my by sme sa nepohli ďalej. Vízia elektrifikácie, aj čo sa týka automobilovej dopravy, je výborná a budem ju podporovať už len tým, že podobne ako dnes, kedy som sedel prvýkrát v elektromobile, budem rád spoznávať jazdné vlastnosti elektrických áut.

Text, foto a video: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode