Sachsen Classic 2018: Šesť vozidiel ŠKODA na trati Mille Miglia Východu
23.08.2018 08:15
K najobľúbenejším z tzv. stotinových rely, v ktorých o víťazovi rozhoduje namiesto rýchlosti čo najpresnejšia jazda, patrí súťaž Sachsen Classic. Medzi takmer dvojstovkou štartujúcich posádok s automobilmi vyrobenými v 20. až 90. rokoch minulého storočia nebudú ani tento rok chýbať vozidlá značky ŠKODA. Po prvý raz sa na štart takýchto veľkých pretekov postaví novozélandský automobil TREKKA, ktorý vznikol na báze modelu ŠKODA OCTAVIA. Okrem populárneho modelu ŠKODA 440 SPARTAK sa diváci môžu tešiť na nadčasovo elegantný kabriolet FELICIA, kupé 110 R či športové legendy OCTAVIA TS 1200 a 130 RS.
-
ŠKODA opäť na trati divácky veľmi obľúbenej súťaže historických vozidiel
-
Štartuje takmer 200 automobilov, šesť z nich nesie značku ŠKODA
-
Trasa je dlhá 600 kilometrov, piatková etapa povedie aj cez územie Českej republiky
-
16. ročník rely Sachsen Classic štartuje dnes 23. augusta 2018
Šestnásty ročník obľúbenej súťaže Sachsen Classic odštartuje dnes 23. augusta napoludnie z centra saského mesta Zwickau. Počas prvej etapy posádky zavítajú okrem iného aj na legendárny závodný okruh Sachsenring. Druhý deň pretekov sa historické vozidlá budú pohybovať aj v Čechách a diváci ich budú môcť obdivovať napríklad v Karlových Varoch. V tretej etape automobiloví klasici prekonajú Krušné hory a v sobotu 25. augusta v popoludňajších hodinách by mali po prejdení 600 kilometrov preťať cieľ v Chemnitzi. ŠKODA sa tejto divácky veľmi obľúbenej akcie zúčastňuje pravidelne, tento rok v spolupráci s nemeckým dovozcom značky nasadí hneď šesticu atraktívnych vozidiel.
ŠKODA 440 SPARTAK z roku 1957 vzbudzuje pozornosť divákov nielen úhľadnými zaoblenými tvarmi dvojdverovej karosérie, ale aj efektnou prídavnou výbavou. Evokuje tak spomienky na súťažné automobily ŠKODA z druhej polovice 50. rokov 20. storočia, ktoré sa zúčastňovali napríklad slávnej a vychýrenej Alpskej jazdy. Ďalšie vývojové stupne úspešného konštrukčného radu budú zastúpené čiernym kompaktným vozidlom OCTAVIA TS 1200. Ten pripomína roky úspešnej účasti športových vozidiel ŠKODA napríklad na trati Rallye Monte Carlo. Označenie TS 1200 je skratkou pojmu Touring Sport (TS), číslovka prezrádza kubatúru 1 221 cm3. Jedným z najobľúbenejších modelových radov v histórii mladoboleslavskej automobilky na saskej rely bude otvorená ŠKODA FELICIA (1961).
Príbeh automobilu TREKKA (1969) spája nostalgiu „zlatých šesťdesiatych rokov“ s exotikou krajiny svojho pôvodu – s Novým Zélandom. Práve tam sa totiž tento výsostne praktický predchodca kategórie súčasných SUV zrodil na technickom základe vozidiel ŠKODA OCTAVIA SUPER. V rokoch 1966 až 1972 bolo u miestneho dovozcu vozidiel ŠKODA vyrobených približne 3 000 exemplárov v uzatvorených aj otvorených alternatívach. Nenáročná prevádzka, vysoká spoľahlivosť, bezpečné zvládanie terénu a jednoduché ovládanie zvlášť ocenili aj novozélandskí farmári, remeselníci a obchodní cestujúci. TREKKA však slúžila aj na letiskách či ako automobil na voľný čas. V obmedzenom množstve sa vyvážala aj na export.
Obchodné aj pretekárske úspechy mladoboleslavskej značky v 70. rokov minulého storočia pripomenú kupé ŠKODA 110 R (1978) a ŠKODA 130 RS (1976). „Erka“ s výkonom 62 koní má atraktívnu prístrojovú dosku s kruhovými prístrojmi, športové sedadlá a bezrámové dvere. Dynamický vzhľad zdôrazňuje splývajúci zadok aj oranžovo-biele vyhotovenie karosérie. Ultimatívne športové vozidlo ŠKODA 130 RS poteší znalcov histórie motoristického športu, veď toto „Porsche Východu“ s motorom 1,3 l OHV dosahovalo výkon až 140 k (103 kW) a v závislosti od sprevodovania dosahovalo rýchlosť až 220 km/h.