Rodinný Scénic

14.10.2018 21:20

Renault Scénic je tu opäť! Nový prepĺňaný štvorvalec je určite výkonnejší ako jeho predchodca a náhrada jednadvojky práve 1,3 TCe je výbornou voľbou! Pohľady smerujúce na päťdverový hatchback v krásnej nebíčkovo-modrej metalíze s LED svietením a stúpajúcimi bočnými líniami okien s 20-palcovými pneumatikami bol na mieste. Vo vnútri vyšší posed a perfektný výhľad do strán cez veľké čelné zvažujúce predné sklo nás presvedčil, že sedíme v bezpečnom a štýlovom aute určenom hlavne pre rodiny, o čom niet pochýb...

Po nastúpení do Scénica nás ohúril bohatý vnútorný priestor, musíme podotknúť, že model o niečo narástol a vyšší pasažieri sa cítia v ňom pohodlne a nie sú ničím obmedzovaní ani nad hlavoupri nohách. Môžu si nastaviť dĺžku sedadla, elektricky aj bedrovú opierku a to najhlavnejšie čo nás potešilo boli tri druhy masáže s viacerými stupňami intenzity. Drieková, tlaková a relaxačná. Famózne! Naposledy som si to užívala v Talismane a nedám na tento doplnok výbavy dopustiť. Na dlhých trasách to naozaj oceníte.

Musíme pochváliť aj sedenie na zadných sedadlách, cestujúci /traja dospelí/ si pohodlne užijú jazdu bez najmenších problémov. Majú pred sebou výklopné stolíky, ktoré sú upevnené na predných sedadlách zo zadnej strany, takže komfort a pohodlie na dlhé trasy vám vyčaria úsmev na tvári. Rozmerovo sú zadné sedadlá veľmi dobre tvarované. No a palubovka bola prehľadná, sme zvyknutí, že všetko intuitívne máme po ruke. Mäkké plasty boli príjemné na pohmat a elegantne prešívané, vcelku všetko funkčné a praktické. Na displej infotainmentu sme si rýchlo zvykli a využili všetky informácie, ktoré nám boli dostupné. Posuvná stredová konzola Easy Life vytvárala taký variabilný priestor, ktorý vodičovi nadmieru vyhovoval a množstvo úložného priestoru sme ohodnotili veľmi pozitívne presne tak ako variabilita kufra. V základe mal kufor Scénica 506 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa natiahol na úctyhodných 1554 l s rovnou plochou, čo umožňoval moderný systém One Touch.

Systém Multi-Sense ponúka na výber päť režimov nastavenia vozidla + ambientné osvetlenie v kabíne. Samozrejme v rôznych farbách či už v červenej /Sport/ to sa nám najviac páčilo, ale v meste sme využívali Eco v zelenej farbe a okrem týchto farieb sme vyskúšali bežovú v móde Normal, modrú v Comforte a fialovú v móde Perso podľa vlastného nastavenia.

Po naštartovaní Scénica veľmi dobre a presne spolupracovala manuálna šesťstupňová prevodovka. Citlivé brzdy reagovali na náš pohyb, takže bezpečnosť bola v poriadku. Benzínová jednatrojka šľapala ako hodinky a vrelo odporúčame praktické využitie Scénica do každej rodiny. Pre tie dynamické rodinky odporúčam športový mód, ktorý sme ocenili pri akcelerácii a striedaním jazdných režimov si každý vyberie ten, ktorý mu najviac vyhovuje.

 

Text: Alena Chorvátová

Foto a grafická úprava: Mário Chorvát

Max. výkon v kW pri 1/min

Viac tu: http://www.autoazena.sk/news/mazda1/
Max. výkon v kW pri 1/min

Viac tu: http://www.autoazena.sk/news/mazda1/
Max. výkon v kW pri 1/min

Viac tu: http://www.autoazena.sk/news/mazda1/
Renault Scénic 1,4 Energy TCe 140 Bose  
Zdvihový objem cm3 1332
Max. výkon v kW pri 1/min 103 kW /140k/ 5000
Max. krútiaci moment v Nm pri 1 min 240 Nm pri1600 ot./min
Max. rýchlosť v km/h 195
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 10,1
Spotreba mesto/ mimo/ kombi /l/100km) 6,0/5,4/5,8  
Cena testovanej verzie 22 790 € 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode