Rodinný Scénic
14.10.2018 21:20
Renault Scénic je tu opäť! Nový prepĺňaný štvorvalec je určite výkonnejší ako jeho predchodca a náhrada jednadvojky práve 1,3 TCe je výbornou voľbou! Pohľady smerujúce na päťdverový hatchback v krásnej nebíčkovo-modrej metalíze s LED svietením a stúpajúcimi bočnými líniami okien s 20-palcovými pneumatikami bol na mieste. Vo vnútri vyšší posed a perfektný výhľad do strán cez veľké čelné zvažujúce predné sklo nás presvedčil, že sedíme v bezpečnom a štýlovom aute určenom hlavne pre rodiny, o čom niet pochýb...
Po nastúpení do Scénica nás ohúril bohatý vnútorný priestor, musíme podotknúť, že model o niečo narástol a vyšší pasažieri sa cítia v ňom pohodlne a nie sú ničím obmedzovaní ani nad hlavoupri nohách. Môžu si nastaviť dĺžku sedadla, elektricky aj bedrovú opierku a to najhlavnejšie čo nás potešilo boli tri druhy masáže s viacerými stupňami intenzity. Drieková, tlaková a relaxačná. Famózne! Naposledy som si to užívala v Talismane a nedám na tento doplnok výbavy dopustiť. Na dlhých trasách to naozaj oceníte.
Musíme pochváliť aj sedenie na zadných sedadlách, cestujúci /traja dospelí/ si pohodlne užijú jazdu bez najmenších problémov. Majú pred sebou výklopné stolíky, ktoré sú upevnené na predných sedadlách zo zadnej strany, takže komfort a pohodlie na dlhé trasy vám vyčaria úsmev na tvári. Rozmerovo sú zadné sedadlá veľmi dobre tvarované. No a palubovka bola prehľadná, sme zvyknutí, že všetko intuitívne máme po ruke. Mäkké plasty boli príjemné na pohmat a elegantne prešívané, vcelku všetko funkčné a praktické. Na displej infotainmentu sme si rýchlo zvykli a využili všetky informácie, ktoré nám boli dostupné. Posuvná stredová konzola Easy Life vytvárala taký variabilný priestor, ktorý vodičovi nadmieru vyhovoval a množstvo úložného priestoru sme ohodnotili veľmi pozitívne presne tak ako variabilita kufra. V základe mal kufor Scénica 506 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa natiahol na úctyhodných 1554 l s rovnou plochou, čo umožňoval moderný systém One Touch.
Systém Multi-Sense ponúka na výber päť režimov nastavenia vozidla + ambientné osvetlenie v kabíne. Samozrejme v rôznych farbách či už v červenej /Sport/ to sa nám najviac páčilo, ale v meste sme využívali Eco v zelenej farbe a okrem týchto farieb sme vyskúšali bežovú v móde Normal, modrú v Comforte a fialovú v móde Perso podľa vlastného nastavenia.
Po naštartovaní Scénica veľmi dobre a presne spolupracovala manuálna šesťstupňová prevodovka. Citlivé brzdy reagovali na náš pohyb, takže bezpečnosť bola v poriadku. Benzínová jednatrojka šľapala ako hodinky a vrelo odporúčame praktické využitie Scénica do každej rodiny. Pre tie dynamické rodinky odporúčam športový mód, ktorý sme ocenili pri akcelerácii a striedaním jazdných režimov si každý vyberie ten, ktorý mu najviac vyhovuje.
Text: Alena Chorvátová
Foto a grafická úprava: Mário Chorvát
Renault Scénic 1,4 Energy TCe 140 Bose | |
Zdvihový objem cm3 | 1332 |
Max. výkon v kW pri 1/min | 103 kW /140k/ 5000 |
Max. krútiaci moment v Nm pri 1 min | 240 Nm pri1600 ot./min |
Max. rýchlosť v km/h | 195 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 10,1 |
Spotreba mesto/ mimo/ kombi /l/100km) | 6,0/5,4/5,8 |
Cena testovanej verzie | 22 790 € |