SEAT Leon Cup Racer štartuje v Eurocup aj v TCR
22.02.2016 20:40
SEAT pokračuje vo svojej intenzívnej a dlhodobej podpore zákazníckeho automobilového športu. V sezóne 2016 bude opäť možné vidieť SEAT Leon Cup Racer na mnohých z najfascinujúcejších pretekových okruhoch.
Na štartovacej čiare bude stáť SEAT Leon CUP RACER, špičkový okruhový špeciál s výkonom 243 kW (330 k), vybavený profesionálnou technológiou. Vyše 100 týchto pretekových automobilov v súčasnosti štartuje v rozličných majstrovstvách cestovných automobilov na okruhoch v 22 štátoch – a s veľkým úspechom, vrátane nového šampionátu TCR International Series. SEAT Leon CUP RACER bol pre novú sezónu vylepšený v mnohých detailoch – pre vyššiu rýchlosť a vzrušujúcejší automobilový šport. Novinkou pre novú sezónu je druhá verzia CUP RACER TCR. So sekvenčnou prevodovkou namiesto DSG je špeciálne konfigurovaná pre vytrvalostné preteky a všetky šampionáty TCR.
/ Ešte vyššia výkonnosť vďaka dôkladnému technickému vývoju
/ Nový CUP RACER so sekvenčnou prevodovkou pre majstrovstvá TCR a vytrvalostné preteky
/ Už vyše 100 exemplárov CUP RACER v súkromných tímoch z 22 štátov
SEAT Leon CUP RACER je už teraz jedným z najúspešnejších cestovných automobilov pre preteky na okruhoch. Vyše 100 exemplárov používa približne 100 pretekových tímov v 22 štátoch.
SEAT Leon Eurocup s atraktívnym kalendárom 2016
SEAT Leon Eurocup patrí k najatraktívnejším značkovým pohárom v Európe. V jeho treťom ročníku kalendár obsahuje sedem pretekových víkendov na najlepších európskych okruhoch:
- 23./24. apríla: Estoril, Portugalsko
- 14./15. mája: Silverstone, Veľká Británia
- 4./5. júna: Paul Ricard, Francúzsko
- 16./17. júla: Mugello, Taliansko
- 10./11. septembra: Red Bull Ring, Rakúsko
- 17./18. septembra: Nürburgring, Nemecko
- 29./30. októbra: Circuit de Catalunya, Španielsko
Každý víkend sa jazdia rozličné tréningy a dva preteky (tzv. šprinty) na relatívne krátku vzdialenosť 50 – 70 km s minimálnym trvaním 40 minút. Pri každých pretekoch bude továrenský servisný tím SEAT Sport poskytovať technickú podporu súkromným zákazníckym tímom.
Úspešný aj v medzinárodných majstrovstvách TCR
No Leon CUP RACER nie je úspešný iba v pohári Eurocup. Zákaznícky tím SEAT dokázal zvíťaziť nad tvrdou konkurenciou v nových, vysoko atraktívnych majstrovstvách cestovných automobilov na okruhoch TCR, ktoré sa konali po prvý raz v roku 2015. V roku 2016 na týchto medzinárodných majstrovstvách TCR International Series štartuje aj najlepší slovenský automobilový pretekár Maťo Homola na úplne novom SEAT Leon Cup Racer.
V 24 pretekoch počas dvanástich víkendov na dvoch kontinentoch – v Európe a Ázii tak bude mať možnosť si zmerať sily s mimoriadne vyrovnanou konkurenciou. Tri z týchto pretekových víkendov budú pri tom zahrnuté do programu Formule 1 (Bahrain, Singapur, Malajzia). Okrem tradičných európskych okruhov sa budú majstrovstvá TCR 2016 jazdiť aj na okruhoch v Rusku (Soči), Číne (Šanghaj), Thajsku a Macau.
„Záujem tímov z TCR a nakoniec aj skutočnosť, že budem pokračovať so SEAT LEON CUP RACER, úžasným autom, ktoré mi prirástlo k srdcu a na ktoré som si zvykol a viem teda zúročiť aj všetky skúsenosti z uplynulej sezony rozhodli o mojej účasti v tomto šampionáte,“ povedal Maťo Homola na svojej nedávnej tlačovej konferencii, v ktorej oznámil účast v TCR.
Kalendár TCR International Series
- 03. apríla: BAHRAIN Sakhir (počas pretekov F1)
- 24. apríla: PORTUGALSKO Estoril
- 07. mája: BELGICKO Spa - Francorchamps (počas pretekov WEC)
- 21. mája: TALIANSKO Monza
- 05. júna: RAKÚSKO Salzburgring
- 19. júna: NEMECKO Oschersleben
- 03. júla: RUSKO Sochi
- 28. augusta: ČÍNA Guangdong
- 18. septembra: SINGAPUR Singapur (počas pretekov F1)
- 02. októbra: MALAJZIA Sepang (počas pretekov F1)
- 30. októbra: THAJSKO Buriram
- 20. novembra: MACAU Macau
CUP RACER – so špičkovou pretekovou technológiou
Napriek špeciálnej pretekovej technológii je Leon CUP RACER príbuzný so sériovým modelom Leon CUPRA. Okrem charakteristického dizajnu, skelet karosérie modelu Leon poskytuje vysokú pevnosť v kombinácii s nízkou hmotnosťou – čo sú vlastnosti dôležité pre rýchlosť a presnú ovládateľnosť na pretekovom okruhu. Aj štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 243 kW (330 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je príbuzný s motorom
špičkovej sériovej verzie Leon CUPRA, rovnako ako prevodovka DSG a elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál prednej nápravy.