SEAT Leon: rozhodlo sa preň už milión zákazníkov
31.07.2019 10:29
Tento týždeň SEAT Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik – jeden milión predaných exemplárov od svojho uvedenia na trh. Najlepšie predávaný model značky SEAT mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne e ešte do konca roka sa začal predávať v prvých štátoch. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie "formula Leon", založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu značky SEAT a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov.
-
Z aktuálneho kompaktného modelu SEAT sa od jeho uvedenia v roku 2012 predalo už 1 milión kusov
-
Nemecko, Španielsko a Veľká Británia sú hlavnými trhmi pre Leon
-
Tretia generácia zmenila novú históriu značky
Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Vývoj tejto stavebnice, ktoré priniesla bezprecedentný skok vpred v oblasti technológie a výroby, si vyžiadal náklady 800 miliónov eur. Modelom Leon kvalita výroby španielskej značky dosiahla štandard koncernu Volkswagen, okrem toho aktuálna generácia prispela ku konsolidácii 1.600 pracovných miest priamo vo výrobnom závode a vyše 6.000 pracovných miest v dodávateľskom priemysle.
Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, vysvetli, že „SEAT Leon, a to predovšetkým jeho tretia generácia, predstavuje skutočný pilier značky. Je to najširšie evidovaný a oceňovaný automobil SEAT na všetkých piatich kontinentoch. Leon predstavuje jeden z hlavných motorov transformácie značky a prispel k rekordu predaja SEAT v roku 2018 s 517.600 vozidlami odovzdanými zákazníkom.“
Automobil, ktorý zmenil SEAT
Úspech modelu Leon transformoval najnovšiu históriu značky SEAT z komerčného a finančného hľadiska a vyvolal kvalitatívny skok v oblasti imidžu značky. Okrem toho Leon umožnil zvýšiť aj ziskovosť na vyrobený kus automobilu SEAT, čo prispelo k obratu z negatívneho hospodárskeho výsledku značky v roku 2012 (-149 miliónov eur) po historicky najlepší ekonomický výsledok značky v roku 2018 (zisk po zdanení 294 miliónov eur).
SEAT uzavrel rok 2012 s počtom 321.000 predaných automobilov, čo je takmer rovnaký počet vozidiel ako značka predala v prvých šiestich mesiacoch roka 2019 (314.300 kusov). Leon sa stal kľúčovým modelom pre rast predaja v štátoch ako Nemecko a Veľká Británia, kde predaj SEAT vzrástol o takmer 70 %, respektíve 60 % od roku 2012. Leon je naďalej najpredávanejším modelom SEAT, v prvých šiestich mesiacoch roka 2019 bol každým štvrtým predaným automobilom španielskej značky.
SEAT Leon bol prvým automobilom v kompaktnom segmente, ktorý mohol byť vybavený reflektormi full LED. Tento charakteristický prvok spolu s delenými hranami (blistrami) na bokoch karosérie a dynamicky vyladeným podvozkom tvoril základ športovej osobnosti kompaktného modelu SEAT. Postupná implementácia najmodernejších technológií ako SEAT Full Link, neskôr digitálny združený prístroj a bezdrôtová nabíjačka smartfónu zlepšili digitálnu konektivitu a zvýšili komfort posádky. Všetky tieto výdobytky prispeli k osobitnému statusu modelu Leon tretej generácie.
Pôvodne SEAT predstavil svoj kompaktný model s troma verziami karosérie: trojdverovou, päťdverovou a kombi, ku ktorým neskôr pribudla osobitná verzia kombi X-PERIENCE so zväčšenou svetlou výškou a pohonom všetkých kolies. V súčasnosti pred blížiacou sa generačnou obmenou program obsahuje už iba päťdverovú verziu a kombi Sportourer ST. Na výber je okrem benzínových a naftových motorov aj ekologický motor TGI na stlačený zemný CNG, ako aj vysoko výkonná verzia CUPRA.
Wayne Griffiths, člen predstavenstva SEAT pre predaj a marketing a súčasne CEO značky CUPRA zdôraznil, že „najprominentnejším aspektom tejto tretej generácie modelu SEAT Leon je jeho široká akceptancia, a to aj sedem rokov po jeho uvedení. V roku 2017 aktuálna generácia dosiahla svoj historický rekord so 170.000 predanými kusmi a aj teraz v roku 2019 sme si istí, že si zachová vysoký predaj približujúci sa k tejto hodnote. Leon bol a bude aj naďalej jedným z najdôležitejších modelov, rovnako pre značku SEAT, ako aj pre značku CUPRA. Jeho rozličné typy karosérie a verzie robia z neho najvšestrannejší a najuniverzálnejší modelový rad značky.“
Vedeli ste, že…?
-
SEAT Leon prvej generácie sa začal predávať v októbri 1999; preto v tomto roku Leon oslavuje svoje 20. výročie.
-
Celkovo SEAT doteraz predal 2.210.712 kusov z modelového radu Leon: 534.797 kusov prvej generácie, 675.915 druhej generácie a 1.000.000 tretej. Na aktuálnu generáciu tak pripadá 45 % z celkového predaja modelového radu Leon za uplynulých 20 rokov.
-
SEAT Leon sa predáva na všetkých piatich kontinentoch, od Španielska (kde sa v súčasnosti predáva najväčší počet) po Mexiko, Maroko, Singapur alebo Nový Zéland.
-
Nemecko, Španielsko a Veľká Británia sú tri trhy na ktorých sa predala väčšina automobilov Leon tretej generácie.
-
Ak by sa 1.000.000 automobilov SEAT Leon predaných od roku 2012 postavilo za sebou, vytvorili by rad dlhý 4.370 kilometrov, čo predstavuje trojnásobok vzdialenosti medzi mestami Barcelona a Wolfsburg.