Sexy pretekár!
10.06.2017 09:00
Mladý moderátor rádia Európa 2 - Dennis Bartalský vyskúšal 120 koní pod kapotou malého ostrého francúzika – Renault Clio GT Line
Dennis, okrem moderátora, ste DJ, zberateľ vynilových platní či rekreačný hokejista... našim čitateľom priblížte, aká bola vaša cesta k moderovaniu jedného z najpočúvanejších rádii?
Nikdy by som nepovedal, že budem moderátorom, pretože mi zistili rečovú vadu, takže som nebol z tých, že by som sa snažil vystupovať na verejnosti či v médiach. S rečovou vadou som bojoval a dokázal som sa jej zbaviť až tak, že som začal pracovať v jednom regionálnom rádiu, kde som naberal skúsenosti za mikrofónom a nakoniec mi zavolal môj súčasný šéf a som rád, že môžem byť súčasťou rádia Európa 2.
No nejaké tie kiksy v tvojej novej moderátorskej práci už boli?
Som tu len od januára, tak som toho vtipnejšieho ešte toľko nezažil, ale v predchádzajúcom rádiu sa stali nejaké tie kiksy vo vysielaní. Vždy o celej išli správy, doprava, počasie a potom išiel úvod do hodiny a ja som sedel za pultom, moderoval a do toho kolegyňa predo mnou čítala správy. Hneď v prvej vete prečítala miesto ostnatý drôt, že osratý ....To si mnohí viete predstaviť čo to asi robí s nami aj s poslucháčmi a pokračovať ďaľšie štyri minúty bez zášklbov kútikov sa nedalo...chytili sme záchvat do éteru, ale mne sa zatiaľ nič také nestalo.
Čo vzťah k autám a prvé auto v autoškole, ktoré ste šoférovali v bežnej premávke s inštruktorom?
Od maličká milujem autá a jeden čas som bol hotový z tuningových áut a zo série filmu Rýchlo a zbesilo. Kupoval som si časopisy, no žral som to všetko, ale teraz ma ten tuning až tak neberie, stačia mi sériové autá. V autoškole som jazdil na Seate Ibiza a pri záverečnej skúške sa potilo čelo môjho inštruktora, pretože mi vbehlo dieťa do cesty a ja som to zvládol, že aj s pochvalou od policajta. A teraz sa už vozím na trojkovej dieselovej Octavke.
Mladosť patrí motorkám a čo kombinácia - Dennis a motorky?
Pamätám si, ako som si to užíval v autoškole, keď som si robil vodičák na motorky do 25 kW, ale priznám sa, že som ich ešte nešoféroval, lebo žiadnu motorku nemám ani žiadnych kamošov motorkárov, že by ma to tam ťahalo. Určite by som si nejakú vyskúšal, ak by k tomu prišlo.
Podarí sa sem tam ukecať policajtov alebo je to problém a ženy to majú v tejto oblasti ľahšie?
Dvakrát sa mi ich nepodarilo ukecať, aj keď niektorí zvyknú hovoriť, že ich pozdravia z rádiového éteru, ja to nerobím a nie som v tom preborník. Znížiť pokutu sa občas podarí, ale koľko to nepoviem. Som slušný, ale už sa snažím viac ako 140km rýchlosť neprekročiť. Aj keď sa mi stalo, že som sa zamyslel alebo zapozeral po peknej babe... aute, tak som mal zrazu na tacháči 160... Počul som, že sa mnohí vodiči zapozerajú aj na bilboardy a bum bác...odpútava to.
Väčšie ako autá napríklad dodávky ste šoférovali?
Jasné! Dokonca som sa chvíľu živil tým, že som šoféroval dodávku, takä klasickú do 3,5 tony. S otcom som vozil nábytok, potom som chvíľu rozvážal potraviny, čo ma až tak nebavilo, ale rozvážať sa vo veľkom aute bolo ok. Parkovanie, cúvanie s väčším autom je veľká škola, lebo na klasických osobných autách to potom každý zvládne ľavou zadnou. Otec má teraz VW Crafter, ale šoféroval som aj iné dodavky Citroen Jumper, Peugeot Boxer.
Boli chvíle na diaľnici, keď ste počítali minúty ba dokonca sekundy?
Lepilo mi na diaľnici D1, keď som išiel z Mikuláša do BA, lebo auto, ktoré som šoféroval ma neinformovalo o dojazde len zrazu ručička spadla dolu až pod čiarku. Potil som sa a mal som strach, ale v hodine dvanástej sa stal zázrak a nejaká vyššia moc stála pri mne, keď som zbadal pumpu....zázrak! Vždy, keď idem okolo nej, tak si na tú situáciu spomeniem.
Zažili ste hrôzostrašnú premávku v zahraničí, že ste si povedali, že stačilo?
Spali sme v jednom hoteli asi hodinu od Frankfurtu, ale dve hodiny sme boli v kolóne, čo som snáď nikde nevidel. Hotová katastrofa! To keby som mal takto chodiť každý deň do práce, tak neviem...nezávidím im to tam. Bola to pre mňa veľká škola bez navigácie, veľké križovatky, následné blúdenie. Najväčší zážitok mám zo San Rema, kde som si požičal skúter a vyskúšal dopravu štýlu: červená-nečervená, prednosť-neprednosť...trúbenie. Užíval som si to a bola to pre mňa veľmi vtipná skúsenosť.To ani v Bratislave nezažijete, keď nefungujú semafóry...
Niečo vtipné o ženách vodičkách, veď si neraz vypočujeme na nás všetko možné i nemožné....
Nuž prídám niečo aj ja. Slečna mala najnovšie nemecké auto nemenovanej trojpísmenokovej značky, ktoré malo senzory úplne všade. Ona si vystúpila a pozrela sa koľko má voľného miesta, vrátila sa naspäť do auta a cúvla si, až na nejaký tretíkrat sa jej to podarilo. Medzitým zablokovala ďaľšie štyri autá, ktoré chceli ísť ďalej, ale nedalo sa. Vtedy som mal chuť jej zatlieskať, lebo si neuvedomila, že má senzory, ale asi len nejaké cenzory, ktoré ju nepustili.
Ozaj, čo také pretekárske gény....nájde sa u vás riadna dávka adrenalínu?
Určite to v sebe mám a keby prišla taká možnosť, tak si to vyskúšam. Bol som raz v Orechovej Potôni na Slovakiaringu a jazdil som na Mercedese CLS, s otcom sme si vystáli radu a vyskúšal ďaľšie tri modely. Bolo to zaujímavé, mali sme aj vysielačky a mohli sme si zapretekať. Veru by som si vyskúšal adrenalínovú jazdu v silnejšom pretekárskom autíčku alebo by som uvítal povoziť sa s nejakým pretekárom profesionálom. Mám totiž tento typ adrenalínu rád a keby som k tomu všetkému mal ešte nejakého športiaka v garáži, nebol by som proti, asi nejakého japonca by som chcel ako je Nissan GTR.
Čo hovoríte na Renault Clio GT Line 1,2 TCe?
Toto auto je sexy pretekár! V živote som všeličo šoféroval, ale kategóriu „hot hatch“ ešte nikdy. ..Modrá farba, LED technika predných svetiel a predný či zadný nárazník GT so 17-palcovými diskami pôsobil športovo elegantne. Po nasadnutí sa mi páčila futuristická prístrojová palubovka, že bola strohá, jednoduchá a prehľadná. Najviac ma dostali sedačky! Tam som sa cítil ako prikovaný a pri dupnutí na plyn do zákruty ma to držalo a nepustilo. Bočné vedenie bolo brutálne a športový volant v koži presne mne do ruky...aj dizajn v interiéri ohúril modrým štepovaním v detailoch...Kombinácia kože s látkou na sedadlách mi vyhovovala a priestoru vpredu bolo habadej, ale vzadu veľkí ľudia si pohodlne určite nesadnú.
Benzínový motor sa nechal riadne vytáčať a 120 koní s turbom pod kapotou urobilo poriadný dupot. Spotreba 5,3 na 100 km udávaná výrobcom určite nebude reálna nakoľko nakoľko pri ostrejšej jazde to bude mať väčší apetít, ale to záleží od jazdneho štýlu, 6 stupňová manuálna prevodovka bola športovo tuhšia, ale presná. Renault Clio GT Line je určený niekomu, kto si okrem jazdy po meste, rád vybehne aj na otvorené cesty, kde sa tomu dá vytnúť. Nielen strohý presun v rámci dňa, ale aj vyplaviť poriadnu dávku adrenalínu. A to mám rád...
Text a foto: Alena Chorvátová