Škoda pozitívna
02.09.2017 08:35
Podnikateľka Klaudia Valušková si vyskúšala novú Škodu Kodiaq a prezradila veľa informácii o jej projektoch so značkou Škoda a jedným z nich je Regio Auto. O všetkom sa dočítate v našom rozhovore.
Boli ste úspešnou majiteľkou siete predajní Auto Valušek. Predali ste ich a momentálne sa venujete poskytovaniu komplexných predajných služieb značky Škoda pre ZŤP občanov v rámci celého územia SR. Prečo ste sa vydali práve touto cestou?
Chcela som sa posunúť tam, kde je to treba a stále sa to krúti okolo dopravy, ktorá je základ v podnikaní. Desať centier Škoda handy ZŤP robi nielen úpravy áut, ale všetkým držiteľom preukazu ZŤP ponúka zvýhodnené predajné a servisné služby. Veď Integrácia do života je podmienená dopravou. Po úspešnom projekte Škoda Handy ZŤP sme pripravili nadstavbu, aby tie centrá boli ešte atraktívnejšie a vznikol ďalší projekt Regio Auto, ktorý úzko súvisí s operatívnym leasingom. Táto komunitná preprava v regióne slúži pre zlepšenie života občanov hlavne tých znevýhodnených. Viac:www. regioauto.sk
Tuším ste dnes tento projekt Regio Auto ponúkli katolíckej charite. Aká bola odozva?
Vysvetlila som im komunitné podnikanie a výhody užívania vozidla bez akontácie s kompletným servisom, aby mohli voziť do kostola znevýhodnených a starších ľudí. Cez deň môže duchovný otec robiť svoju pastoračnú činnosť a večer môže niekto z farnosti voziť ZŤP veriacich, ktorí nemôžu prísť samy do kostola. A budú plné kostoly, môžu mať besedy a iné aktivity.
Ste výraznou podnikateľskou osobnosťou a za 22 rokov ste dostali mnohé významné ocenenia za svoju prácu, ale predsa len kedy to vlastne celé začalo?
S mužom sme malý servis a chceli sme predávať autá, ale na potrebnú licenciu sme museli predať 80 vozidiel do konca roka. Bol december a skrsla mi myšlienka, že klientov privezieme autobusom do Mladej Boleslavy a autá im predáme s poistením rovnom v škodovke! To bolo v roku 1991 a licenciu na ďalší rok sme dostali! Len ťažké bolo, že mi manžel zomrel po ťažkej chorobe, čelila som mnohým problémom, ale nevzdala som sa a podnikala ďalej. Následne som postavila ďalších 6 firiem vďaka tomu, že som objavila v sebe manažérske schopnosti a možno aj ako žena byť príkladom pre zvýšenie sebavedomia iných žien a ich povzbudenie, pretože som nebola iba podnikateľka, ale aj matka troch detí. Podnikanie musí žena zosúladiť s rodinou. Toto tiež vysvetľujem ako mentor začínajúcim podnikatelkam, ktorým sa dlhodobo venujem.
Nedá mi, aby som sa neopýtala, či vaše prvé auto bola Škoda?
Samozrejme, že moje prvé auto bola Škoda 105 a vozila som deti do škôlky, potom do práce. Aj keď sme predávali časom aj autá iných značiek, väčšinou som mala škodovky a na Škode Superb jazdím doteraz.
Zažili ste počas vašich ciest takú situáciu, kedy ste bola rada, že ste ovládali základy prvej pomoci?
Rodičia častokrát chcú deti nejakým spôsobom ukľudniť v aute a dávajú im sladkosti. To isté som urobila aj ja a ten cukrík im zabehol. Vtedy som auto ihneď zastavila a uplatnila zásady prvej pomoci. Dcéru som dala dole hlavou a buchla ju po chrbte...cukrík vypadol. Apelujem na zásady prvej pomoci, aby ich všetci vodiči ovládali. Mojich ZŤP ľudí som dala vyškoliť a teraz chodia oni učiť prvú pomoc aj zdravých ľudí, lebo je to potrebné.
Čo vám najviac robí problémy na cestách, že vás to rozhodí, ale nič s tým neurobíte?!
Vždy niekde seknem pneumatiku na obrubníkoch alebo doškriabem auto od konárov. Asi nemám cit na autá, ale napriek tomu vážne nehody som nemala. Iba jednu nehodu pred desiatimi rokmi, kedy som sa ťukla s jedným autom. Kedysi som pneumatiky menila každé tri mesiace, ale už servis nemám, tak auto dávam do poriadku iba vtedy, keď ho idem predať.
Juj! A pokuty p. Valušková neplatíte, keď ste taká veľmi výrečná žena!
Neplatím pokuty, lebo dodržiavam predpisy! Nepotrebujem ukecávať policajtov, ale raz sa mi stalo, že som urobila priestupok a policajt videl vzadu sedieť dieťa, tak so slovami, že mám peknú dcérenku pokutu odpustil a mala som jej kúpiť pekné topánočky, čo som aj urobila...
Myslíte si, že sú primerané pokuty a tresty za dopravné priestupky?
Vodiči sa nerešpektujú, keď to vidím a nedajbože, že je dvojprúdovka a nehoda, tak idú hocikade zboku, je im jedno, žiadna etika. A tá tá agresivita na cestách, že nepomôžu ani pokuty, ja by som arogantným vodičom dala robiť verejnoprospešné práce na cestách a vtedy by si to do smrti zapamätali!
Ako sa pozeráte na novú éru elektromobilov v rámci ekológie?
Najmä v meste majú svoje opodstatnenie a vidím význam v tom, že idem napríklad z Trnavy do Bratislavy za prácou a odparkujem auto na okraji mesta. Tam presadnem do elektromobilu...hneď by mala Bratislava lepšie ovzdušie.
Zostávame pri škodovkách a nová Škoda Kodiaq s dvojlitrovým dieselom vás zaujala?
Viete u mňa ani ten kufor, ktorý je tu veľký, až tak nerozhoduje, ale ten priestranný interiér je paráda! Pohodlie je u mňa na prvom mieste a nie som najmladšia, tak nastupovanie je veľmi dôležité. Sedím vysoko, mám istotu, že sa nič nemôže sťať a výborný výhľad do všetkých strán je fantastický. Palubovka je prehľadná a poznám ju veľmi dobre, pretože som Škoda pozitívna. Dobrá výbava tohto auta či už klimatizácia, vyhrievanie auta musí byť, automatická prevodovka mi vyhovuje aj s opierkou. Naozaj tento segment Škode chýbal a vidieť, že rast značky ide dobrým smerom. Kodiaq sa dizajnovo vymyká pôvodným modelom, ale je to úžasná zmena, ktorá bola potrebná. Jasné, že dvojlitrový diesel by som s rodinou využila na dlhé cesty a v benzínovej verzii by som jazdila v meste, keďže bývam na kopci, tak „Kodiačik“ by ma nenechal v štichu ani v prípade, že by som sekla gumu, čo je moja slabá stránka pri parkovaní alebo vyhýbaní sa nerovnostiam na cestách.
Text a foto: Alena Chorvátová