Andreas Dick, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť Výroby a logistiky, hovorí: „Uvedenie novej generácie modelu na trh je pre všetkých zamestnancov vždy výnimočný okamih. A pre nový Superb to platí dvojnásobne, pretože v rámci takzvaného projektu Beta+ prebiehal spoločný vývoj modelov Škoda Superb a Volkswagen Passat pod vedením spoločnosti Škoda. Dobre zvládnutá realizácia projektu a presun výroby modelu Superb do Bratislavy sú dôkazom vysokej kvalifikovanosti a odbornosti zamestnancov Škoda Auto. S novou generáciou nášho úspešného vrcholného modelu so spaľovacím motorom tak využívame aj významné synergie. Úprimne ďakujem všetkým kolegom, ktorí veľkým pracovným nasadením prispeli k tomuto projektu.“
Synergie v rámci skupiny: výroba štvrtej generácie modelu Superb v Bratislave
Rozhodnutie o výrobe štvrtej generácie modelu Superb v bratislavskom závode koncernu Volkswagen bolo oznámené už v novembri 2020. Tento krok je súčasťou projektu Beta+, ktorý je zameraný predovšetkým na využitie synergií vo výrobnej sieti a ďalšie zvýšenie efektívnosti. Škoda Auto bola zodpovedná za kompletný vývoj modelov Škoda Superb a Volkswagen Passat a ich výroba bude prebiehať na rovnakej linke.
Presunom modelu Superb do Bratislavy vytvorí Škoda kapacitu pre výrobu automobilov typu Octavia v závode v Kvasinách od leta 2024. To zároveň umožní vyrábať viac elektromobilov v závode v Mladej Boleslavi.
Výroba modelu Škoda Superb na Slovensku sa začína karosárskymi dielmi. Mnohé z nich sa lisujú v bratislavskom závode a kompletizácia prebieha v novej karosárni. Hala bola predtým nevyužívaná a v rámci projektu Beta+ prešla kompletnou premenou. Za necelé dva roky tu Škoda Auto nainštalovala viac ako 500 najmodernejších výrobných strojov a ovládacích riadiacich zariadení spolu s pokročilou technológiou lepenia dielov a dôležité bolo aj nadviazanie spolupráce s novými dodávateľmi. Okrem toho bola montážna hala rozsiahlo prestavaná: samotná linka, do ktorej boli nové modely plynule integrované, sa predtým nepoužívala na výrobu plug-in hybridných vozidiel, ale len na výrobu konvenčných modelov Škoda a Volkswagen. Komplexná modernizácia výrobnej haly tak zahŕňala inštaláciu automatizovaných manipulačných zariadení, priemyselných kamerových systémov a ďalších technológií pre montážnu linku. Okrem toho bola oblasť výroby podvozkov upravená tak, aby sa na tej istej linke mohli vyrábať aj plug-in hybridné verzie.
Veľkou premenou prešla aj lakovňa v bratislavskom závode, čím sa dosiahlo zlepšenie ekologických parametrov. K ekologickejšej prevádzke prispelo napríklad zavedenie nových lakovacích kabín vybavených modernými systémami cirkulácie vzduchu so schopnosťou zachytávať prchavé organické látky.
Nový dizajnový jazyk modelu Superb a široká ponuka pohonných jednotiek
Výroba štvrtej generácie modelu Škoda Superb sa začne verziou kombi, po ktorej bude v prvej polovici roka 2024 nasledovať hatchback. Ponuka moderných a úsporných pohonných jednotiek zahŕňa tri benzínové motory s výkonmi od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k) a dva naftové motory s výkonmi 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Okrem toho ponuka zahŕňa nový plug-in hybridný pohon s čisto elektrickým dojazdom viac ako 100 km, ktorý je určený výlučne pre verziu kombi, ako aj mild-hybridnú verziu – v modelovom rade Superb použitú prvýkrát.
Superb: etalón dizajnu a konštrukčných riešení značky Škoda od roku 1934
História modelu Škoda Superb siaha až do roku 1934, keď bol predstavený vôbec prvý nositeľ tohto mena: Škoda 640 Superb. Špičkové modely si slávne meno zachovali až do roku 1949. V roku 2001 Škoda oživila historický názov a použila ho pre prvú modernú generáciu modelu Superb. Doteraz bolo vyrobených viac ako 1,6 milióna vozidiel tejto vlajkovej lode značky Škoda so spaľovacím motorom.