Kvalita a elegancia
24.12.2013 13:41
Aj keď nová Škoda Superb patrí k top modelom Českej VW dcérskej spoločnosti, stále trošku zaostáva v dizajne. Prichádza síce s nový faceliftom, ale silueta karosérie si stále zachováva rovnaké tvary ako jeho predchodca. Zmeny je vidieť hlavne v predných partiách auta. Chrómovaná maska s výraznejším rebrovaním tvarovo kopíruje nový Rapid. Predné bi-xenónové svetlomety sú váčšie a dokážu meniť intenzitu svietenia podľa svetelných podmienok. Dopĺňajú ich tri vertikálne orientované pruhy LED diód s denným svietením. Aj zadné svetlá prešli inováciou použitím troch radov diód v tvare písmena C.
V interiéri sa toho veľa nezmenilo. Výsadou sú však použité materiály, vyžaruje z nich kvalita a precíznosť. Potešil nás nový kožený trojramenný volant s valčekovými ovládačmi na obsluhu audia a mobilnej komunikácie. Elektricky ovládané sedadlá ergonomicky tvarované, výškovo polohovateľné sú trochu mäkšie, ale v zákrutách vás dokonale podržia. Na nedostatok priestoru sa však nemôže sťažovať nikto. Najviac si ho užijú pasažieri vzadu no vpredu je to už horšie. Hlavne pravá noha vodiča je obmedzovaná vďaka robustnému strednému stĺpiku. Testovaný model Elegance ponúka naozaj bohatú výbavu s množstvom chrómovaných doplnkov. Navigačný systém Columbus zo 6,5 farebným dotykovým displejom TFT, parkovacie senzory, tempomat, dvojzónovú klimatizáciu Climatronic a samočinný parkovací asistent. Darmo sme však pátrali po konektore usb portu. Najviac nás prekvapil odkládací priestor pre originálny Superb dáždnik nachádzjúci sa v zadných partiách dverí. Čo sa týka batožinového priestoru ponúka 633 litrov, čo je najviac vo svojej triede. Po sklopení zadných sedadiel sa objem zvýši na úctyhodných 1865 litrov. Perličkou je prenosné LED svietidlo v ľavej časti kufra.
Atraktívny dvojlitrový diesel s pohonom všetkých kolies je vybavený systémom štart-stop s obnovou brzdnej energie. Týka sa to všetkých naftových motorov a základného (125k) benzínového motora.
Dokonalá kultivovanosť asi neprekvapí nikoho. Okamžite reaguje pri každom zošliapnutí plynového pedálu a ani športová rýchla jazda mu nie je cudzia. Stačí vybenúť na diaľnicu, povoliť mu na chvíľu uzdu a hneď si vychutnate príjemnú a dynamickú jazdu na 18-palcových diskoch. Smelo s ním mozte rezať zákruty, podvozok vás dokonale podrží svojou stabilitou aj vďaka viacprvkovej zadnej náprave.
Superb si stále drží vysokú laťku aj vďaka spolupráci s nemeckou automobilkou. Stále má veľa svojich priaznivcov, ktorí dokažu oceniť jeho kvalitu a eleganciu. Možno sa k ním pridáte raz aj vy.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Škoda Superb Combi 4x4 | |
Zdvihový objem cm3 | 1968 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 125 (170) / 4200 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 218 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 350/ 1750-2500 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 8,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 6,5 / 4,8 /5,6 |
Základná cena od | 40 167 € |