ŠKODA už 13 rokov sponzoruje Tour de France
07.07.2016 13:17
ŠKODA podporuje Tour de France ako oficiálny partner a oficiálny automobil
Česká automobilka nasadí 250 usporiadateľských a sprievodných automobilov značky ŠKODA
Pelotón povedie špičkový model ŠKODA SUPERB ako Red Car
Druhýkrát po sebe sponzoruje ŠKODA Zelený dres pre najlepšieho špurtéra
Meet the Vélo Family - ŠKODA začína celosvetovú kampaň pre fanúšikov cyklistiky na WeLoveCycling.com
Od 2. do 24. júla sa pohľady fanúšikov cyklistiky upierajú na Francúzsko. V tom období sa konajú najtvrdšie a najslávnejšie cyklistické preteky sveta - Tour de France. ŠKODA je od roku 2004 oficiálnym partnerom a oficiálnym automobilom Tour de France. Preteky teda podporuje už po trinástykrát. Vrcholný model ŠKODA SUPERB sprevádza účastníkov Tour na ceste do Paríža a ako Red Car ide na čele pelotónu. Na najslávnejšie cyklistické preteky sveta nasadí ŠKODA 250 automobilov. ŠKODA je okrem toho opäť sponzorom zeleného dresu pre špurtéra s najvyšším počtom bodov.
„Cyklistika má pre značku ŠKODA mimoriadny význam. Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelia automobilky, pred 121 rokmi začínali práve s výrobou bicyklov,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Tour de France je vrcholom našej podpory cyklistiky. Teší nás, že už 13 rokov môžeme túto vrcholnú udalosť podporiť flotilou našich automobilov a očakávame napínavý priebeh Tour de France,“ dodáva Eichhorn.
Keď sa v júli zraky fanúšikov cyklistiky z celého sveta upnú k Francúzsku, pôjde ŠKODA opäť v čele. Česká automobilka v tomto roku podporí Tour de France už po trinástykrát po sebe ako oficiálny sponzor. ŠKODA je súčasne oficiálnym automobilom pretekov, automobilka poskytne celkom 250 usporiadateľských a sprievodných automobilov. Druhý rok česká automobilka sponzoruje tiež zelený dres pre najlepšieho špurtéra. V rokoch 2004 až 2014 bola ŠKODA partnerom bieleho dresu pre najlepšieho mladého jazdca.
Flotila automobilov značky ŠKODA je už dlhé roky hlavnou súčasťou aktivít značky ŠKODA v rámci podpory Tour de France. Najvýraznejším z nasadených modelov je ŠKODA SUPERB. Vlajková loď značky pôjde ako Red Car v čele pelotónu. Tomu zodpovedá aj nápadné lakovanie limuzíny SUPERB v červenom odtieni Corrida. Automobil má tiež panoramatickú presklenú strechu, ktorú je možné pomocou tlačidla otvoriť aj zo zadných sedadiel. Toto riešenie umožňuje, aby riaditeľ Tour de France Christian Prudhomme v otvorenej streche stál. Na štarte etapy má tak optimálny výhľad na pelotón. ŠKODA SUPERB okrem toho disponuje radom technických noviniek, vďaka ktorým môže optimálne fungovať ako mobilný dispečing Tour de France. Limuzína je vybavená vysielačkou, s ktorou môže riaditeľ Tour na niekoľkých kanáloch prijímať informácie a na ich základe vydávať pokyny športového alebo bezpečnostného charakteru.
Počas približne trojtýždňového nasadenia absolvuje flotila 250 automobilov značky ŠKODA v súčte zhruba 2,8 milióna kilometrov. Od roku 2004 počet kilometrov, najazdených v rámci Tour de France, dosiahol úroveň viac ako 30 miliónov kilometrov. Flotila sa ale neskladá iba z automobilov. Servisný tím ŠKODA zabezpečuje zázemie na to, aby všetkých 250 automobilov bolo denne perfektne pripravených na nasledujúcu etapu.
Tour de France je po majstrovstvách sveta vo futbale a olympijských hrách treťou najväčšou športovou akciou na svete. 103. ročník pretekov okolo Francúzska bude tento rok dlhý viac ako 3 519 kilometrov a bude mať 21 etáp. Štartuje sa 2. júla z Mont-Saint-Michel a 24. júla prídu jazdci do cieľa na bulvári Champs-Elysées v Paríži.
V súvislosti s Tour de France štartuje ŠKODA kampaň Meet the Vélo Family. Myšlienka kampane vychádza zo skutočnosti, že cyklistika je najrozšírenejší a najobľúbenejší spôsob pohybu na celom svete. Na bicykel pravidelne sadajú dve až štyri miliardy ľudí. Vyznávačov cyklistiky spája vášeň pre veľkú rodinu. Aj ŠKODA zdieľa túto vášeň už od založenia spoločnosti. História českej značky začala výrobou bicyklov. Ako v každej rodine, majú aj členovia ŠKODA Vélo Family rôzne role. V jednom z celkom 21 charakterov - nájdeme medzi nimi napr. začiatočníka, turistu, horolezcov, šprintéra - sa nájde každý cyklista.
ŠKODA Vélo Family je doma na internetovom portáli WeLoveCycling.com. Tu si návštevníci prečítajú napínavé príbehy o ľuďoch z celého sveta, ktorých spoločnou vášňou je práve cyklistika. Na internetovom portáli okrem iného nájdete aj vtipné emotikony a GIFs značky ŠKODA - takzvané ŠKODAJIS - a súťaže o atraktívne ceny. V interaktívnom kvíze okrem toho fanúšikovia zistia, akým charakterom vo ŠKODA Vélo Family sú.
Cyklistika je dôležitým pilierom sponzorskej stratégie značky ŠKODA. Okrem Tour de France a pretekov okolo Španielska (Vuelta) podporuje automobilka aj ďalšie medzinárodné cyklistické preteky a rad národných a medzinárodných podujatí masovej cyklistiky. Ponuku produktov značky ŠKODA navyše rozširujú aj bicykle a doplnky.
ŠKODA pri príležitosti 103. ročníka pretekov Tour de France ponúka možnosť zajazdiť si úsek zo svetoznámej trate a vyhrať zaujímavé ceny. Priaznivci cyklistiky majú teraz jedinečnú šancu zdolať časť slávnych pretekov na cyklotrenažéri počas ŠKODA GREEN ROADSHOW 2016 vo viacerých slovenských mestách. Pripravené sú nielen rôzne súťaže, ale aj testovanie nových modelov značky ŠKODA. Navyše v každom meste hrajú účastníci o automobil ŠKODA na víkend s plnou nádržou. Zoznam miest nájdu fanúšikovia cyklistiky a značky ŠKODA na www.skoda-auto.sk.
ŠKODA AUTO dlhodobo podporuje cyklistiku aj na Slovensku. Je partnerom prestížnych cyklistických pretekov Okolo Slovenska, a od roku 2015 aj novým partnerom najväčšej cyklistickej charitatívnej akcie na Slovensku – Parasport24 Tour. Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko je už siedmy rok hrdým partnerom Petra Velitsa, jedného z najúspešnejších cyklistov v histórii Slovenska. Okrem toho z pozície generálneho partnera podporuje už tretí rok aj sériu najvýznamnejších pretekov horských bicyklov na Slovensku ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Bližšie informácie nájdu fanúšikovia na stránke www.skoda-bike-open-tour.sk, kde sa môžu na preteky série aj registrovať.