ŠKODA venovala krištáľové trofeje víťazom Tour de France 2015
27.07.2015 16:37
ŠKODA venovala víťazom Tour de France v Paríži originálne krištáľové trofeje navrhnuté dizajnérmi značky. Brit Christopher Froome sa stal celkovým víťazom Tour de France 2015. Zelený dres, ktorého partnerom je ŠKODA AUTO, získal už štvrtýkrát v rade fenomenálny Peter Sagan. Značka ŠKODA v tomto roku podporuje Tour de France v úlohe oficiálneho partnera a oficiálneho automobilu už po dvanástykrát.
Emócie: Trofeje z českého krištáľu pre víťaza Tour
Angažmán: ŠKODA je už po dvanástykrát oficiálnym partnerom Tour de France
Nová éra: Nová ŠKODA Superb v úlohe riaditeľského automobilu
Pôsobivá flotila: 250 automobilov značky ŠKODA
Nadšenie: 16 miliónov fanúšikov na trati, zhruba 1,5 miliardy televíznych divákov
Na najznámejšom parížskom bulvári zablahoželal celkovému víťazovi Christopherovi Froomeovi Bohdan Wojnar, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť ľudských zdrojov, a odovzdal víťaznú trofej, špeciálne vyrobenú zo zeleného krištáľu, víťazovi zeleného dresu Petrovi Saganovi. Automobilka tento rok prvýkrát sponzorovala zelený dres pre najlepšieho špurtéra pretekov okolo Francúzska. Biely dres pre najlepšieho mladého jazdca získal Nairo Quintana. Najlepším vrchárom sa stal víťaz Tour de France Froome, za čo získal bodkovaný dres. Všetci štyria športovci získali tiež trofeje z českého krištáľu - navrhnuté dizajnérmi značky ŠKODA a vyrobené českou sklárskou manufaktúrou Preciosa.
ŠKODA je oficiálnym partnerom a oficiálnym automobilom legendárnej Tour už od roku 2004. Pre Wernera Eichhorna, člena predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedného za oblasť predaja a marketingu, bol tohtoročný sponzoring opäť veľmi úspešný: „Tour de France každoročne ponúka napínavé športové zážitky a veľké emócie. Pre značku ŠKODA bola podpora tejto fantastickej športovej udalosti v roku stodvadsiateho výročia založenia automobilky absolútnym vrcholom.“
Mimoriadnu pozornosť budil sponzoring spoločnosti ŠKODA AUTO v tomto roku vďaka premiére novej generácie modelu ŠKODA Superb v úlohe riaditeľského automobilu v čele pelotónu. Červená ŠKODA Superb slúžila ako mobilný dispečing riaditeľa Tour Christiana Prudhommea. Za týmto účelom automobil disponuje špeciálnou technickou výbavou a obrovskou panoramatickou presklenou strechou, ktorú možno otvoriť zo zadného sedadla jednoduchým stlačením tlačidla.
Značka ŠKODA je na pretekoch navyše prítomná aj početnou flotilou automobilov. Automobilka poskytla zhruba 250 sprievodných automobilov - predovšetkým modely ŠKODA Octavia Combi a ŠKODA Superb. Táto flotila je už mnoho rokov ústrednou súčasťou aktivít značky ŠKODA. Počas svojho zhruba trojtýždňového nasadenia najazdia automobily každoročne okolo 2,8 milióna kilometrov.
Od roku 2004 prešla teda flotila automobilov značky ŠKODA pri Tour de France v súčte okolo 30 miliónov kilometrov. ŠKODA pritom vyniká maximálnou spoľahlivosťou. Dosiaľ nebolo zaznamenané jediné prerušenie jazdy z dôvodu technickej poruchy.
Cyklistika je dôležitým pilierom sponzorskej stratégie spoločnosti ŠKODA AUTO. Okrem Tour de France a Pretekov okolo Španielska (Vuelta) podporuje automobilka aj ďalšie medzinárodné cyklistické preteky, aj celý rad národných a medzinárodných podujatí masovej cyklistiky. Angažovanosť v oblasti cyklistiky je dôkazom mimoriadneho vzťahu značky k tomuto športu. Výrobou bicyklov začali zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement pred 120 rokmi úspešnú históriu automobilky.
Na Slovensku je ŠKODA partnerom prestížnych cyklistických pretekov Okolo Slovenska a aj v tomto roku podporuje sériu najvýznamnejších pretekov horských bicyklov na Slovensku ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2015. ŠKODA AUTO Slovensko je hrdým partnerom Petra Velitsa, jedného z najúspešnejších cyklistov v histórii Slovenska, už šiesty rok. Od roku 2015 je taktiež novým partnerom najväčšej cyklistickej charitatívnej akcie na Slovensku - Cez Slovensko na bicykli za 5 dní.