ŠKODA VISION X: Štúdia mestského crossoveru zažije premiéru na ženevskom Autosalóne
02.02.2018 14:00
S novou hybridnou štúdiou automobilu ŠKODA VISION X ponúka česká automobilka výhľad do ďalšieho vývoja jej modelovej palety. Koncept mestského crossoveru prináša charakteristické prvky úspešných SUV modelov značky ŠKODA do ďalšieho segmentu. ŠKODA VISION X bude mať svetovú premiéru na marcovom Autosalóne v Ženeve.
-
Nová štúdia automobilu ŠKODA s hybridným pohonom je ďalším stupňom vývoja dizajnového jazyka SUV modelov
-
Exteriér prototypu sa vyznačuje veľkorysými proporciami a trojrozmernými plochami
-
V interiéri upúta pozornosť veľký farebný displej, pôsobivé svetelné efekty umocňujú dizajn interiéru
-
Mestský crossover bude ako tretí sériový SUV model dobýjať nový segment
-
Rozšírenie modelovej ponuky v rýchlo rastúcom segmente SUV je dôležitým pilierom Stratégie ŠKODA 2025
ŠKODA VISION X sa s kompaktnými proporciami predstavuje ako ideálny spoločník pre aktívny mestský životný štýl. Exteriér sa vyznačuje presnými líniami a jasnými kontúrami povrchu, ktoré zdôrazňujú dynamický charakter štúdie automobilu s hybridným pohonom, lakovanej vo farebnom odtieni FlexGreen. Športový akcent vozidla dodáva strecha v kontrastnom antracitovom odtieni. Mohutný vzhľad automobilu umocňujú výrazné nárazníky, robustné prahy, veľká panoramatická sklenená strecha a dvadsaťpalcové hliníkové kolesá. Inšpiráciou ostrejšieho dizajnu bolo tradičné remeselné umenie českých sklárov.
Úplne nový dizajnový jazyk je viditeľný aj v interiéri štúdie. Opticky dominuje široká, ergonomicky kontúrovaná prístrojová doska s voľne stojacím farebným displejom, pomocou ktorého možno rýchlo a intuitívne ovládať infotainment a konektivitu. Osvetlené prvky z brúseného krištáľu v súhre s farebným displejom vytvárajú zaujímavé svetelné efekty.
Automobilom ŠKODA VISION X predstavuje tradičná česká automobilka svoju víziu moderného mestského crossoveru. Vďaka rozšíreniu úspešnej rodiny kategórie SUV o tretí model chce značka ŠKODA osloviť a zaujať novú cieľovú skupinu. Rozšírenie ponuky so zameraním na silne rastúci segment SUV je významným pilierom stratégie ŠKODA 2025. Do roku 2025 bude ŠKODA AUTO okrem vozidiel s čistým elektrickým pohonom ponúkať aj plug-in-hybridy. Každý štvrtý automobil značky ŠKODA, dodaný celosvetovo, bude plug-in-hybrid alebo elektromobil.