ŠKODA v Ženeve upútala novými modelmi a príťažlivou dizajnovou štúdiou
04.03.2014 20:03
> Hlavná téma ženevskej expozície: Dizajnová štúdia ŠKODA VisionC
> Dobrodruh pre rodinu i voľný čas: Nová ŠKODA Octavia Scout
> Ekologická ofenzíva pokračuje: ŠKODA Octavia s pohonom na zemný plyn
> Exkluzivita a maximálna výbava: Nová ŠKODA Octavia Laurin & Klement
> Športové srdce: ŠKODA Yeti, Rapid Spaceback a Citigo v edícii Monte Carlo
> Expozícia ŠKODA AUTO v Ženeve o rozlohe 2 086 m2 sa nachádza v hale 2
> Autosalón v Ženeve potrvá do 16. marca 2014
„ŠKODA udržuje rastový kurz,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Osem nových alebo prepracovaných modelov v roku 2013 dokazuje silu našej značky. Štúdia ŠKODA VisionC je ďalším krokom v dizajnovej evolúcii, ktorá náš rast ešte posilní. V rámci najväčšej modelovej ofenzívy v histórii spoločnosti budeme v najbližších rokoch produktovú ponuku ďalej obnovovať a rozširovať. Pritom chceme zachovať tradičné hodnoty značky ŠKODA, prekvapovať pokrokovým dizajnom a posilňovať emocionálne pôsobenie značky.“
Automobilka plánuje plynule nadviazať na úspechy z minulých rokov. Východiskovým bodom a dizajnovým míľnikom aktuálnej modelovej ofenzívy sa stala štúdia ŠKODA VisionD z roku 2011. Jej tvaroslovie sa odráža vo všetkých súčasných automobiloch ŠKODA. Vtedajšiu paletu piatich modelových radov, ŠKODA AUTO postupne nielen omladila, ale tiež rozšírila na aktuálnych sedem.
Dizajnová štúdia ŠKODA VisionC:Koncentrovaná dávka emócií
V Ženeve prezentovaná štúdia ŠKODA VisionC ukázala, akým smerom sa bude vyvíjať dizajn značky. „ŠKODA AUTO sa v minulých rokoch etablovala ako svetový výrobca automobilov,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva ŠKODA AUTOpre oblasť predaja a marketingu. „Naše nároky na úroveň techniky, dizajnu, funkčnosti a konkurencieschopnosti na medzinárodných trhoch za tú dobu vzrástli. Touto cestou pôjdeme aj naďalej. Naše vozidlá budú výraznejšie, dynamickejšie a atraktívnejšie.“
ŠKODA VisionC je štúdia dynamického a elegantného päťdverového kupé. Vozidlo zaujme expresívnym dizajnom, čistými líniami a vyváženými proporciami. Veľkorysou ponukou priestoru, alternatívnym pohonom na zemný plyn a vynikajúcou aerodynamikou štúdia súčasne demonštruje nároky mladoboleslavskej značky na funkčnosť a ekológiu.
Štúdiou päťdverového kupé navyše ŠKODA naznačuje, že uvažuje o rozširovaní modelovej palety novými smermi. „ŠKODA VisionC je esenciou emocionalizácie našej značky a jasným signálom o jej budúcom rozvoji,“ hovorí Eichhorn.
ŠKODA Octavia Scout:Univerzálny automobil pre akékoľvek dobrodružstvo
Svetovú premiéru v Ženeve oslávila doteraz najlepšia ŠKODA Octavia Scout. Nové vydanie mladoboleslavského crossoveru zvyšujeúroveň nielen v oblasti dizajnu, ale tiež jazdných vlastností, výkonnostných parametrov použitých motorov, trakcie moderného systému pohonu všetkých kolies či aplikácie inovatívnej techniky. Nová ŠKODA Octavia Scout ponúka všetky kvality východiskového modelu Octavia Combi, teda príkladnú funkčnosť, vynikajúcu ponuku priestoru, dobrý pomer ceny a ponúkanej hodnoty a moderné bezpečnostné a komfortné systémy.
ŠKODA Octavia Scout má jedinečný charakter a vďaka výraznému dobrodružnému vzhľadu pôsobí rovnako dobre na ceste aj v teréne. Základnými vizuálnymi prvkami sú mohutný predný a zadný nárazník a plastové kryty po celom obvode vozidla. Svetlá výška (171 mm) je oproti štandardnému modelu Octavia Combi zvýšená o 33 mm. Aj v interiéri ponúka špecifické dizajnové prvky vyhradené pre túto verziu.
Za príkladné jazdné vlastnosti na ceste aj mimo spevnených ciest vďačí nová Octavia Scout viacprvkovej zadnej náprave a modernému pohonu všetkých kolies s medzinápravovou spojkou Haldex piatej generácie. V porovnaní s predchodcom sa môže novinka pochváliť lepšími nájazdovými uhlami a vyššou prípustnou hmotnosťou prívesu.
K dispozícii sú dva dieselové a jeden benzínový motor s výkonom až 135 kW. V porovnaní s predchádzajúcim modelom klesli hodnoty emisií CO2 a spotreby paliva v priemere o 20 %.
ŠKODA AUTO ponúka variant Scout pre model Octavia Combi už od roku 2007. Do konca roku 2013 sa predalo celkovo 53 600 vozidiel s prívlastkom Scout, čo predstavuje približne 8 % z predajov modelu Octavia Combi v tomto období.
ŠKODA Octavia G–TEC:Cenovo dostupný alternatívny pohon
Vo svetovej premiére sa v Ženeve predstavila aj nová ŠKODA Octavia G–TEC, prvá sériová Octavia s pohonom na zemný plyn. „ŠKODA pri vývoji vozidiel dôsledne dbá na znižovanie spotreby a emisií,“ hovorí Dr. Frank Welsch, člen predstavenstva ŠKODA AUTO pre oblasť technického vývoja a dizajnu. Nová Octavia G-TEC je dôležitým míľnikom a obohatením ponuky ekologických a súčasne cenovo dostupných modelov značky ŠKODA.
ŠKODA Octavia G-TEC vyniká dojazdom až 1 330 km. Motor 1,4 TSI/81 kW je schopný spaľovať dva rôzne druhy paliva -zemný plyn a benzín. Dve nádrže naplnené stlačeným zemným plynom vystačia na vzdialenosť 410 km. Po vyprázdnení plynových nádrží sa prevádzka automaticky prepne na benzín, na ktorý prejde Octavia G-TEC ďalších až 920 km. Vozidlo je štandardne vybavené ekologickým paketom Green tec, ktorý zahŕňa systém Štart-Stop a rekuperáciu brzdnej energie. Spotreba plynu je 5,4 m3 (3,5 kg) na 100 km, čo zodpovedá emisiám iba 97 g CO2 na kilometer.
Ekologický pohon na CNG (Compressed Natural Gas - stlačený zemný plyn) je k dispozícii ako pre model Octavia, tak aj pre model Octavia Combi. Od konca roku 2011 ponúka ŠKODA AUTO variant s pohonom na zemný plyn pre mestský model Citigo. Octavia je tak druhým vozidlom značky určeným pre prevádzku na CNG.
Pohon na zemný plyn je pre značku ŠKODA dôležitým pilierom rozsiahlej stratégie trvalo udržateľného rozvoja. Spolu so spomínanými modelmi na CNG tvoria vrchol ponuky ekologických automobilov ŠKODA varianty GreenLine, zamerané na dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva, a tým aj hodnoty emisií CO2 pri zachovaní komfortu, dynamiky a prepravnej kapacity. V súčasnej dobe má mladoboleslavská automobilka v ponuke 97 modelov dosahujúcich emisie CO2 pod 120 g/km, 17 z nich dokonca s hodnotami pod 100 g/km.
ŠKODA Octavia Laurin & Klement:Vrchol elegancie
Debut v Ženeve majú za sebou tiež vrcholnévyhotoveniamodelov ŠKODA Octavia a Octavia Combi. Prívlastok L&K odkazuje na zakladateľov firmy, Václava Laurina a Václava Klementa.
Výbava exkluzívnej verzie okrem iného zahŕňa 18" kolesá z ľahkej zliatiny, bi-xenónové svetlomety s LED svetlami pre denné svietenie a združené zadné svetlá s LED technikou. V interiéri zaujmú sedadlá z kože a Alcantary v exkluzívnom hnedom vyhotovení, dekoračné lišty v špecifickom dizajne, Sound System CANTON alebo kožou obšitý štvorramenný multifunkčný volant.
Nová Octavia L&K ponúka na výber z troch výkonných agregátov: benzínového 1,8 TSI/132 kW a dvoch dieselových 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/135 kW . Motory 1,8 TSI/132 kW a 2,0 TDI/110 kW sú voliteľne k dispozícii s manuálnou prevodovkou alebo automatickou prevodovkou DSG. Záujemcovia o pohon všetkých kolies majú na výber medzi motorom 1,8 TSI so šesťstupňovou prevodovkou DSG a agregátom 2,0 TDI/110 kW s manuálnou prevodovkou s rovnakým počtomprevodových stupňov. V druhej polovici roka 2014 bude uvedená aj vrcholná motorizácia 2,0 TDI/135 kW v kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.
ŠKODA Monte Carlo: rodina modelov so športovým dizajnom má teraz päť členov
Pre priaznivcov športovo ladeného dizajnu ŠKODA AUTO do Ženevy privezla hneď tri nové modely Monte Carlo. Prvýkrát tak bude automobilka prezentovať túto dizajnovú líniu v radoch Citigo, Rapid Spaceback a Yeti. Spoločne s modelmi Fabia Monte Carlo a Fabia Combi Monte Carlo má táto športovo-dizajnová rodina už päť členov.
Ženevské novinky z radu Monte Carlo zaujmú čiernymi kolesami z ľahkej zliatiny vo veľkostiach 15 " až 17 ", paketom SunSet s vyšším stupňom tónovania skiel od B stĺpika dozadu a výraznými čiernymi dizajnovými prvkami ako maska chladiča, kryty vonkajších spätných zrkadiel, rovnako ako čiernym prevedením predných svetlometov a hmloviek. Pre modely Yeti Monte Carlo a Rapid Spaceback Monte Carlo je charakteristická tiež čierna strecha. V interiéri nájdeme okrem iného kožený volant s červeným obšitím, čierny interiér a športové sedadlá so špecifickým vzorom látkových poťahov.
Dynamické modely Monte Carlo odkazujú na úspechy mladoboleslavského výrobcu v motoristickom športe. Česká automobilka patrí k značkám s najdlhšou športovou tradíciou vôbec. Dosiahla mnohé víťazstvá na medzinárodných pretekárskych tratiach, okrem iného práve v Monte Carlo. Rok 2013 bol jedným z najúspešnejších v športovej histórii značky ŠKODA, korunovaným víťazstvom v majstrovstvách Európy v automobilových súťažiach, v Ázijsko-pacifických majstrovstvách, v majstrovstvách Južnej Ameriky a piatimi ďalšími titulmi v národných majstrovstvách.
Modelová ofenzíva pokračuje aj v roku 2014
V roku 2014 pokračuje ŠKODA AUTO v najväčšej modelovej ofenzíve svojej histórie. Atraktívna modelová paleta, množstvo objednávok a zlepšujúci sa vývoj na európskych automobilových trhoch napĺňa automobilku pre rok 2014 optimizmom. Začiatok roka sa automobilke mimoriadne vydaril.V januári 2014 zvýšila ŠKODA AUTO dodávky zákazníkom medziročne o 16,5 % na 80 900 vozidiel, čo znamenalo najlepší januárový predajný výsledok za viac ako 118 rokov histórie spoločnosti.
V najbližších rokoch chce automobilka zvýšiť celosvetový predaj na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne, a preto predstavuje v priemere každých šesť mesiacov jeden nový alebo prepracovaný model.
Spoločne s modelovou ofenzívou posilnila automobilka svoje predajné aktivity nielen v Európe, ale aj na mimoeurópskych trhoch, najmä v Číne, Rusku a Indii.
V Číne bude na jar 2014 odštartovaná výroba nového modelu Octavia pre tamojší trh. So zavedením tretej generácie najpredávanejšieho čínskeho modelu značky chce automobilka posilniť dobrú pozíciu na svojom najväčšom trhu. V januári 2014 zvýšila ŠKODA AUTO dodávky zákazníkom v Číne medziročne o 27,3 % na 27 500 vozidiel, čo predstavuje nový rekord.
Dôležitým pilierom globálneho rastového plánu spoločnosti ŠKODA AUTO je Rusko, tretí najsilnejší trh pre značku na svete a druhý najsilnejší v Európe. Vozidlá ŠKODA sa v Rusku vyrábajú na dvoch miestach, v Nižnom Novgorode v spolupráci s ruskou automobilkou GAZ a v závode spoločnosti Volkswagen v Kaluge. V prvých marcových dňoch roku 2014 tu odštartovala výroba modelu Rapid.
V Indii mali na začiatku februára 2014 výstavnú premiéru modernizované modely Superb a Yeti. Už v polovici roka 2013 uviedla ŠKODA na tomto subkontinente na trh nový automobil ŠKODA Octavia.
Rekordný rok 2013 s ôsmimi novými alebo kompletne prepracovanými modelmi
V náročnom roku 2013 preukázala ŠKODA AUTO svoju silu. S ôsmimi novými alebo prepracovanými modelmi bol tento rok pre českú automobilku rokom rekordným. Napriek nábehu produktových noviniek dosiahla automobilka s 920 800 dodávkami zákazníkom druhý najlepší predajný výsledok v histórii spoločnosti. Najmä v druhom polroku, teda po nábehu nových modelov do výroby, si ŠKODA podstatne polepšila.