Skúsený fešák

10.05.2015 17:18

Španielskej automobilke Seat zatiaľ chýbal originálny koncept SUV a túto medzeru zaplnila modelom Leon X-Perience.Dynamické športové línie s ostrými hranami vzbudzujú obdiv a zvýšený podvozok o 27 mm s pohonom na všetky kolesá prezrádzajú jeho charakter. Je to vidieť aj na vynovených nárazníkoch, ktoré sú posadené o niečo nižšie a vystihujú ich nájazdové hrany v hlinikovom prevedení. Poznávacím znakom sú aj výrazné plastové lemy na blatníkoch či kryty prahov, ktoré chránia karosériu pri jazde v teréne. Zvlášť chrómované koncovky výfuku či predné diódové LED svetlomety prispievajú k jeho atraktivite a umocňujú jeho športový dojem. Či však naozaj jazdí dobre ako vyzerá? Rozhodli sme sa ho poriadne prevetrať...

Pri nastupovaní ma hneď upútali hliníkové prahové lišty s nápisom X-perience. Interiér prekvapil veľkorysým vnútorným priestorom s moderným dizajnom. V šedočiernom prevedení mu to naozaj pristalo a moje prvé dojmy začali byť pozitívne. Predné sedadlá ponúk  li maximálne pohodlie a ich ergonómia bola dokonale prispôsobená vášmu telu. Bočné vedenie hravo podržalo pri pružnej jazde v serpentínach ani váš chrbát neprotestoval. Aj vodiči s vyššou postavou uložia svoje dlhé nohy a platilo to aj o priestore nad hlavou. Ani vzadu to nebola katastrofa a verte, že príjemnú jazdu zvládne aj trojica dospelých.

Trojramenný multifunkčný volant potiahnutý jemnou kvalitnou kožou, prešívaný oranžovými stehmi mal dostatočnú hrúbko venca. Jednoduchá obsluha a minimum ovládacích tlačidiel potešila. Elegantný tvar prístrojovej dosky bol smerovaný na vodiča a vďaka čitateľnej grafike budíkov mal skvelý prehľad o situácií počas jazdy. Po otvorení piatych dverí nám Leon ponúkal výborných 587 litrov priestoru na batožinu. Kufor mal dvojité dno a pri sklopení zadných sedadiel pomocou páčky umiestnenej na stene batožinového priestoru, sa objem vyšplhal na 1 470 litrov. Pri prevoze dlhých predmetov napr. lyží, stačí sklopiť zadnú opierku, čím vznikne patričný otvor na ich umiestnenie.

Pod kapotou sa ukrýval najvýkonnejší štvorvalcový dieselový agregát s výkonom 110 kW a 150 koní. Tichý motor pružne reagoval na každý stimul plynového pedálu a lepšieho sluhu s nízkou spotrebou by ste ťažko hľadali. Nechýbala mu potrebná dynamika, čoho dôkazom je slušné zrýchlenie z

0-100 km/h za  8,7 sekúnd. Manuálna šešťstupňová prevodovka s krátkymi presnými dráhami radenia poslušne radila každý rýchlostný stupeň. Rýchlosti s maximálnou presnosťou hladko zapadali na svoje miesto.

O pohodlnú jazdu v teréne sa stará elektricky medzinápravová spojka Haldex 5 generácie, ktorá prenáša pomer sily medzi prednou a zadnou nápravou. Pohon na všetky kolesá som si dokonale vychutnal na lesných cestách a pri zjazde rozmočeným terénom skvelo asistovali účinné brzdy.

Vyzerá to tak, že nový model Seat Leon X-perience si úspešne vydláždil cestu k úspechu. Svojím sexapelom, vysokým komfortom, bezpečnosťou a dokonalými jazdnými vlastnosťami, mal X- Perience vysoký potenciál zabodovať medzi zákazníkmi, ktorí sa ešte nerozhodli, ktoré auto je pre nich vhodné. Teraz majú možnosť si správne vybrať.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Seat Leon ST KOMBI 2.0 TDI X-Perience  
Zdvihový objem cm3   1968
Max. výkon v kW (k) pri 1/min   110(150)/3500
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 340/1750-3000
Maximálna rýchlosť v km/h  208
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h     8,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 5,9/4,4/4,9
Základná cena od             24 810 €

      

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode