Skvelý tanečník
10.01.2016 19:12
Tanečník a choreograf Lacko Cmorej si zarežíroval s modelom Subaru Outback s naftovým motorom a prevodovkou CVT
Vrátili ste sa z Prahy, kde účinkujete v pohybovom predstavení Riders. Aké je to vlastne predstavenie?
Je to také šialené predstavenie, s ktorým sme boli na rôznych festivaloch v zahraničí. Riders – je taká moja najväčšia srdcovka, kde zažívam kondične najväčšiu smrť na javisku. Síce ešte tancujem v tomto predstavení, ale pred tromi rokmi sa to prelomilo a dostávam viac ponuky do divadiel a do rôznych produkcií. Viac tvorím a robím choreografie ako tancujem.Trúfol som si aj na ľadovú šou Medveď a Máša. Bolo to vyhodnotené ako európsky formát, tak sme sa tešili. S cigánskymi diablami sme robili v historickej budove SND vášnivú drámu Carmen à la Gypsy Devils. Bol to môj režisérsko-choreografický debut. Stále máme vypredané.
V tomto roku vás čaká náročná choreografia pripraveného svetoznámeho muzikálu CATS na Novej scéne. Kedy začínate skúšanie?
Od polovice februára tohto roku až do konca apríla budem robiť spolu s ostravskou režisérkou pani Petrákovou - muzikál CATS na Novej scéne a tak sa budeme mačkovatieť. Bude to náročné a možno budeme v divadle i nocovať, ale teším sa na túto príležitosť, ktorá prišla.
Lacko máte veľa pracovných povinností, tanečných vystúpení a určite veľa najazdíte u nás aj v zahraničí. Určite je veľa tých kilometrov?
Bez problémov najazdím 40-50 tisíc kilometrov u nás aj v Čechách, momentálne na jazdenom Renaulte Thalia, ktoré som odkúpil od rodičov, lebo oni si kúpili Suzuki Swift. V mojich šoférskych začiatkoch som jazdil na staršom modeli Opel Corsa aj na Renaulte 5 či škodovkách.
S tanečnými vystúpeniami alebo za oddychom ste pochodili aj iné krajiny ako je Európa? Aký dopravný systém ste tam zažili?
Bol som v Mexiku a tam som zažil komplikovanú dopravnú divočinu s množstvom pruhov a vodiči bez smeroviek jazdili jedna radosť! Občas nejaké signály medzi sebou, ale rozumeli si. U nich bola druhá najväčšia výroba VW Chrobákov a stále ich tam veľa jazdí hlavne taxíkov. Pred dvomi rokmi vo Vietname som zažil, že mali semafóry, ale iba tak informačne. Môžeš zastaviť a nemusíš...všetko tam išlo naraz, vyzeralo to tam ako v mravenisku! To bolo asi našialenejšie, čo som zažil. Jazdili tam väčšinou na skútroch. Muž, deti, žena, snáď šesť ľudí na jednom skútri, ale žiadnu nehodu som tam nevidel.
Amerika je tiež zaujímavá s veľkými autami, cestami a nekompromisnými policajtami?
Išli sme do Las Vegas 6 hodín stále rovno, držím palec na volante s rýchlosťou 70 míľ za hodinu, ale naspäť sme sa vracali už vyššou rýchlosťou cca. 110 míľ za hodinu. Zastavila nás nevadská polícia, ale uhrali sme to tak, že sme mali krásne slovenky v aute a tie to ukecali. My máme kilometre, oni majú míle a to sme akože nevedeli...skončilo to napomenutím a s prísľubom, že si dáme už pozor a budeme to neustále prepočítavať.
Na niečom inom ako autách ste sa vozili?!
V Belizé na ostrove San Pedro, kde sa točili Piráti z Karibiku je väčšinou všade piesok. Tam sa jazdilo na golfových vozíkoch a zopár štvorkoliek. Nič iné sme tam nevideli a na tom sme sa viezli. Bol to fakt zážitok.
Čo dopravné nehody, šmyky a aquaplaining?
V lete som išiel z Banskej Štiavnice a v štyridisatke som sa dostal do aquaplainingu. Šlapol som na brzdu, točil som sa a čas sa spomalil. Bol tam jeden strom, ktorý ma zastavil a vrátil ma naspäť. Prežil som a nič vážne okrem rozbitého zadného skla sa nestalo.
Vtipné historky od vodičov, ktorí majú veľa najazdených kilometrov vždy pobavia. Boli?
Na križovatke som zastavil a zažil som vedľa seba troch opitých robotníkov v aute.V lete otvorené okná a pozrel som sa na nich. V tom jeden z nich mi ukazoval a recitoval básničku: „raz, dva tri, si mŕtvý...“ Tak to ma pobavilo. Potom som zažil také pekné stopárske kamarátstvo, keď som išiel z východu, tak som vzal dve stopárky na Donovaly. Jedna bla Slovinka a Lotyška.Vymenili sme si čísla, požičal som im aj stan a všetko mi vrátili všetko.
Sú podľa teba ženy nielen dobré vodičky, ale sú aj technicky zručné?
Moja kamarátka a kolegyňa choreografka raz išla po diaľnici a dostala defekt. V aute mala štyroch tanečníkov, ktorí sa zľakli a zalamovali rukami. Ona sa k tomu postavila ako chlap a vymenila koleso bez problémov.
Ozaj testovali sme model Subaru Outback 2,0 D. Bola réžia tohto modelu veľmi náročná?
Vôbec! Výborné auto s vynikajúcim podvozkom a peknými uhladenými líniami. Jazdilo sa s ním ako po masle. Skvelý tanečník, ktorý zapadne do môjho tímu. Veľmi sa mi páčil interiér s dotykovou obrázovkou. V jednoduchosti je krása a tu je všetko vyvážené. Je to funkčné a zrozumiteľné. V celom aute je obrovský prestor do všetkých strán a v kufri dostaneme po sklopení zadných sedadiel rovný úložný priestor a pre naloženie batožiny, čo je pre mňa veľmi pozitívny faktor. Motor bol živý na terénne kombi na vidiek, na diaľnice, mestské cesty. Tam bol veľmi tichý. Na dovolenky, na chaty v zime alebo v lete veľmi praktické. Toto japonské kombi ma naozaj prekvapilo užasnými jazdnými vlastnosťami a preto v budúcnosti nevylučujem urobiť s takým tanečníkom určite nejakú skvelú choreografiu a režisérsky debut vyšiel vynikajúco.
Text a foto: Alena Chorvátová