Snehobiele kimono
24.08.2014 20:19
Snehobiele kimono, bojový postoj a nebojácny výraz samuraja odhodlaného popasovať sa s nástrahami ciest, to je nové Mitsubishi ASX. Kompaktné japonské SUV po facelifte prešlo len minimálnou zmenou a stále si drží punc elegancie. Ubudlo pár ostrých hrán nahradili ich oblé tvary, čo mu na kráse vôbec neubralo. Predná maska lemovaná chrómom pripomína robustnú papuľu žraloka obrovského na ktorej sa vynímajú tri diamanty. Masívna kapota s dvoma prelismi má plynulý sklon a prospieva k lepšej viditeľnosti vodiča za volantom. Predné xenónové svetlomety s denným svietením sú vybavené novým systémom Super-HID “Wide Vision”, ktoré disponujú rozsahom 160 stupňov, čo oceníte pri jazde v noci. Zadné svetlá dostali modernejší dizajn, čo mu jednoznačne prospelo. Interiér je veľmi kompaktný, ponúka veľkorysý priestor a slušnú dávku elegancie.
Palubná doska pôsobí mohutne a rozdeľuje ju jednoduchý stredový panel s minimom ovládačov. Narátal som ich až tri a slúžia na ovládanie automatickej klimatizácie. Hlavnou časťou je však multimediálny sedem palcový dotykový displej zo vstavaným CD prehrávačom. Multifunkčný trojramenný volant je potiahnutý kvalitnou kožou a veniec s dostatočným priemerom pekne sadne do rúk. Ovládače sú dokonale usporiadané a za kráku dobu si na ne zvyknete. Najviac ma však zaujal zapustený prístrojový panel s dvoma štýlovými tubusmi po stranách. Aj vďaka ukazovateľom vyrobených z tekutého kryštálu ponúka vodičovi prehľadnú grafiku s dokonalým kontrastom a viditeňosťou. Pekné strieborné lemovanie a biele podsvietenie mu dodávajú patričný pocit luxusu. Vyšší posed za volantom zaručuje dobrý ničím nerušený výhľad a aj vodiči s nižším vzrastom, si hravo nájdu tú správnu polohu. Široké sedadlá poskytujú maximálny komfort, pohodlne podopierajú stehná a ani pri dlhšej jazde váš chrbát nebude protestovať. Bočné vedenie hravo zvláda nástrahy prudkých zákrut a udrží vaše telo v správnej polohe. Očarila ma aj variabilita vnútorného priestoru. Miesta je tu habadej pre všetky typy postáv či vpredu alebo vzadu. Kufor testovaného ASX udáva kapacitu 488 litrov, klasický priemer v tomto segmente. Pri absencií zadných pasažierov sa jeho objem vyšplhá na úctyhodných 1219 litrov.
V útrobách tohto bojovníka drieme nový 2,2 litrový vznetový motor s priamym vstrekovaním paliva Common rail. Hladký chod motora prekvapil a po typickom klepotavom zvuku diesela nebolo ani stopy. Pri rozbiehaní je síce trochu hlučnejší no časom sa upokojí. Výborná akcelerácia pri manévroch v mestkých zácpach a dokonalá ovládateľnosť vozidla, to sú jeho najväčšie prednosti. Po štyroch rokoch čakania automobila konečne vyriešila deficit automatickej prevodovky. A myslím, že to bol zásah do čierneho. Šestupňový automat INVECS s hydrodynamickým meničom je veľmi dobre nastavený a príkladne spolupracuje s motorom. Ani podvozok sa nenechá zahanbiť. Je komfortný a s istotou zvláda aj tie najväčšie prekážky. Skvele drží stopu na ceste a s pohonom všetkých kolies sa s ním do sýtosti vybláznite aj v ťažkom teréne. Hravo zvláda všetky nerovnosti a v zákrutách sedí ako prikované. Myslím, že tento model Mitsubishi patrí k najvydarenejším za posledné roky. Je to auto na krátke aj dlhé cesty a jazdnými vlastnosťami si vás získa. Vyzerá dobre, jazdí dobre a svojou spotrebou splní vaše očakávania.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Mitsubishi ASX 2,2 DI-D 4WD Intense | |
Zdvihový objem cm3 | 2 268 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 110/3 500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
360/1 500-2 750 |
Maximálna rýchlosť v km/h |
190 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 10,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 7,1/5,1/5,8 |
Základná cena od | 18 700 € |