Snehová vločka

14.02.2015 12:40

Moderátor, zabávač Richard Vrablec si zamoderoval s novým Seatom Leon ST kombi X-PERIENCE 

 Ste zabávačom a moderátorom na plný úväzok. Ako sa vám darí byť naplno vyťažený?

Vďaka mojej stránke www.zabavac.sk, ktorá mi v tom pomáha, nemám núdzu o prácu.

Zatiaľ ročne odmoderujem okolo dvesto podujatí. Nesťažujem sa na nedostatok voľného času ani na nedostatok práce. Ako si človek zariadi, tak má.

Akú prepravu za pracovnými povinnosťami najčastejšie využívate?

Za rok urobím 25 000 kilometrov, ale to sú kilometre mimo mesta. V meste mi stačí MHD alebo špeciálny ekologický dopravný prostriedok  - solowheel. Mám ho tri roky a dostal som ho ako darček. Nabíja sa 90 minút a na jedno nabitie dokáže prejsť až 30 km. Ja ho nabíjam raz týždenne a prejdem na ňom denne 7 – 8 kilometrov.

Jazdíte v kombinácii MHD so solowheelom a možno na dlhé trasy predsa len využívate osobné auto?

12 rokov jazdím na Mercedesoch a zatiaľ ma nesklamali.  Mám rád komfort, ktorý mi táto značka ponúka. Aj keď dnes už sú veľmi dobré aj autá iných značiek, pre mňa je však dôležitý prístup k ľuďom a preto som aj so servisom spokojný. Pri aute si potrpím na dobrú spotrebu a to, aby riadenie auta ma čo najmenej zamestnávalo. Tým, že mám automat, nemusím preraďovať, je to štvorkolka, ktorá nemá problém výjsť do kopca, alebo i samo pribrzďuje, udržuje vzdialenosť medzi autami. Inteligent light systém rieši za mňa prepínanie diaľkových svetiel a ak by vznikla kolízia do 40 km/h, tak auto samé  zabrzdí. Pre mňa je dôležité, aby som prišiel na akciu, ktorú idem moderovať oddýchnutý.

Máte nejakú smutnú príhodu, ktorá dopadla nakoniec dobre so šťastným koncom?

V Bratislave na Pasienkoch som stál s autom na semafóroch a nabúrala do mňa jedna pani. Vystúpila z auta a strašne kričala, snažil som sa ju upokojiť a medzitým sme zavolali policajtov. Potom som ju pozval na obed, kde sme pokecali a na druhý deň mi volal jej manžel, že som sa pekne správal k jeho manželke. Nakoniec ma požiadal, aby som mu odmoderoval 12 akcií v rámci Česka a Slovenska. Úctivo som sa k dáme choval a pri tom som si zarobil slušné peniaze, bodaj by som mal každý deň takú nehodu.

Aké máte výhrady voči niektorým vodičom, ktorí si myslia, že sú kráľmi ciest?

Nepáči sa mi to, lebo kráľmi ciest sú chodci, cyklisti, motorkári a až potom vodiči áut. Cesty patria nám všetkým a treba si uvedomiť, že my v autách sme určite viac chránení a preto máme chrániť aj tých, ktorí v autách nie sú. Treba púšťať ľudí na prechodoch, usmievať sa, konfliktné situácie treba riešiť v pokoji a nie s krikom. Agresivita nepatrí za volant a v pohode ďalej zájdeš.

Videli ste temperamentných vodičov, ktorí s úsmevom riešia dopravné kolóny a nestresujú sa?

Neapolskí vodiči síce jazdia chaoticky a divoko, ale pri tom ohľaduplne a preto tam nie je toľko nehôd. Jazdil som tam po ceste, ktorá mala desať pruhov a všetko išlo tak ako malo.

Myslíte si, že ženy aj muži sú zodpovední, keď náhodou oškrú cudzie auto na parkovisku?

Ženy sa skôr zlaknú a utečú z miesta, keď poškodia cudzie auto. Muži skôr dajú lístoček za stierač a neboja sa konfrontácie s poškodeným ako ženy, ktoré sú skôr ustrachané. Dokonca som zažil takú príhodu, že pod oknami žena oškrela auto a chcela odísť. Vybehol som von a opýtal som sa, prečo uteká a nerieši vzniknutú situáciu. Vraj mala strach a prvýkrát mala nehodu. Zostal som s ňou, aby sa nebála, kým prišli policajti.

Šoférovali ste v živote niečo veľké až obrovské?

Podarilo sa mi v živote na chvíľu šoférovať vlak, aj na veľkom Hummeri som jazdil asi tri roky, ale veľa som investoval do pohonných hmôt. Vďaka tomuto veľkému autu som sa naučil mať rád malé autá s nízkou spotrebou

A niečo čo má menej kolies ako majú autá?

Mal som Hondu Shadow 750 a Hondu CBF 600. Už ich nemám, ale desať rokov som na nich jazdil bez nehody až prišla posledná sezóna a motorky išli preč.

Ako sa vám jazdilo s manuálnou prevodovkou na novom Seate Leon ST kombi X-PERIENCE 2,0 TDI?

Plynulo som radil, lebo dráhy boli presné a vôbec mi nedošlo, že jazdím so 6 stupňovým manuálom a nie s automatom. Na to, že to bol diesel, tak to skvele akcelerovalo. Pocit, že je to štvorkolka sa ukázal pri zľadovateľom povrchu, sedelo to a nešmýkalo sa. X-perience ma prekvapil aj zvonku, že nevyzeral ako kombi, ale ako elegantné športové autíčko. Napriek tomu ma zaujal interiér - dobrý úložný priestor a obrovský kufor, kde som vliezol aj ja. Nie som síce človek, ktorý so sebou preváža veľa batožiny, pretože som sám a nemám deti. Ak idem na akciu, tak si beriem len oblek. Keby  som mal rodinku, tak toto by bola tá správna voľba rodinného auta. Nie je ani veľké ani malé a interiér je komfortný. Určite by s ním boli spokojní aj živnostníci, ktorí chcú mať elegantné auto, ale zároveň by mohli prevážať rôzne veci alebo kúzelníci a hudobníci by boli spokojní vzhľadom na veľký priestor. Dvaja mladí ľudia s ním môžu vyraziť na dovolenku a pri sklopených sedadlách sa tam dostatočne vyspia. Máme ešte zimu a preto by som X-PERIENCE nazval snehovou vločkou. Najprv sa objavia prvé vločky, potom ich je stále viac až je toho kalamita. A vtedy prichádza na scénu práve táto štvorkolka, ktorá si poradí aj pri väčšej nádielke snehu.

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode