Som sympatizant hybridov...

30.07.2011 12:27

Adela Banášová – slovenská moderátorka, ktorá voju kariéru odštartovala ako moderátorka vo Fun Rádiu. Neskôr sa dostala do povedomia moderovaním viacerých zábavných a súťažných relácií v STV1 a na Markíze. Momentálne má vlastnú talkšou Adela Show, ktorá má veľmi dobru sledovanosť u divákov. Je dcérou politika a spisovateľa Jozefa Banáša a priateľka známeho tanečníka Petra Modrovského. 


Z veľkých projektov ste dali prednosť menšej, ale vlastnej talkšou na Markíze. Nebýva to v opačnom poradí? 

Chcela som sa presunúť z veľkých projektov do menších. A som rada, že som sa dala na túto dráhu, ktorá mi vcelku vyhovuje.

 

Určite sa za vašimi pracovnými povinnosťami presúvate nejakým dopravným prostriedkom. A hoci ste stále mladá, pamätáte si na vaše začiatky za volantom?

Ako teenegerka som od šestnástich rokov som začala robiť v Markíze pre Teleráno. Tri roky som robila také dievča pre všetko, čo bola  dobrá škola. Viem, čo je nielen pred kamerou, ale aj za ňou. Šoférovať ma učil kolega z Markízy ako sedemnásťročnú. Nechal ma šoférovať na jeho aute Daewoo Lanos a potom som už išla do autoškoly, kde som naberala jazdné skúsenosti. 

 

Na vaše prvé auto sa asi nedá zabudnúť?

Z mojich prvých úspor som si kúpila svoje prvé auto. Jazdený Nissan Primera s dvojlitrovým motorom. Potom som už fungovala len na lízingoch. Štyri až päť rokov auto pojazdím a keď skončí lízing, tak ho predám a kúpim ďaľšie. Mala som Nissany Primeru a Xtrail. Momentálne jazdím BMW X5. Už mi ho chceli aj ukradnúť. Ráno som na ňom zbadala poškodenú elektroniku a museli mi to opravovať. Odvtedy s tým už nemám problémy.

 

Dávať auto do garáže by nepomohlo?

Nemám garáž, ale nemyslím si, že je garáž záchrana, len má zlodej väčší pokoj, aby ho mohol ukradnúť

 

 

Vážne nehody sa vám vyhýbajú?

Nemala som vážnu nehodu, len také mestské ťukesy. A to tak, že som bola zaparkovaná a niekto do mňa nacúval. Raz dokonca predo mnou  prudko zabrzdila žena pred PKO a ja som do nej napálila so všetkou parádou. Síce som bola na vine, ale doteraz neviem, prečo tak zabrzdila.

 

Za čo vás najčastejšie policajti zastavujú?

Policajti ma štandardne zastavujú za rýchlosť alebo za telefonovanie. V meste sa snažím jazdiť civilizovane hlavne tam, kde viem, že je plno ľudí, ale na diaľnici si to trošku rozbehnem. Pokuty platím, niekedy je nižšia, ale platím. Nezjednávam, netvárim sa, že nemôžem dostať pokutu a neodbavím to podpis kartou. Policajtov nechávam, aby boli pánmi situácie.

 

Zažili ste nejaký automobilový romantický zážitok s vaším priateľom?

Peťo má kabrio a keď sme začali chodiť po Lets Dance, tak mi hodil dozadu nastrihané papieriky /konfety/. Ja som za  ním šoférovala a musím priznať, že to bolo romantické. Ako z filmu. Iný romantický zážitok som mala s kamarátom a kolegom Sajfom. Mala som nové BMW X5 a stála som na červenej. Zrazu sa objavil Sajfa vo vedľajšom pruhu, stiahol okienko a zakričal na mňa, či som si to auto „vy........“ Aj sa to hanbím povedať.

 

Máte na niektorých vodičov vyhranený názor?

Príde mi smiešne, keď mnohí vodiči riešia to, že keď sa nesprávam podľa ich predstáv, tak sú schopní ma na ceste naháňať ďaľších 8 km, a zmenia aj pôvodnú trasu, aby ma dobehli a ukázali mi nejaké gestá. Mnohí ma nepustia, keď sa snažím zaradiť do pruhu, robia sa že ma nevidia. A potom sú to vodiči v ľavom pruhu, ktorí neregistrujú svet naokolo. Buď idú pomaly rovnomerne vedľa seba alebo vedľa autobusu. Žiaľbohu sú to väčšinou ženy. Mne by to vadilo ísť sústavne vedľa nejakého auta. Mala by som pocit, že ma vodič sleduje a preto radšej jazdím v odstupe. Naozaj nechápem, že im to nedochádza. Ozaj, inak sa mi stáva, že zaspím na zelenej...každý má niekedy svoje fázy.

 

Prečo ste preferovali kúpiť auto s automatom a nie s manuálom? Kvôli kolónam?

Dostala som na BMW X5 s automatom dobrú cenu a neváhala som ani minútu. Je to dobré auto a na automat som si už zvykla, lebo je pohodlný. Mám radšej terénne autá ako typické mestské. Bratislava je riadny terén a tak som riešila aj kúpu auta a v zásade mi je jedno či je to automat alebo manuál. 

 

Viete v aute relaxovať, keď ste náhodou nervózna?

Celkovo keď som nervózna, tak som nervózna aj v aute. Vo väčšine prípadov je pre mňa šoférovanie relax. Či už počúvam rádio, alebo audio knihy, keď sa naskytne dlhšia trasa. Pre mňa je šoférovanie relax. Ak sa nemusím za nejakú minútu presunúť niekde, kde sa reálne dostanete asi tak za dvadsať minút. Pamätám si, keď som mala také ťažšie obdobie, že som sa išla len tak voziť. Pri dlhších trasách musím mať niekoho na striedanie. Párkrát som sa aj obávala mikrospánku a energy drinky mi veľmi nepomáhajú, len mi rozbúchajú srdce. Káva to isté. 

 

Dlhšie trasy vás veľmi nelákajú a čo jazdenie v centrách veľkomiest?

Bojím sa v cudzích mestách šoférovať. Bála by som sa ísť do centra Prahy alebo Viedne autom. Radšej to odparkujem a presúvam sa MHD.

 

Športová jazda na pretekárskom aute by asi stála za to alebo nie? 

Sedela som ako spolujazdec vo Ferrari na okruhu, ale bála som sa. Nie je to nič pre mňa, neláka ma to. Takto bolo u mňa aj s lyžovaním. Prestala som, lebo som sa začala báť. Prišlo mi to absurdné, že idem 50 km/h dolu svahom len tak. Veď sa môžem zabiť. Peťo nelyžuje, pretože robil celý život tanec, tak ani nemám s kým robiť také športy. 

 

Mali ste  možnosť otestovať športové kupé s hybridným pohonom Honda CR-Z. Aké boli vaše dojmy?

Som sympatizant hybridov a všetkých ekologických verzií áut. Štartovanie gombíkom mi prišlo praktické. Športová jazda pre mňa ako som spomínala nie je prioritou, ale jazdné vlastnosti tohto auta boli skvelé. Nízke sedenie bolo príjemné na anatomicky tvarovaných a pohodlných predných sedadlách. Šesť rýchlostí sa ľahko prehadzovalo s krátkou, ale za to šikovnou rýchlostnou pákou. Motor bol tichý a pri tom rýchlo zaberal, keď sa stúpilo na pedál, bolo cítiť akceleráciu. Páčili sa mi ukazovatele režimu Eco pri úspornosti jazdy, ale aj Normal a Sport. Dozadu som moc nevidela, ale spätné zrkadlá to istili, že niečo vidím. Prekvapilo ma menenie farieb na otáčkomeri. Pri zastavení sa ukázali na displeji zelené lístočky, ktoré snímali moju ekonomickú jazdu. Veľmi obdivuhodné. Auto bolo dizajnovo estetické vo vnútri aj zvonku. Vrátim sa k bielej farbe, ktorá veľmi vynikla a zvýraznila línie auta. Na Felícii by sa mi asi nepáčila. Všimla som si strešné okno, čím sa vnútorný priestor opticky presvetlil. Vpredu bolo kráľovsky veľa miesta, ale vzadu bolo miesta málo, tak pre deti. Aj preto si myslím, že je CR-Zetka je skôr pre mladých a slobodných ľudí, ktorí majú športového ducha. A je to jedno, či je muž alebo žena. 

 

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode