So športovým espritom Laguny
14.10.2012 09:35
Andrej Churý - najúspešnejší mákler v rámci sieti Remax popreháňal 205 koní pod kapotou Renault Laguna Coupé 2.0 Turbo
Ste štvornásobným maklérom roka na Slovensku a obsadili ste 2. miesto na svete vo výške dosiahnutej provízii v komerčných nehnuteľnostiach. Čo pre vás znamená toto ocenenie?
Tento rok som sa dostal do siene slávy v rámci Remaxu - HALL OF FAME a je to pre mňa úžasný pocit, prestíž, keď vám dávajú ocenenie za prácu. Preberanie ceny v Las Vegas, kde je 12 000 ľudí a všetci na vás pozerajú. To je ako pri odovzdávaní Oscarov.
Máte sa ešte kam v práci posunúť?
Samozrejme, že áno. Sú tu poradenské veci, development, banky. Stále sa posúvam a mám sa ešte čo učiť.
Aké bolo vaše prvé auto?
Moje prvé auto v Remaxe bol Seat Cordoba, potom Citroen C4, neskôr som v práci vyhral Alfa Romeo 159, ktoré mám dodnes. V garáži mám skvost v podobe športovej Shelby Cobra, ktorú mám od roku 2005 ako som nastúpil do Remaxu. S Angličanmi sme sa dohodli, že ho budeme skladať na Slovensku a tak mám víkendového lieblinga, ktorého miluje aj moja deväťročná dcérka.
Shelby Cobra nie je práve najlacnejšie auto. Je to pre vás viac menej vášeň?
Cena jednej repliky je okolo 50 000 eur, ale jej hodnota nepadá tak dolu ako pri bežnom aute. Originálov je asi 26 ks na svete a predávajú sa väčšinou v aukciach. Jeden model sa vydražil až na 1,8 miliona dolárov. To sú iné čiastky. V Anglicku som sa viezol v orgináli. Predsa je to len staré auto a dnešné repliky sú na tom oveľa lepšie. Aj Geisenovci majú takú istú repliku v garáži ako mám ja.
Aký ste za volantom?
Opatrný, ale priznám sa, že nerád jazdím po tme. Môj strýko bol šeroslepý a otec farboslepý, ale ja vidím fantasticky. A možno mám tiež nejaký defekt, ale zatiaľ som neprišiel na to aký. Rýchlo veľmi nejazdím, aj keď mám rýchle autá. Predpisy porušujem ako každý iný, ale snažím sa jazdiť normálne.
Platíte často pokuty?
Dlho som neplatil, asi rok nie. Pokuty idú stále hore, tak si uvedomujem, že mi to za to nestojí. Bezpečnostné pásy si dávam automaticky.
Čo nemáte rád v bežnej cestnej premávke?
Víkendových vodičov, lebo neviete ako zareagujú a policajných „snoričov“ , ktorí snoria ako napariť pokutu. Schovávajú sa za kríčky, aby vás nachytali. Nikde toto neexistuje, asi len u nás. Stalo, že som takých snoričov videl a povedal im, čo si myslím....
Mali ste zopár nehôd, alebo sa vám úspešne vyhýbajú?
Nehody som mal, nepočítam tie, kde do mňa napálili zozadu. Raz som predbiehal so Škodou 105 L a odbočoval doľava, chlapík mi zblokoval cestu a v 130-tke na Tranzite do mňa napálil a urobil som hodiny. Čelný náraz do lampy, auto rozsekané, ale mne sa nič nestalo. Odvtedy nič vážne. Vždy do mňa napálili ženy. Raz som stál na červenej a šupa zozadu ako z dela! Pred tržnicou stojím a zase šupa, ona že nefungujú jej brzdy. Tak som ich vyskúšal a fungovali, ako jaj spojka alebo plyn.
Ako podľa vás jazdia ženy?
Mal som frajerku, ktorá ma učila športovo jazdiť. Niektoré ženy jazdia ako muži a možno aj lepšie. Len moja mamina nevedela jazdiť, aj keď sa učila, tak jej to veľmi nešlo...jednoducho sú aj také ženy, ktoré sa to nikdy nenaučia, lebo nemajú na to danosti.
Bol vo vašom živote nejaký adrenalínový zážitok?
Najlepší zážitok v Anglicku som mal s pravostranným riadením, keď som jazdil na kamióne. Náš kolega sa opil, tak som musel šoférovať. Najprv som bral obrubníky, ale nakoniec som to odjazdil. V USA sa mi páčili šesťprúdové diaľnice, ktoré majú rýchlostný pruh, ktorý ak si zaplatíte, tak tam môžete ísť pekne rýchlo.
Mali ste v zahraničí aj dopravný priestupok?
V USA sme vošli do zákazu v jazdu a policajti nás zastavili a vysvetlili nám, že sme spravili dopravný priestupok. Boli takí ohľaduplní, že nás odtiaľ vyviedli bez pokuty, čo u nás taká situácia by bola nemožná, aby nám naši policajti pomáhali! Na Slovensku nám len vyprázdňujú peňaženky ! A v Anglicku máte „cedulu“, že merajú, v živote ma tam nikto nezastavil.
Koľko kilometrov trvala vaša najdlhšia cesta?
Najdlhšiu cestu som išiel do Španielska, Malagy ako je Gibraltár, 3500 km tam a naspäť. Striedali sme sa za volantom, pánska jazda, videli sme také veci, ktoré normálne človek nevidí.
Aký máte dojem z nového dvojlitrového modelu Renault Laguna Coupé 2.0 Turbo?
Vzhľadovo sa mi trojdverové Coupé veľmi páčilo až by som povedal, že malo „Porsche“ nádych. Elegantné línie s prednými aj zadnými úzkymi svetlami s LED diódami. Laguna na mňa pôsobila moderne a štýlovo možno už ako prémiové značky. To platilo aj o modernom interiéri so športovými detailami. Pri nastúpení do vozidla do nízko osadených kožených sedadiel som mal pocit, že sedím v športom aute a nechýbalo mi v tomto aute absolútne nič. Na stredovom paneli informoval farebný displej a ocenil som aj prehľadné ovládanie klimatizácie a rádia. Páčila sa mi lakťová opierka s odkladacím priestorom. V kufri bolo tiež dosť miesta vzhľadom na to, že Laguna je Coupe. S radiacou pákou sa prehadzovalo krátko a presne. Tak som si užil športovú jazdu na benzínovom dvojlitri, kde pod kapotou „šoférovalo“ 205 koní. Aj keď si za to potešenie z jazdy načriete trošku viac do peňaženky, tak to za to stojí. V zákrutách to sedelo ako uliate vďaka natáčaniu zadných kolies, ktoré bolo úžasné ani som sa nemusel za volantom veľmi namáhať. Jednoducho s Lagunou si to musíte užiť a jazda s ňou stojí za to.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka