ŠPECIÁL GT86 CS-R3 JE PRIPRAVENÝ NA DEBUT V SÚŤAŽI WRC V NEMECKU
31.07.2014 17:19
Špeciál GT86 CS-R3 sa na verejnosti po prvýkrát predstaví na pretekoch ADAC Rally Deutschland – v deviatych pretekoch seriálu FIA Majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Túto informáciu dnes potvrdila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).
Spoločnosť TMG sa rozhodla vrátiť k svojim koreňom rely s vozidlom s pohonom zadnej nápravy, aby potešila vodiča aj fanúšikov. Nové vozidlo pripomína hodnotou rázvoru kolies časy, kedy sa na štarte objavila pôsobivá Celica Twin Cam Turbo (TA64), víťaz automobilových súťaží z 80. rokov.
Po takmer roku vývoja predstavuje spoločnosť TMG súťažný špeciál CS-R3 určený pre rýchlostné skúšky Rally Deutschland, ktoré sa uskutočnia v okolí Trieru v dňoch 21. – 24. augusta. Pretekárske vozidlo (so štartovacím číslom 0) nebude hodnotené v samotnej súťaži, ale bude hrať dôležitú úlohu pri testovaní každej etapy, aby bola zaistená maximálna bezpečnosť.
CS-R3 bude riadiť bývalá majsterka sveta Isolde Holderiedová, ktorá predtým plnila podobné povinnosti – v období, keď spoločnosť TMG predstavila nízkorozpočtové pretekárske vozidlo Yaris R1A, ktoré spoločnosť TMG dodáva vo forme kitu.
Jednou z úloh pre skúsenú nemeckú pilotku bude hodnotenie súťažného vozidla, ktoré je v súčasnosti prototypom, aby sa vyprofilovala jeho konečná špecifikácia ako nevyhnutný krok pred dokončením homologizácie pre triedu R3.
Model CS-R3 bude v ponuke na predaj súkromným zákazníkom a obchodným zastúpeniam Toyoty. Pôjde o nákladovo nenáročný spôsob, ako si užiť vzrušenie z automobilových súťaží (rely), a to od tých regionálnych až po majstrovstvá sveta.
Vozidlo spĺňa požiadavky smernice FIA R3, ktorá umožňuje úpravy jeho dvojlitrového motora typu boxer. Súčasťou rozsiahleho programu vývoja sú zmeny v softvéri a hardvéri, ako je napríklad zdvih ventilov a kompresný pomer. V konečnej verzii by vozidlo malo mať výkon 240 až 250 koní.
Počas vývoja sa spoločnosť TMG zamerala na zníženie hmotnosti pri súčasnom zaistení bezpečnosti, spoľahlivosti a pôžitku z jazdy.
Sekvenčná šesťstupňová prevodovka a diferenciál s obmedzenou svornosťou dodávajú pocit naozaj vysokého výkonu, zatiaľ čo bezpečnostný rám s homologizáciou od FIA bol navrhnutý a vypočítaný tak, aby mal optimálnu hmotnosť.
Spoločnosť TMG bude taktiež dodávať na mieru upravené elektrické rozvody a riadiacu jednotku ECU so softvérom pre motošport. Vozidlo bude zároveň vybavené špičkovými podvozkovými súpravami určenými na jazdu po asfalte a štrku, vrátane špecifického zavesenia kolies.
Vozidlo CS-R3 už absolvovalo testy na rôznych povrchoch, aby bolo pripravené na účasť v súťaži Rally Deutschland, v rámci ktorej absolvuje 274 km počas troch dní a 18 etáp.
Zákazníkom bude nový špeciál k dispozícii v prvom štvrťroku 2015 vo forme kitu a spoločnosť TMG očakáva, že ponúkne cenu porovnateľnú s ďalšími modelmi R3. Finálna cena bude známa po konečnom potvrdení špecifikácií vozidla.