Spoločnosť Honda oslavuje desať rokov výroby technológie dvojspojkových prevodoviek pre motocykle
14.08.2020 08:15
-
Prielomová (a stále unikátna) technológia značky Honda sa u európskych dílerov prvýkrát objavila v roku 2010.
-
Odvtedy sa v Európe predalo vyše 140 000 motocyklov s dvojspojkovou prevodovkou DCT.
-
Táto „jednoduchá a priama“ technológia bola od jej európskej premiéry dostupná na desiatich modeloch značky Honda.
Spoločnosť Honda završuje dekádu od okamihu, keď sa na jej jednostopovom stroji prvýkrát predstavila technológia dvojspojkovej prevodovky (Dual Clutch Transmission – DCT).
Prevodovka DCT sa u európskych dílerov prvýkrát objavila v športovo-cestovnom modeli VFR1200F, a odvtedy zostáva táto technológia Honda vo svete motocyklov unikátom. Celkom sa v Európe predalo už viac než 140 000 strojov s technológiou DCT a v roku 2019 bolo 45 % všetkých modelov Africa Twin, 52 % všetkých NC750X a 67 % strojov Gold Wings predaných v Európe vo verzii DCT.
Za taký úspech táto technológia do veľkej miery vďačí svojmu kontinuálnemu vývoju, zlepšovaniu jej hladkého chodu a načasovania radenia, a taktiež schopnosti prispôsobiť sa jazdným charakteristikám vyžadovaným širokým radom rôznych modelov. Ako príklady je možné uviesť prídavné tlačidlo „G“ zamerané na jazdu v teréne na modeloch Africa Twin a X-ADV či synchronizáciu s asistentom pre rozjazd do kopca, režimom chôdze a technológiou vypnutia motora pri zastavení na luxusnom cestovnom stroji GL1800 Gold Wing.
Pre podrobnejšie informácie o vývoji technológie DCT, si prečítajte si rozhovor s Daiom Araiom, hlavným konštruktérom zodpovedným za vývoj technológie DCT od jej prvého predstavenia s modelom VFR1200F.