SPOLOČNOSŤ MAZDA MYSLÍ NA BUDÚCNOSŤ
23.11.2022 22:01
Spoločnosť Mazda Motor Corporation zverejnila aktualizáciu strednodobého plánu riadenia a politiky riadenia spoločnosti Mazda do roku 2030.
Správa zdôraznila, že spoločnosť Mazda pozitívne reaguje na výrazne neisté podnikateľské prostredie a obnovuje svoj záväzok dosiahnuť uhlíkovú neutralitu vo všetkých svojich prevádzkach do roku 2050.
- Nové partnerstvá na zlepšenie možností výroby elektromobilov
- Pevné odhodlanie na rozširovanie nových elektromobilov (EV) v Európe
- Cieľom je úplné eliminovanie smrteľných nehôd do roku 2040 spôsobených novými modelmi Mazda
V posledných rokoch sa prostredie pôsobnosti automobiliek s rastom elektrifikovaných produktov a s tým súvisiacimi regulačnými podmienkami dramaticky zmenilo, a to najmä v Európe.
Aby spoločnosť Mazda dokázala flexibilne reagovať na takéto budúce zmeny, predstavila vlastný trojfázový plán do roku 2030.
Urýchlenie elektromobility v rámci prístupu multiriešení (Multi-Solution)
Od dnešného dňa do konca roku 2024 sa spoločnosť sústredí na dosiahnutie väčšej pružnosti pri zmenách v ochrane životného prostredia, pričom sa zameria na posilnenie vlastného technologického vývoja, dodávateľských reťazcov a úsilia o znižovanie nákladov. Počas tohto obdobia bude spoločnosť Mazda implementáciou vlastného prístupu multiriešení (Multi-Solution) pokračovať v akcelerovaní elektrifikácie svojho vozového parku a uvádzať na trh atraktívne produkty spĺňajúce predpisy a normy na príslušných trhoch.
V Európe nás napĺňa nemiernou hrdosťou úspech modelu Mazda MX-30 BEV[1], neuveriteľné predajné výsledky nedávno predstaveného modelu Mazda CX-60 PHEV[2], ktorého sa predalo už viac ako 20 000 kusov, a budúcoročný príchod Mazdy MX-30 R-EV a ďalších elektromobilov, vrátane Mazdy CX-80 s tromi radmi sedadiel.
Prechod na elektromobilitu
Od roku 2025 do roku 2027, kedy sa sprísnia predpisy (najmä v Európe), bude spoločnosť Mazda pokračovať vo svojom výrobnom programe s výrobou dielov potrebných na prechod na elektromobilitu. Bude to zahŕňať vylepšenie a využívanie viacerých elektrifikačných a výrobných technológií spoločnosti Mazda, ako aj celosvetový predaj nových batériových elektromobilov (BEV).
[1] Mazda MX-30 – spotreba elektriny 17,9 kWh/100 km, emisie CO2 0 g/km (
kombinované podľa WLTP). Vozidlá sú homologizované v súlade s postupom typového schválenia podľa WLTP (Nariadenie (EÚ) 1151/2017, Nariadenie (EÚ) 2007/715).
[2] Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV – spotreba paliva 1,5 l/100 km, emisie CO2 33 g/km (
kombinované podľa WLTP). Mazda CX-60 e-Skyactiv D – spotreba paliva 4,9 – 5,3 l/100 km, emisie CO2 127 – 139 g/km (kombinované podľa WLTP). Vozidlá sú homologizované v súlade s postupom typového schválenia podľa WLTP (Nariadenie (EÚ) 1151/2017, Nariadenie (EÚ) 2007/715).
- Nové partnerstvá na zlepšenie možností výroby elektromobilov
- Pevné odhodlanie na rozširovanie nových elektromobilov (EV) v Európe
- Cieľom je úplné eliminovanie smrteľných nehôd do roku 2040 spôsobených novými modelmi Mazda