Spoločnosť Nissan predstavuje úplne prepracovaný rad hnacích ústrojenstiev pre crossover X-Trail
02.04.2019 09:39
-
Model Nissan X-Trail je teraz k dispozícii s úplne novými 1,7-litrovými vznetovými a 1,3-litrovými zážihovými motormi
-
K dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, s prevodovkou Xtronic a s úplne novou dvojspojkovou prevodovkou
-
Pohony 2×4 a 4×4 pre maximálnu konfiguračnú variabilitu modelu X-trail
-
X-Trail teraz k dispozícii s týmito technológiami podpory vodiča: asistent na jazdu v jednom pruhu a inteligentný tempomat
Vďaka kompletne vylepšeným hnacím ústrojenstvám SUV Nissan X-Trail získajú rodinné dobrodružstvá ešte viac šťavy.
Prepracovaný rad hnacích ústrojenstiev je teraz ešte úspornejší a má ešte nižšiu úroveň emisií CO2. Pri skvelých výletoch do prírody tak bude vozidlo šetrnejšie k životnému prostrediu.
Záujemcovia o model X-Trail si budú môcť vybrať medzi dvomi úplne novými motormi (jeden zážihový, druhý vznetový), ktoré bude možné skombinovať s tromi typmi prevodovky (šesťstupňová manuálna, automatická Xtronic a úplne nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka DCT).
Vďaka voľbe medzi pohonom dvoch kolies pre tých, ktorí sa vydajú do terénu len zriedka, a pohonom štyroch kolies pre tých, ktorí potrebujú maximálnu trakciu, sa vylepšený Nissan X-Trail stáva dokonalým SUV pre aktívne rodiny, ktoré milujú výlety do prírody.
Jean-Philippe Roux, generálny riaditeľ pre segment crossoverov spoločnosti Nissan Europe, uviedol: „Vďaka úplne novému radu hnacích ústrojenstiev je teraz Nissan X-Trail lepší než kedykoľvek predtým. Nezáleží na tom, na aké dobrodružstvo sa chystáte – máme X-Trail presne pre vás.“
Novým vznetovým motorom je 1,7-litrový typ dCi s výkonom 150 k. Ten je k dispozícii s pohonom 2×4 i 4×4 a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou či s automatickou prevodovkou Xtronic CVT.
Novým zážihovým motorom je 1,3-litrový typ DIG-T s výkonom 160 k. Ten je k dispozícii s pohonom 2×4 a s dvojspojkovou prevodovkou (DCT). Toto dvojspojkové hnacie ústrojenstvo je v ponuke modelu X-Trail úplne nové a zákazníkom poskytne športový a dynamickejší zážitok z jazdy, lepší výkon pri rozbehu z miesta a hladší prenos sily.
Medzi funkcie ústrojenstva DCT patrí nový typ chladenia a a elektromechanické ovládanie prevodov pre vyššiu účinnosť. Ústrojenstvo prináša súkromným zákazníkom i majiteľom vozových parkov jasné výhody, pretože vodičovi ponúka okamžité preradenie bez prerušenia výkonu. Absencia meniča krútiaceho momentu zaisťuje bezprostrednejší zážitok z jazdy, vďaka čomu je riadenie zábavnejšie.
Všetky nové hnacie ústrojenstvá pre model X-Trail spĺňajú najnovšiu emisnú normu Euro6d-Temp. Hodnoty päťmiestnych verzií sú uvedené v tabuľke nižšie:
Motor
Prevodovka
PohonVýkon (k) Krútiaci moment (Nm) WLTP
emisie CO2 (g/km)
WLTP
emisie CO2 (g/km)WLTP
spotreba paliva (l/100 km)1,7 dCi, 4 valce
6 MT
2WD150 pri 3 500 ot./min. 340 pri 1 750 ot./min. 171-179 6,5-6,8 1,7 dCi. 4 valce
6 MT
4WD150 pri 3 500 ot./min. 340 pri 1 750 ot./min. 177-185 6,7-7,1 1,7 dCi, 4 valce
Xtronic
4WD150 pri 3 500 ot./min. 340 pri 1 750 ot./min. bude doplnené bude doplnené 1,7 dCi, 4 valce
6 MT
2WD150 pri 340 pri 1 750 ot./min. 194-207 7,5-7,9 3 750 ot./min. 1.3 DIG-T, 4 valce
7 DCT
4WD160 pri 270 pri 184-193 8,1-8,5 5 500 ot./min. 1 800 ot./min.