Červený drak
21.02.2018 18:35
Kórejský bestseller má ďalšie pokračovanie a to v novom obľúbenom modeli SUV ,,Kia Sportage”. Nie je tajomstvom, že patrí medzi piliere tejto značky a v počte predajnosti aj najúspešnejší. Možno je to tým, že schádza zo slovenských liniek a montujú ho zamestnanci v Žilinskom kraji. Niečo na tom asi bude. Dôležitým faktorom úspechu je nadčasový športový dizajn, dokonalé jazdné vlastnosti a v neposlednom rade spoľahlivosť.
Prvý pohľad na prednú masku pripomína draka. Po stranách v horných partiách ho dopĺňajú bi-xenónové natáčacie svetlomety a v dolných sa usadili nevšedné LED hmlové svetlomety na každej strane. V zadných partiách vynikajú veľké LED svetlomety, ktoré sú tak pretiahnuté, až zasahujú hlboko do bokov auta. Celkový dizajn je naozaj originálny, srší z neho dynamika a sviežosť. Mierne robustnejšia karoséria dáva na známosť, že posádke auta bude dopriata štedrejšia priestorová ponuka a týka sa to všetkých pasažierov. Vpredu sa o vás postarajú masívne ergonomicky ladené sedadlá, ktoré nedovolia potykať si s bolesťou chrbta. Na zadných sedadlách je podobná diagnóza a ani traja pasažieri nebudú frfľať na nedostatok miesta. Vnútorné spracovanie je na vysokej úrovni a s takou elegantnou precíznou prácou, budú majitelia veľmi spokojní. Kožený trojramenný volant je dostatočne veľký a hrúbka venca bude vyhovovať aj našim polovičkám. Ovládače sú systematicky rozdelené a verte, že nebudete potrebovať návod na ich obsluhu. Palubná doska je trošku hranatejšia, natočená smerom k vodičovi a posiata množstvom ovládacích prvkov. Nad ňou sa vyníma moderná farebná dotyková obrazovka s prekrásnou grafikou. Celý informačný systém a obsluha navigácie komunikujú v slovenčine, čo poteší vodičov, hlavne neznalých jazykov.
Batožinový priestor s objemom 491 litrov ponúka množstvo priestoru a nízka nákladová hrana uľahčí naloženie ťažkých predmetov. Na zvýšenie kapacity stačí sklopiť zadné sedadlá a dispozícií je hneď 1480 litrov, čo postačí aj na dlhšiu dovolenku. Aby tento červený tátoš zvládol takúto záťaž ešte aj s plnou posádkou, dostal do vienka silný dieselový agregát so 141 koňmi. Nemusíte mať žiadne obavy, že bude strácať dych ako fajčiar po maratóne. Tento motor má v sebe toľko energie, že zvládne aj oveľa väčšiu záťaž a pri tom si veselo pradie. No čo vás najviac prekvapí je spotreba, ktorá neprešvihla uvedené parametre.
Baladou je dokonalá súhra motora so 7- stupňovou automatickou prevodovkou. Preraďovanie bolo tichúčke, jemné, ale správne nastavené. Podvozok je naladený komfortnejšie, no nechýba mu pružnosť a sila popasovať sa s ťažkosťami terénu. V ostrých zákrutách je ako doma, nemá problémy so stabilitou a nakláňanie mu je cudzie. Je neskutočne agilný aj napriek deficitu pohonu všetkých kolies.
Záverečné zhrnutie bude veľmi vysoko hodnotené...ak si myslíte, že draci z našej planéty vymreli, ste na veľkom omyle. Tento červený, aj keď bez krídiel vás o tom presvedčí, len si ho musíte vyskúšať.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
KIA Sportage 1.7 CRDi A7 DCT GT Line | |
Zdvihový objem cm3 | 1685 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 104/1141/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 340/1750-2500 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 185 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 11,5 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 5,4/4,7/4,9 |
Cena testovanej verzie | 30 690 € |