Športiak s noblesou
04.05.2013 17:52
Štvrtej generácii Renaultu Clio venovali francúzsky vývojári veľkú pozornosť, keďže ide o dlhodobo najpredávanejší model firmy Renault. A treba uznať, že sa im podaril. Stručne povedané, auto je väčšie a športovejšie. Veľkosť narástla nie len zmenou dizajnu, ale aj naozaj väčšími rozmermi. Dĺžka je teraz 4062 mm a šírka 1731 mm. Naproti tomu na výške auto stratilo až 45mm.
Športový charakter podčiarkuje klesajúca strecha a kľučky zadných dverí zapracované v úzkych zadných bočných oknách. Vpredu uprostred chladiča dominuje veľký znak od ktorého sa tiahnu LEDkami podčiarknuté línie až k svetlometom. Diódové denné svetlá v nich sú v štandartnej výbave. Veľké množstvo farebných kombinácií karosérie, strechy a variácie diskov kolies umožňujú každému zákazníkovi si navrhnúť auto podľa svojej chute a temperamentu. My sme mali možnosť vyskúšať krásny žltučký model s čiernymi nálepkami a doplnkami. Sú súčasťou balíčka Sport, za ktorý priplatíte 280 EUR.
V interiéri sa tento balíček prejaví štýlovým plastom na volante, radiacej páke aj na klimatizácii. Lesklý plast sme našli aj na dverách aj na centrálnej konzole. Tu dominuje moderný navigačný systém Media Nav, ktorý veľkými ikonami a dotykovým displejom poteší aj technicky menej zdatné vodičky. Systému už v súlade s novými trendami chýba CD prehrávač, ale nájdeme tu USB vstup, takže môžeme pripojiť aj iPod alebo iPhone.
Miesta je vpredu dosť, aj pre vzrastovo nadpriemerných, horšie je to vzadu, kde miesta oproti predchádzajúcemu Cliu ubudlo. Pri dlhších jazdách poteší lakťová opierka, ktorá je pripevnená na sedadlo vodiča. Spolu s výškovo a vzdialenosťou nastaviteľným volantom robí jazdu naozaj príjemnou.
Testované auto poháňal jediný naftový motor v ponuke s označením Energy 1,5 dCi 66kw/90k. Je to tichý motor bez rušivých zvukov,s vynikajúcou spotrebou. Pri dlšej trase mimo mesta sme dosiahli spotrebu okolo 4,5 litra, pri ideálnych podmienkach môže ísť aj pod 4 litre. Aj pri nízkej spotrebe vie motor pekne zabrať a nezaostáva za športovým vzhľadom auta. Tuhé tlmiče v spojení so širokým rozchodom umožňujú prechod zákruty s minimálnym náklonom. Auto za za všetkých okolností snaží ísť podľa volantu.
Nový dizajn so širokou možnosťou prispôsobenia si vzhľadu robí z nového Clia silného bojovníka vo svojom segmente. Spolu s dobrou cenou a širokou výbavou sa u našich vodičiek určite stane miláčikom.
Renault Clio 1,5 dCi | |
Palivo | Nafta |
Valce | 4 |
Zdvihový objem (cm3) | 1461 |
Prevodovka | Päťstupňová manuálna |
Poháňaná náprava | Predná |
Najvyšší výkon (kW/k ) | 66 / 90 |
Krútiaci moment (Nm) | 220 pri 1750 ot./min. |
Najvyššia rýchlosť (km/h) | 178 |
Spotreba mesto / mimo / kombinovane | 4,1 / 3,3 / 3,6 (l/100km) |
Dĺžka/šírka/výška (mm) |
4062/ 1732 / 1448
|
Batožinový priestor (l) | 300 |
Objem palivovej nádrže (l) | 45 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1146 |
Cena základného modelu s dph | 9 190,- € |