Športová DNA s prekvapivo nízkou spotrebou

19.11.2023 12:21

Do rúk sa nám dostalo plug-in hybridné kompaktné AUDI Q3 s modelovým označením 45 TFSI e vo výbave S-line, v ktorej sú v rovnakej farbe lakované aj všetky ochranné plastové farby, vo výraznej červenej farbe. Veľkosťou ho vieme prirovnať k Tiguanu. 

 

Toto kompaktné SUV bolo poháňané benzínovou 1,4-kou (110 kW/250 NM) a synchrónnym elektromotorom (85 kW/330 NM). Spolu nám dávajú k dispozícii úctyhodných 180 kW a až 400 NM krútiaceho momentu, čo z auta robí celkom svižný stroj. Z nuly na sto zrýchli za 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h. Čisto na elektrinu dokáže jazdiť maximálne do 140 km/h. Pri plne nabitej batérií je uvedený dojazd 51 kilometrov, my sme spravili niečo cez 40. Čo je dostačujúce napríklad pri každodennom dochádzaní do práce. Aj keď auto vypíše, že batéria je vybitá, stále má v rezerve časť kapacity, ktorá pomáha autu pri akcelerácií a tým pádom výrazne znižuje spotrebu paliva. Navyše počas brzdenia sa rekuperáciou akumulátor dobíja. Keďže je umiestnený v podlahe auta, tým pádom je palivová nádrž posunutá viac dozadu a ubrala z objemu batožinového priestoru, ktorý má v základe 380 litrov.

Predné športové sedadlá majú vysoké bočné vedenie a vzadu sú tri nezávislé sedadlá, pričom sa dá každé pozdĺžne nastavovať. Takže sa na kratšiu vzdialenosť odvezú aj piati dospelí pasažieri a budú mať dostatok miesta. S vodičom komunikuje plne digitálny displej, kde si okrem iného môže pozrieť aj údaje o jazde s pomerom využitia jazdy na elektrinu a spaľovací motor. Jeho ovládanie je intuitívne a nepôsobí rušivo počas jazdy. Pohon je na predné kolesá, táto motorizácia sa neponúka v Quattro verzii. 

Nabíjanie z domáceho wallboxu trvá približe 3,5 hodiny, z obyčajnej siete ho dokážete nabiť za cca 5 hodín. Rýchlonabíjanie nepodporuje, čo je jednou z nevýhod. Spotreba sa nám pohybovala niečo cez 7 litrov, ale jazdili sme dynamickejšie a kombinovali sme mesto a diaľnicu. Ale vzhľadom na rozmery a váhu auta je to dosť slušná hodnota. Inak výrobca udáva kombinovanú spotrebu 6,6 litra na 100 kilometrov na spaľovací režim a 1,4 hybridný. O kontakt s vozovkou sa starali 19-palcové kolesá a výborne držali stopu. Vďaka Audi Drive Select sa dajú zvoliť 4 režimy jazdy. 

 

 

Počet valcov

4

Zdvihový objem motora cm3

1395

Prevodovka

6-stupňová S tronic

Výkon (kW/ot) 

180/5000 - 6000

Krútiaci moment (NM-ot)

400/1550 - 3500

Maximálna rýchlosť (km)

210 (140 na elektriku)

 

 

Cena testovanej verzie                                                           52 890 eur

 

Text: Martin Solár

Foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode