Športový feši, ale aj praktický založený....
05.04.2020 08:31
Počas týchto ťažkých corono-celosvetových dní som mal šancu otestovať najnovšie BMW radu 3 siedmej generácie... celým názvom BMW 330d xDrive Touring M Sport. BMW sa môže pochváliť o vydarený kúsok v oblasti kombi, ktorý nadchne výzorom, ale i po motorickej stránke.
Jedná sa o výkonný 265-koňový trojliter so šiestimi valcami pod kapotou, s ktorým dokážete dať za približne povedaných 5 sekúnd 100km/h. Áno, hovorím o skoro 2-tonovom vozidle s pohonom xDrive / pohonom všetkých štyroch kolies/.
Už pri odomknutí sa vám rozsvieti celé vozidlo vrátane vonkajška, ktoré vám zviditeľní nastupovanie hlavne vo večerných hodinách. Ako prvé si všimnete predné laserové svetlomety s modrým podtónom a jasné podsvietenie dverí po stranách. Testovaná verzia obsahovala označenie M-Packet a to my športovo ladení vodiči obľubujeme. Auto bolo obuté na 17-palcových ihlicovo-tvarovaných diskoch čo nebolo vôbec nevkusné, naopak, na naše cesty to bolo rozumné a elegantné zároveň.
Silnou stránkou dielselového 6-valca je najmä motorizácia, interiér a celková výbava vozidla.
Začal by som teda komfortným sedením. Ergonómia sedadiel je perfektne anatomická a dlhšie trasy nebolo pociťované bolením chrbta. Možno by som podotkol, že vyšší pasažieri sa nemusia cítiť komfortne na zadných sedadlách, kde by sa hodilo trochu viac priestoru na nohy, ale hovoríme o BMW radu 3, tak v tom prípade by som volil radu 5 alebo X-kovú radu. Kufor o objeme 500l si myslím, že je prevažne dosť veľký a v týchto dňoch by som ho určite dokázal napchať regálom ryže či múky. :)
Každopádne chcem vychváliť infotainment, ktorý bol ľahko ovládateľný a zrozumiteľný, dá sa ovládať manuálne, dotykom, hlasom či dokonca gestami. Veľké plus je funkcia CarPlay a bezkáblové nabíjanie telefónu, čo ja určite využívam... Ak máte problémy s parkovaním, tak jednoznačne si nebudete vedieť vynachváliť 3D kameru vozidla, ktorá si pamätá objekty za 50m, čo ste prešli a poskytne vám tak dokonalý náhľad vozidla z vonkajška.
Čo sa týka vozidla po motoristickej stránke, tak tam, ale že naozaj nie je nič, čo vytknúť. Osemstupňová prevodovka radila presne
a hladko, v športovom režime bola odozva na plyn okamžitá, žiadne "hodinové" čakanie na podradenie. Auto krásne hladilo nerovnosti aj vo vyšších rýchlostiach a ovládateľnosť perfektná, lepšie povedané auto sedelo ako prikované pokiaľ ste nevypli kontrolu trakcie. :)
Spotreba! Počas testovania bola spotreba všelijká, jazdil som prevažne na režime Comfort, zriedka na Sport Plus a dostal som sa na číslo sedem celá niečo, ale verím, že normálnym jazdením po meste nebodaj na dlhších cestách s Eco Pro režimom by sa dalo dať okolo 5l / 100 km. Celková cena vozidla je vyše 80 - tisíc v testovanej výbave, čiže by som to zhrnul asi tak, že majiteľ sa asi nebude pozerať, či mu skáče litrík hore-dolu....
Text a fotky: Mário Chorvát
Video: Alena Chorvátová