Spriaznená duša
26.11.2013 10:34
Gabika Giotto si nielen v dizajne našla spriaznenú dušu v novom modeli Renault Captur
Aký je rozdiel medzi návrhárom a dizajnérom?
Návrhári robia svoje diela z kúpených látok, sú autormi strihu aj originálneho spracovania. Ja si svoje látky vytváram sama, o to je to cennejšie, našla som technológiu, ktorou viem preniesť vlastné obrazy na látky a tým pádom si vytváram vlastnú potlač látok. Inšpirujem sa existujúcimi strihmi, pretože v móde sa všetko točí stále dokola. Dôležitá je však inovatívna nadstavba, takže originálne je to, že moje látky sú mojím autorstvom. A tým nesú posolstvo mojej vlastnej energie. Filozofiou mojej tvorby je, že krása je v oku toho, kto sa práve pozerá. Neboli by sme schopní rozlíšiť krásu, keby nebola súčasťou nášho vlastného vnútra. Moja tvorba sa snaží byť pripomienkou krásy každého jedného z nás. Ak sa pozriete na niečo, čo je krásne, poviete to povestné jéééj a už vibrujete na vyššej frekvencii a už idete hore.
Vaša práca vás stále posúva dopredu. Máte za sebou veľa eventov spojených s módnymi prehliadkami vašej tvorby, reprezentovali ste slovenskú kultúru v Bejrúte. Aké máte na to spomienky?
Len pred pár dňami som sa vrátila zo slnečného Beirutu, kde som mala šancu odprezentovať svoju najnovšiu kolekciu libanonskej smotánke. Bola to nádherná Jazz & Fashion show, ktorú organizovalo naše veľvyslanectvo pri príležitosti 24.výročia osláv Nežnej revolúcie a 20.výročia vzniku samostatnej SR. Hostia nadšene tlieskali už počas módnej prehliadky, vôbec nečakali na záverečné defilé, čo bol nesmierne príjemný pocit, ktorý som si vychutnávala zo zákulisia. Keďže to bola pre mňa už druhá návšteva Beirutu, v rámci kolekcie som mohla predstaviť aj modely, ktoré boli autentickým pretavením mojich inšpirácií a dojmov z prvej návštevy tohto krásneho Paríža východu
Žena by nemala byť pekná len za volantom, ale aj ...
Hoci duša nemá pohlavie, ale keď sa bavíme o ženách, tak my ženy sme tou krásou ľudstva. Viac si uvedomujeme, že najkrajšími šatami ženy je milujúce objatie muža. To je myšlienka jedného francúzskeho návrhára a ja sa s ňou stotožňujem. To je motivácia, prečo ženy túžia byť krásne, lebo túžia byť milované. Chcú byť krásne, lebo sa chcú páčiť. Žena je určená na milovanie...všetky moje kolekcie nesú symbolicky tento názov...
Máte vodičský preukaz? Jazdíte aktívne?
Nejazdím aktívne, veľmi rada chodím peši, možno aj preto som závislá na centreJ Milujem bývať v centre, odkiaľ môžem chodiť takmer všade peši. Ak musím ísť ďalej, tak idem MHD či taxíkmi. Mám tiež veľa kamarátov, ktorí ma vozia.
Máte asi malo odjazdených kilometrov?
Nemala som šancu jazdiť od 18r., kedy som bez problémov získala na prvýkrát vodičský preukaz. Príležitosť prišla až neskôr pri služobných vozidlách, preto som bola nútená urobiť si niekoľko rekondičných jázd. Mala som obetavého kolegu, ktorý sedel pri mne ráno cestou do práce aj večer z práce, ako moja psychická podpora. Po jednom takom mierne traumatizujúcom zážitku som totiž nadobudla väčší rešpekt pred šoférovaním.
Akom zážitku?!
Išla som do práce a taká neprebudená som zabudla dať prednosť v jazde a mala som miernu kolíziu s autobusom. Nikomu sa našťastie nič nestalo, reakcie neboli hrozné, aj vodič autobusu ma milo upokojoval, len som musela prežiť tie nenávistné pohľady pasažierov, ktorí museli kvôli tomu vystúpiť z autobusu a inak sa dopraviť do práce.
Vidíte občasnú agresivitu u vodičov?
Ohľaduplnosť vodičov je u nás na dosť nízkej úrovni. Keď je niekto na prechode pre chodcov, auto nezastaví, hoci by to tak malo byť. Ani autá navzájom si nedávajú príliš prednosť. Mám rada, keď dá muž žene na ceste prednosť, alebo keď sa taxikári pozdravia...keď sú muži gentlemani tak všeobecne.
Na Autoškolu si spomínate?
Pamätám si, že som robila autoškolu na Fabii. Bavila ma práca s volantom, mám silnú pamäťovú stopu z detstva, keď sme chodili na autíčka v rámci kolotočov, moja sestra zostala zaseknutá a ja som vymanévrovala všetko, paradoxne – dnes je ona super šoférka v našej rodine a ja milujem chodiť peši. Ako dieťa som bola presvedčená, že budem raz super šoférka a budem jazdiť s prehľadom.
Ako by sme sa mali obliekať do auta?
Každý z nás má iné priority, niekto má vrodené silné estetické cítenie, iný tomu neprikladá dôležitosť. Oblečený má byť človek tak, aby sa cítil pohodlne. V prípade auta je dôležitá najmä bezpečnosť a výkonnosť vozidla, až na druhom mieste dizajn, farba, atď. Je fajn, keď človek sa cíti fajn v aute, aj keď s hrdosťou k nemu kráča, niektorí dávajú dokonca autám mená. Je to vysoko individuálne.
Kde okrem auta ste sedeli?
Sedela som viackrát v kokpite lietadla a to je prekrásny výhľad! Keď som robila sprievodkyňu na Kréte, mala som tiež možnosť vyskúšať snáď všetky typy motoriek, samozrejme len ako spolujazdecJ Tam sa totiž jazdí divoko a nijaké pravidlo okrem nonstop trúbenia najmä v neprehľadných zákrutách tam neplatí.
Aký je váš sen čo sa týka cestovania?
Môj sen je, že budem raz cestovať bez cestovania. Silou myšlienky sa preniesť a byť tam. Túžim po takom type teleportu.
Aké ste mali dojmy z dizajnu a jazdných vlastností nového Renaultu Captur 1,2 TCe
Oranžová farba je symbol energie a Renault Captur sa mi páčil každopádne v líniach aj v jeho aerodynamickom tvare. Krémová strecha s ornamentami bola dizajnovo elegantná. Aj keď je Captur odstavený na parkovisku, tak cítiť jeho dynamiku. Pre nás ženy je príjemná automatika a vyšší posed znamená, že mám prehľad a dobrý výhľad auta. V meste často zastavujem, lebo je veľa križovatiek a semafórov, tak automat každá mestská žena určite ocení. Je príjemné sedieť v aute, kde vás pohladí na duši pohľad na palubnú dosku. Oranžové obrysy vás upútajú a smerujú k veľkej prehľadnej obrazovke ukazovateľov. Dizajnovo sa tu vyhrali naozaj pekné a to mi je blízke. Captur je vyslovene mestský typ auta. Ženský volant sa pýtal do ženskej ruky, aj keď Captur je určite rodinným autom, pretože priestoru je tu dostatočne veľa.
Text a foto: Alena Chorvatová