Spustenie pred-rezervácie modelu Audi e-tron na Slovensku
30.04.2018 10:15
Prvý sériový elektricky poháňaný automobil značky Audi
Veľkorysý vnútorný priestor a veľký dojazd pre každodennú využiteľnosť
-
Viac ako 5 miliónov testovacích kilometrov na cestách štyroch kontinentov
-
Už niekoľko tisíc pred-rezervácií v rámci Európy
Už aj na Slovensku sa záujemcovia môžu zapojiť do pred-rezervácie modelu Audi e-tron. Športové SUV kombinuje priestor a komfort automobilu vyššej triedy s dlhým dojazdom. V rámci vývoja 250 testovacích vozidiel najazdilo na cestách štyroch kontinentov vyše 5 miliónov kilometrov za extrémnych podmienok aby sa preukázalo, že prvý veľkosériovo vyrábaný model Audi s elektrickým pohonom je plnohodnotnou náhradou vozidla so spaľovacím motorom.
Audi e-tron quattro prináša plne elektrický pohon vo forme päťmiestneho, športovo ladeného SUV. Pohonné ústrojenstvo tvoria tri elektromotory, z ktorých jeden poháňa spoločne predné kolesá a dva poháňajú samostatne zadné kolesá. Pohon každého zadného kolesa samostatným motorom umožňuje adaptívnu reguláciu krútiaceho momentu podobne ako pri klasickom pohone quattro so športovým diferenciálom. Vďaka tomu elektrické SUV suverénne a svižne prechádza zákrutami – ako typické quattro. Riadiaca jednotka pohonu ovláda motory podľa jazdnej situácie. Väčšinu času elektrické Audi jazdí s pohonom predných kolies, pohon zadných kolies sa automaticky pripája podľa potreby. Pri spomaľovaní a brzdení sa kinetická energia intenzívne rekuperuje, čím sa zvyšuje efektivita pohonu.
Motory majú spolu celkový výkon 320 kW (v prepočte 435 k), v režime Sport môže krátkodobo výkon vzrásť až na 370 kW (v prepočte 500 k). Celkový systémový maximálny krútiaci moment je vyše 800 Nm. Tento výkonový potenciál umožňuje vynikajúce zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 210 km/h.
Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová akumulátorová batéria, uložená v podlahe medzi nápravami. Umožňuje dojazd do 500 km a dá sa nabíjať aj z rýchlonabíjacej stanice na jednosmerný prúd s výkonom 150 kW. V takomto prípade je elektrické SUV už za 30 minút plne pripravené na ďalšiu jazdu.
Päťdverová karoséria vyniká koeficientom aerodynamického odporu iba 0,25. Prispievajú k tomu aj aktívne aerodynamické prvky v prednej maske, ako aj na bokoch a zadnej časti karosérie, ktoré od rýchlosti 80 km/h usmerňujú vzduch obtekajúci karosériu, resp. privádzaný na chladenie do predného motorového priestoru, v ktorom je výmenník klimatizácie. Pri dĺžke 4,88 m a šírke 1,93 m má Audi e-tron quattro výšku iba 1,54 m, čo spolu s dlhým rázvorom 2,93 m vytvára výrazne dynamické proporcie karosérie.
Dizajn interiéru je ovplyvnený novou koncepciou zobrazovania informácií a ovládania, s ktorým architektúra prístrojového panelu vytvára harmonickú jednotu. Združený prístroj tvorí veľkoplošný digitálny displej OLED, infotainment a funkcie vozidla sa ovládajú konfigurovateľnými dotykovými displejmi TFT a pomocou hlasového ovládania. Pretože vozidlo nemá stredový tunel, v ktorom býva u modelov quattro uložený kĺbový hriadeľ, stredová konzola je zdvihnutá do priestoru a priestor na nohy pre zadných pasažierov je výrazne väčší ako v bežných automobiloch.
Záujemcovia na Slovensku si môžu od dnešného dňa Audi e-tron pred-rezervovať prostredníctvom internetovej stránky www.audi.sk. Priamy link na rezervačný formulár: https://www.audi.sk/inovacie/audi-e-tron-quattro-concept