Svetova premiera modelu Kia Cee´d 2012.
12.03.2012 08:48
Na 82. medzinárodnom autosalóne (Salon International de l’Auto) v Ženeve absolvovala svoj celosvetový debut úplne nová Kia cee'd. Vo Švajčiarsku sa k modelu Kia cee'd pridala tiež európska premiéra elektrického vozidla Kia Ray EV a koncepčnej štúdie Kia Track'ster.
Pôvodný model Kia cee'd predstavoval pre spoločnosť Kia Motors v Európe významný míľnik, pretože vďaka nemu sme po prvýkrát mali možnosť preraziť vo vysoko konkurenčnom segmente C. Model druhej generácie s vylepšeným dizajnom, kvalitou a výberom pohonných jednotiek opäť poriadne zamieša karty na trhu. K tomuto modelu sa vyjadril Thomas Oh, výkonný viceprezident a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Corporation.
Nová Kia cee'd je v porovnaní s pôvodným modelom dlhšia, elegantnejšia a má nižší profil. Meria 4,3 m a jej zaoblená línia je výsledkom rozsiahleho testovania v aerodynamickom tuneli spoločnosti Kia Motors. Vďaka kvalitnejším materiálom použitým v kabíne a širšej ponuke moderného vybavenia vyzerá interiér nového modelu rovnako dokonale ako jeho exteriér, a vytvára tak konkurenciu najlepším vozidlám v danej triede.
Pri vývoji kládli konštruktéri spoločnosti Kia Motors silný dôraz na znižovanie spotreby paliva a emisií bez negatívnych vplyvov na odozvu motora a výsledný výkon. Vo väčšine krajín západnej Európy bude nová Kia cee'd dostupná s dvoma zážihovými motormi (1,4-litrový s viacbodovým vstrekovaním MPI a 1,6-litrový s priamym vstrekovaním GDI) a dvoma vznetovými motormi (1,4-litrový vybavený turbodúchadlom s vyrovnávaním tlaku WGT a 1,6-litrový s turbodúchadlom s variabilnou geometriou VGT) s výkonom 90 až 135 koní.
Vďaka vylepšeným motorom sa spotreba paliva celého modelového radu znížila v priemere o 4 %, pričom vznetový motor s výkonom 128 koní, ktorý je vybavený technológiou EcoDynamics na zníženie spotreby, dosahuje spotrebu iba 3,7 l/100 km a hladinu emisií CO2 len 97 g/km.
Najdokonalejším spomedzi všetkých zážihových motorov je 1,6-litrový motor Gamma GDI s najnovšou technológiou priameho vstrekovania paliva, ktorej cieľom je dosiahnuť čo najvyšší výsledný výkon (135 k) a krútiaci moment (165 Nm). Spolu s týmto motorom prichádza aj úplne nová dvojspojková prevodovka (DCT), ktorá zaisťuje plynulé radenie prevodových stupňov, čím maximalizuje jazdné pohodlie a v porovnaní s predchádzajúcou tradičnou automatickou prevodovkou znižuje spotrebu paliva a emisie CO2.