Street rider
26.06.2022 20:51
Hondu v kategórií “street” netreba nijako obzvlášť predstavovať. Modely s ostrými hranami, uspokojivým výkonom a ľahkou ovládateľnosťou sú známe väčšine z nás. Tentokrát sme dostali do rúk, síce slabšiu verziu, ale ničím nezaostávala. Konkrétne to bol dvojvalec s výkonom 35 kW, čiže naň postačuje vodičské oprávnenie kategórie A2.
Jej stavba sa dokonale hodí na brázdenie mestských ulíc a zákutí, na ktoré je dokonale stavaná. Ani s ovládaním neboli žiadne problémy, ako to u Hondy býva zvykom, stroj išiel hladko a bez nijakých zádrheľov. Už po prvých pár metroch mal vodič pocit, že ovláda skôr bicykel, preto sa ani začiatočníci nemusia obávať, že by ich nejako prekvapila. Nie nadarmo sa o týchto motorkách hovorí, že “veľa odpustia”. Dokonca aj výška sedadla a stupačky sú nastavené tak, že vyhovujú skôr nižším postavám. Pri mojej výške skoro 190 cm to síce nebol problém, sedelo sa naozaj dobre, ale pri klopení v zákrutách ma prekvapila situácia, kedy som šuchol špičkou topánky o asfalt.
Skúšali sme ju jednak v meste, aj mimo neho, dokonca aj po diaľnici. Tým, že je to čistý naháč, bolo už pri vyššej rýchlosti cítiť nápory vetra, čiže v rámci pohodlia sa najlepšie cestuje výletným tempom do cca. 100 km/h. Ak cestujú dvaja, tak o to dupľom, najmä pre tvar zadného sedadla a menších vibráciach…ale aspoň sme mali viac priestoru si popozerať okolie pri prestávkach. Pokiaľ by si posádka chcela aj niečo uložiť, napríklad doklady, telefóny alebo nejaké iné veci, odporučil by som prikúpiť tzv. “tankvak”, pretože motorka, okrem priestoru pod zadným sedadlom, nedisponuje vôbec žiadnym úložným priestorom. A aj ten pod sedadlom zaplnila lekárnička.
Inak sa tomuto stroju nedá nič vytknúť, treba si iba dať pozor pri rozbehu, keď naprší alebo je štrk na ceste, lebo motorka nedisponuje kontrolou trakcie, čiže treba narábať s plynom. O to viac aspoň poskytne vodičovi zážitok z jazdy a prípadne ho naučí ovládať stroj za každých okolností.
Čo sa ovládacích prvkov týka, tie sú dobre rozmiestnené na riadidlách, tým, že je to “jednoduchý stroj”, tak nie je tam veľa gombíkov. Displej je dobre čitateľný, prehľadný, aj keď naň priamo svieti slnko. Na záver by som už len dodal, že stačí nasadnúť a vyraziť na prieskum mestských uličiek, ale aj širokého okolia.
CB500F | |
Zdvihový objem cm3 | 471 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 35(102) / 8600 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 43/6500 |
Výška sedadla v mm | 785 |
Priemerná spotreba (l/100 km) | 3,5 |
Pohotovostná hmotnosť | 189 |
Cena modelu | 6090,- |
Text, foto: Martin Solár
Video: Petra Adamiková