Štýlový priateľ rodiny
13.12.2015 20:27
Druhá generácia MPV Seat Alhambra prešla modernizáciou, ale tých zmien si ani nevšimnete. Stále má však štýlový, dynamický a športový vzhľad a krásne čisté línie. Prvou a jedinou viditeľnou retušou je predná maska chladiča s väčším vyobrazením loga. Predné svetlomety s denným svietením s diódami v tvare dvojitého W ostali pôvodné a nebol dôvod ich meniť, keď stále vyzerajú super. Ocenili sme asistent diaľkových svetiel, ktorý pri identifikácií protiidúcich vozidiel automaticky prepol na stretávacie svetlá. Aj vzadu sa trošku inovovalo. Diódové svetlá majú rovnaký tvar len inak sú rozmiestnené jednotlivé osvetlenia.
Nastupovanie do auta je pohodlné a sedenie ešte lepšie. ŠIroké elektricky ovládané sedadlá majú výborné ergonomické prevedenie a poskytujú dokonalý komfort pre vaše telo. Posed je vyšší a vďaka veľkému čelnému sklu je výborný výhľad na všetky strany. Palubovka zaujala pekným tvarom a skvelým spracovaním. Všetko na nej bolo inteligentne rozmiestnené, prehľadné a ovládanie intuitívne jednoduché. Multifunkčný trojramenný kožený volant pekne sadol do rúk a pomocou tlačidiel sme mohli ovládať palubný počítač, audio sústavu alebo telefón cez bluetooth hands free. Na stredovom paneli dominoval 6,5 palcový farebný dotykový displej Seat Media Systém plus s navigačným systémom, hlasovým ovládaním, slotom na usb a SD karty či 8 reproduktormi s čistým zvukom. Parkovacia kamera fungovala bezchybne a pri takom veľkom aute je naozaj veľkým plusom. Navigácia mala pekne čitateňú grafiku s vysokým rozlíšením a ani raz nepochybila. O vnútornú priestranosť sme sa obávať nemuseli, bola na rozdávanie. Celá posádka mala dostatok miesta aj ich batožina. Kufor má pravidelný tvar a jeho základný objem je iba 267 litrov. No pri sklopení druhej rady už je to 658 litrov a sklopením tretej rady do úplnej roviny sa jeho rozloha zvýši na neuveriteľných 2297 litrov.
Toto rodinné autíčko poháňa dvojlitrový dieselový agregát s maximálnou dynamikou z 140 koňmi pod kapotou. Motor má kultivovaný chod, dostatočný ťah a patričnú energiu na tak veľký kolos. Dvojspojková prevodovka DSG pracuje predpisovo rýchlo a symbióza s motorom je úplne dokonalá. Podvozok spĺňa najvyšie kritéria a dokázal vyžehliť všetky nástrahy ciest. Odpruženie nemalo žiadny problém a pohodlne zvládlo aj rozbitú cestu lesom. Napriek svojej výške sa Alhambra vôbec nenakláňa a výborne drží stopu. Záverečné hodnotenie tohto španielského rodinného priateľa dopadlo myslím veľmi dobre. Alhambra aj po modernizácií zostáva na vrchole vo svojom segmente. K najváčším plusom patrí vnútorný priestor, skvelé jazdné vlastnosti, spotreba paliva a hlavne spoľahlivosť. Môžeme ešte odporúčiť s pohonom všetkých kolies no tento variant sme ešte netestovali.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Seat Alhambra 2.0 TDI | |
Zdvihový objem cm3 | 1968 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 110/140/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 340/1750-3000 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 199 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 10,6 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 5,8/4,7/5,2 |
Cena testovacieho vozidla | 32 400 € |