Svetlé kapučíno
13.08.2022 08:29
Produkčného v dabingu a televíznych relácií Petra Vlacha sme vyspovedali pre náš online magazín Auto a žena. O zaujímavej práci, zážitkoch pri točení klipov na Liptove, o jeho prvom aute, parkovacej politike v Bratislave, ale aj testovaní nového modelu hybridnej Suzuki Vitara. Jeho dojmy si môžete pozrieť vo videách. :)
Vyštudoval si filmovú školu v južných Čechách, ktorá bola kedysi jediná v Československu. Dokonca bola na zámku, ktorá bola majetkom Schwarzenberga. Čo bolo ďalej?
Po skončení tejto školy som začal pracovať na Kolibe, kde boli filmové laboratória a štúdio. Bohužiaľ Kolibu zrušili a začal som robiť súkromne produkčného v dabingu a odvtedy sa tejto práci venujem dodnes. Momentálne pripravujeme seriál Rookie /Zelenáč/, ktorý je o mladom policajtovi, ktorý nastúpil k polícii a každá časť má svoj príbeh, ale viac neprezradím. Iba to, že sa to bude vysielať na JOJ-ke koncom októbra tohto roku. Dokončievame sériu relácie Miláčikovo, ktorá už beží na JOJ-ke.
Viem, že ste na Kolibe urobili celovečerný film s Dušanom Rapošom, ktorý bol zložený z hudobných klipov známych interpretov. Máš nejaký zaujímavý zážitok z ich točenia?
Raritou bolo, že sa v tej dobe točilo na 35 mm film pod názvom FT na cestách a takisto mal každý klip svoj príbeh. Jednu časť sme točili s Rišom Mullerom, čo bol známy klip Slovenské tango. Natáčali sme na salaši na Liptove a neboli v tej dobe mobilné telefóny ako dnes, tak sme si dohodli točenie na salaši s predsedom JRD. My sme prišli na iný salaš, kde nás privítal bača s honelníkom, ktorí už v sebe mali zopár promile a začali nás naháňať so sekerou, že tam sa točiť nebude. Oklamali sme ich, že tam prídu krásne devčatá, tak sa klip tam nakoniec natočil…
Ak by sme otočili list a prešli na inú tému, tak prezraď, aké bolo tvoje prvé auto?
Dosť dlho som nemal auto a potom som si kúpil starú fiatku 600-ku, s ktorou som prešiel asi 30 - 50 km a dojazdil som, lebo sa mi roztrhol klinový remeň. Fiatku mi odtiahli kamarátovi automechanikovi do Piešťan a tam zistili, že zospodu to bolo úplne hrdzavé. Kamarát mi povedal, že radšej nech nabudúce prídem s autom za ním a pred kúpou mi auto pozrie. Potom som mal ešte LADU 1500, kde som si ten klinový remeň už sám vymenil aj sviečky, keď bolo treba
V časoch socializmu si zažil divokých vodičov na cestách ako to vidíme dnes?
Pamätám si v tej dobe, keď sme išli točiť do Rakúska, tak už za hranicami bolo vidieť rozdiel v šoférovaní. U nás som mohol dať smerovku a čakať nejaký čas, kým ma niekto pustil, ale tam už pri vyhodení smerovky mi rakúsky vodič blikol a pustil ma. V dnešnej dobe si všímam divokých poľských vodičov, ktorí sú arogantní a jazdia neuveriteľne rýchlo a nebezpečne. Samozrejme tam patria aj poľskí kamionisti, ktorí sa radi medzi sebou predbiehajú a ohrozujú ostatných okoloidúcich na diaľnici.
Myslíš si, že parkovanie v jednotlivých častiach Bratislavy je prehľadné a doriešené pre všetkých vodičov?
Parkovanie a spoplatnené jednotlivé zóny vo všetkých častiach Bratislavy veru nie sú doriešené. Som bratislavčan a chcem ísť do inej časti Bratislavy niečo vybaviť len na päť minúť a musím sa prihlásiť do parkovacej aplikácie. Do tých 15 minút by to malo byť všade bezplatné pokiaľ tam neparkujem vyše hodiny, takže vôbec to nevyriešilo parkovaciu politiku v Bratislave.
Za tvoj šoférsky život bola nejaká dopravná nehoda alebo pokuta?
Niekde som stál s mojou novou felíciou a bol veľký rad áut a ten predo mnou zrazu začal s takým veľkým autom cúvať. Ani sa nepozrel do spätného zrkadla a rozbil mi ľavý reflektor, nárazník a všeličo iné. Bolo to z jeho nepozornosti, ale z mojej viny som žiadnu dopravnú nehodu nemal. Potom som nejaký čas jazdil MHD, kým mi auto dali do poriadku. Jednu pokutu som platil za rýchlosť, keď som išiel cez most Lafranconi smerom do Petržalky a keď som potom z neho zišiel, tak som si myslel, že je tam 80-tka, ale bola tam 60-tka. Mal som pred dovolenkou a skasírovali ma za 50 eur, čo nepotešilo. Odvtedy som už žiadnu pokutu neplatil.
Text, foto a video: Alena Chorvátová