Švihák
08.04.2016 19:02
Páči sa Vám Renault Clio?
Tak si ho predstavte v terénnom prevedení, trošku pribraté so zvýšeným podvozkom a hneď tu máte novučičký Captur. Jedná sa o viacúčelové malé praktické SUV so športovým charakterom, aj keď s abstinenciou pohonu všetkých kolies. Už na parkovisku vyzeral Captur naozaj úchvatne a slnečné luče mu na kráse ešte viac pridávali. Hneď nám bolo jasné, že ide o najštýlovejšie páťdverové auto pre každodenné použitie, vhodné do mesta, prírody aj na dlhšie cesty. Jeho športový dizajn sme našli aj v interiéri a doplnky v červrnej farbe štýlovo ladili.
Ešte aj sedačky mali červené prešívanie a výborne podopierali naše chrbty. Ergonómia je ich silnou stránkou a naše chrbty sa cítili ako v bavlnke. Vyššie sedenie prospieva k dobrému výhľadu z auta všetkými smermi. Multifunkčný maličký volant je v koženom prevedení, skvele sa drží aj vďaka zosíleným miestam úchopu. Priamo z neho môžte tlačítkami ovládať tempomat, obmedzovač rýchlosti či už spomínaný multimediálny systém R-Link. Ten sa sa dodáva len v najvyššej výbave Intens a k nemu vám pribalia aj navigáciu. Veľký displej sa ovláda dotykom a má bleskovú odozvu pri obsluhe navigácie, vďaka veľkým písmenám. Veľmi sa nám pačili moderné prístrojové budíky. Dokonalá čitateľná grafika a mix analógového a digitálneho zobrazenia urobili na nás veľký dojem. Listovať v palubnom počítači sa dá pomocou dvoch tlačidiel na konci páčky stieračov a nemusíte dávať ruku preč z volantu. Novým patentom je vysúvací šuplik pred spolujazdcom. Objem schránky je oveľa váčší a je k nej aj lepší prístup. Tým, že Captur na dlžke pridal 6 cm a povyrástol o 12 cm, tak sa to odzrkadlilo aj na batožinovom priestore. Jeho základný objem má hodnotu 377 litrov. Nápad s posúvaním zadných sedadiel spredu aj z kufra, jeho kapacita narastie na úctyhodných 1 235 litrov.
Pod kapotou driemal základný benzínový trojvalec s turbom o objeme 0,9 litra. Jeho najváčšou devízou je pozoruhodná spotreba 4,9 litra. Po stlačení štartovacieho tlačítka vám do uší prenikne majestátny zvuk motora, no na relly môžete zabudnúť. Dokáže však zabrať vždy, keď to potrebujete a budete prekvapený čo na diaľnici dokáže zo seba dostať. Päťstupňový manuál má krátke dráhy radenia, ktoré presne bez známky trhania zapadajú na svoje miesta. Podvozok je nastavený športovo a tak svižné manévrovanie v zákrutách či dokonale držanie stopy vám urobí ozajstnú radosť z jazdy. Ak to v zákrutách preženiete s rýchlosťou, okamžite zaúraduje stabilizátor a všetko dá do poriadku.
Musíme pochváliť nový Captur za jeho nádherné krivky, vynikajúce jazdné vlastnosti, spoľahlivosť a hlavne spotrebu. Určite zaujme nie len ženské pohlavie alebo mladé páry, ale dokáže plnohodnotne poslúžiť aj ako rodinné auto.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Renault Captur TCe | |
Zdvihový objem cm3 | 898 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 66/5250 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 135/2500 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 171 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 11,3 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 6,0/4,3/4,9 |
Základná cena od | 11 990 € |