Sympatická kráska
28.12.2014 10:00
Najväčší rozruch akým Meriva mohla urobiť na automobilovej scéne je netradičné otváranie zadných dverí FlexDoors od seba. Šikovným očiam však neunikne viacero plusov, akým sa tento model môže pochváliť. Svojou dĺžkou 4,3 metra sa radí medzi malé autá, no variabilita interiéru ju posunula medzi veľkopriestorové vozidlá. Nemecká precíznosť, vysoký komfort a spoľahlivosť určite osloví množstvo záujemcov, hlavne mnohopočetné rodiny, pre ktoré je určená. Poďme však po poriadku.
Celkový vizuál po facelifte musíme pochváliť. Ubudlo pár oblín a nahradili ich ostré hrany pozdĺž dverí, čím auto dostalo pútavejší vzhľad. Prednú časť zdobí širšia predná maska, ktorá vďaka chrómovaným lištám vyzerá honosnejšie. Zmenou prešli nie len svetlomety ale aj hmlové svetlá zabudované v chrómovaných rámikoch. V zadných partiách figurujú putavé svetlá podľa najnovších trendov a vyzerajú naozaj pekne.
Nastupovanie do auta je pohodlné, hlavne vzadu, ak potrebujete zakomponovať autosedačky. Ako sme spomínali vzdušný interiér, tak ten ponúka dostatok priestoru a použité materiály sú kvalitné a spracované na vysokej úrovni. Široké sedadlá poskytujú maximálne pohodlie a oceníte ich ergonómiu s dobrým bočným vedením. Cez veľké čelné sklo je famózny výhľad na všetky strany.
Čo sa týka odkladacích priestorov výrobca udáva 32 rôznych priehradok a schránok. Myslím že toto číslo prevyšuje už len autobus. Po otvorení piatych dverí sa dostaneme ku kufru s objemom 400 litrov. Sklopením zadných sedadiel sa cifra vyšplhá na 1500 litrov, čo bohato stačí na prevoz veľkého množstva batožiny. Páčil sa mi multifunkčný kožený volant s ideálnou hrúbkou venca a jednoduché ovládanie s množstvom funkcií. Ľavá strana slúži na ovládanie tempomatu, pravou obsluhujete rádio alebo bluetooth handsfree, ktorý umožňuje telefonovanať počas jazdy. V hlbokých tubusoch s pekne čitateľnou grafikou sú uložené budíky s informáciami potrebnými pre vodiča. Pri pohľade na stredový panel ma napadla otázka, či tých ovládačov nie je veľa. Po krátkom zoznámení bol problém s obsluhou minulosťou. Centrálny 7-palcový dislplej zo systémom IntelliLink je plnohodnotný pomocník, ktorí ba nemal chýbať v žiadnom aute. Navigácia šľapala na jednotku a parkovanie s kamerou bola hračka. Bol som zvedavý na novinku pod kapotou - naftovú 1,6-stku (136 koní).
Stlačil som tlačítko štart-stop a agregát hneď naskočil. Vydával príjemný kultivovaný zvuk a poslušne priadol. Razantne som šliapol na plynový pedál a hneď mi bolo jasné, koľko kuráže v sebe má. Musím uznať, že motor svižne akceleruje a má sebe dostatok sily, aj pri plnej záťaži. Páka šesťstupňovej manuálnej prevodovky radila s maximálnou presnosťou a jednotlivé stupne zapadali do seba, ako po masle. Podvozok je skvelo naladený a suverénne zvláda všetky povrchy. Bez problémov si poradí v teréne a pri zdolávaní pravouhlých zákrut, málokedy zasiahlo ESP. Naozaj obdivuhodné.
Nová Meriva vám určite spestrí chvíle strávené za volantom. Ak hľadáte bezpečné a komfortné auto na ktoré sa môžete vždy spoľahnúť, tak nie je čo riešiť.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Opel Meriva 1,6 CDTI | |
Zdvihový objem cm3 | 1598 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 100(136)/3500-4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 320/2000 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 197 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 9,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 5,0/3,9/4,3 |
Základná cena od | 13 890 € |