Talianský sympaťák - Moto Guzzi Stelvio

22.09.2024 20:27

Moto Guzzi, ďalšia talianska klasika, ktorú sme mali možnosť testovať. Priečne uložený dvojvalcový motor do V, síce je chladený kvapalinou, ale svoje charakteristické črty v podobe rebrovania si zanechal. Ohromí vás svojou zvukovou stopou a hlavne tým, že pri naštartovaní sa „pokúsi“ nakloniť motorku vďaka už spomínanému uloženiu motora. Jeho výkon je viac ako postačujúci naprieč celým spektrom. Hoci som mal pocit, že celá motorka vibruje, po čase som to prestal vnímať a bral to ako súčasť a typický prejav tohto Taliana. Pri radení prevodových stupňov nám pomáhal quickshifter, ale aj napriek tomu bolo potrebné do páky poriadne „kopnúť“. A pri zaradení jednotky dokonca motorka poskočila dopredu. Znie to akoby som menoval nevýhody, ale naopak, je to charakteristika tejto značky. Nevýhodou bolo iba sálajúce teplo na nohy počas jazdy v letných dňoch. 

K dispozícii máme viacej jazdných režimov, ktoré prispôsobujú výkon a asistenčné systémy. Hoci je táto motorka v kategórii cestné enduro, podvozok je o dosť tuhší, čo ju predurčuje skôr na cesty ako do terénu, ale na cestách svojou dynamikou nezaostáva a ten, komu vyhovuje tvrdosť a surovosť, si ju užije dosýta. Akurát by som privítal vyšší štít, lebo bolo cítiť, ako mi vietor pri jazde lomcoval prilbou. 

Spotreba sa ustálila na cca 5,5 litra, čo je v tejto kategórii „štandard“ a nádrž má 21 litrov, takže ponúka aj slušný dojazd. Za príplatok je možné dokúpiť balík PFF Rider Assistance Solution, ktorý obsahuje adaptívny tempomat, varovanie na čelnú zrážku, resp. na malý odstup od auta pred vami, kontrolu mŕtveho uhla a asistenta zmeny jazdného pruhu. Dizajnovo sa táto talianska motorka vydarila, rovnako aj v žlto-sivej farebnej kombinácii, je to pútač pozornosti. 

 

Predný LED-svetlomet v režime denného svietenia ukáže emblém značky a predný svetlomet funkciu prisvietenia do zákrut, kedy sa do vnútorného okraja pri prejazde rozsvieti ledka a zlepšuje viditeľnosť. Po dokúpení prídavnej batožiny sa s ňou dá ísť na dlhé cesty a doslova hltať kilometre ako sa na cestovné enduro patrí.

Moto Guzzi Stelvio

 

Zdvihový objem cm3

1042

Max. výkon v kW pri 1/min

84,6 / 8800

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

105/6750

Výška sedadla v mm

830

Pohotovostná hmotnosť (kg)

246

Priemerná spotreba (l/100 km)

5,1

Cena testovaného modelu

15999,-

Text: Martin Solár

Foto: Alena Chorvátová, Martin Solár

Video: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode