Tanec s Hondou
25.07.2011 16:50
Tanečník Marek Ťapák otestoval Hondu CR-V na našich cestách....
Honda CR-V 2,2
Je to veľmi príjemné auto. Priznám sa, že som na na tomto type auta ešte nejazdil, ale mal som starší typ VTI - Hondu Civic 1,6. Bola to taká malá dieselová motokára. Moja manželka má už novšiu verziu Hondy Civic, ale s obsahom 1,4. Kúpiť CR-V-čku som mal už dávno vo výhľade a ešte stále mám a preto som rád, že mám možnosť vyskúšať jej jazdné vlastnosti. Myslím, že terajší outfit vyzerá veľmi slušne a ďaleko lepšie, ako tie staršie modely.
Dieselový motor...
Motor je celkom živý a dynamický, čo je dobre, pretože nechodím moc rýchlo a snažím sa jazdiť podľa predpisov. Som vyznávač takých áut, ktoré majú pod kapotou dostatok energie. Ak sa šofér s CR-Vdostane do komplikovanej situácie, musí zrýchliť a akcelerácia je okamžitá.
Je to automat...
Ja preferujem už len automaty, ale keď som bol mladší, tak som mal radšej radiacu páku. Čím som starší a pohodlnejší, tak preferujem automaty. Mám už druhý automobil s automatom. Myslím si, že v súčasnej bratislavskej premávke je automat viac ako potrebný. Možno to troška viacej papá.
Je to rodinné auto...
Tak určite je to rodinné auto aspoň pre 4-člennú rodinu. Kufor má dvojité dno a tým uspokojí každú rodinu. Naša rodina, keď cestuje na 3 dni, tak ideme s plným kufrom, ako keby sme išli na 2 týždne. Viem oceniť, keď má auto veľký kufor.
Prehľadný interiér...
Myslím si, že je veľmi dobre riešený interiér, palubná doska je veľmi prehľadná. Volant je ergonomický a dobre sa drží. Ovládanie na volante je už dnes bežná vec. Je to veľmi príjemný a praktický doplnok. Človek už nemusí hľadať očami tlačidlá na palubnej doske.
Zástanca koženných sedadiel...
Priznám sa, nie som zástanca ani vyznávač koženého interéru. Páči sa mi viac kvalitnejšia látka, ale myslím si, že tie sedadlá sú celkom slušne tvarované. Opierku mám veľmi rád na pravej strane, pretože v rámci šoférovania si musí človek odpočinúť, takže ja to veľmi využívam.
Má to aj cúvaciu kameru...
Tak ja som v týchto situáciách staromódny. Ja sa väčšinou otáčam a pozerám do spätných zrkadiel, ale určite by som si zvykol.
Spievate za volantom...
Tak to nie. Nie som veľký spevák, ale keď idem a šoférujem, tak rád počúvam hudbu. Pracujem pri tom, keď počúvam veci, ktoré ma niečim inšpirujú. Momentálne robím film, ktorý je hudobno-tanečný, takže veľa, veľa hudby a veľa, veľa počúvania.
Honda CR-V bola v prvom polroku 2010 druhé najpredávanejšie SUV u nás. Modelový rok 2010 priniesol niekoľkých zmien, významnou je napríklad rozšírenie lakťových opierok vodiča aj spolujazdca, ale aj lepšie odhlučnenie motora. Kúpa tohto modelu s kultivovaným a výborne odhlučneným naftovým motorom poteší hlavne tých, ktorí najazdia veľa kilometrov. Päťstupňový automat je pohodlný nielen na dlhých, ale aj kratších trasách .V mestách je jazda s automatom ideálna. Na rozbitých cestách vďaka vyššiemu podvozku nie je vôbec cítiť nerovnosti. Najväčšou prednosťou CR-V je variabilita zadných sedadiel. Posun vpred a vzad, regulácia sklonu operadla v niekoľkých stupňoch či sklápanie sedadiel v pomere 60:40 tiež vo dvoch úrovniach jednoducho ponúkajú množstvo kombinácií pre pohodlné usadenie cestujúcich alebo uloženie väčšieho množstva batožiny, resp. nákladu. Celkový dojem z CR-V ako rodinného auta je pozitívny a to najmä vďaka úspornému a vydarenému dvojlitrovému dieselovému motoru, dobrému odhlučneniu, ale aj celkovému komfortu cestovania.
Parametre motora |
|
Zdvihový objem valcov |
2199 cm3 |
Najväčší výkon motora |
110 kW (150 k) pri 4000 ot./min. |
Krútiaci moment motora |
350 Nm pri 2000 – 2750 ot./min. |
Maximálna rýchlosť |
187 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h |
10,6 s (automat) |
Cena od |
22 950 eur |