Test spoločnosti Continental AG
13.07.2015 19:07
Počas posledných 15-tich rokov došlo vďaka pneumatikám k významnému zlepšeniu v aktívnej jazdnej bezpečnosti. Stojí za tým modernizácia ich výroby v súlade s najnovšími technológiami, vývoj pokročilejších zmesí aj optimalizácia dezénov. Výrobcom pneumatík, spoločnosť Continental AG nevynímajúc, sa tak podarilo podstatne skrátiť brzdnú dráhu, zlepšiť handling a znížiť valivý odpor. Porovnaním nových pneumatík s predchádzajúcimi modelmi zaznamenajú vývojári zvyčajne „len“ jednociferné percentuálne zlepšenie. To, aký pozoruhodný pokrok bol skutočne dosiahnutý, zistíme, až keď vedľa seba postavíme pneumatiku z roku 2000 a najnovší produkt. Napríklad brzdný výkon na mokrom povrchu sa pri dnešných pneumatikách zlepšil až takmer o 20%.
⦁ Závisí na nej takisto miera účinnosti asistenčných systémov
⦁ Brzdné dráhy sa tiež vďaka pokročilým technológiám vývoja pneumatík od roku 2000 skrátili až o 20%
⦁ Preto sa oplatí vybaviť aj staršie autá prémiovými pneumatikami, napríklad modelom ContiPremiumContact 5
Spoločnosť Continental vykonala počas tohtoročnej TechShow 2015 neobvyklý experiment. Automobil BMW rad 1, modelový rok 2015, bol osadený osobnými pneumatikami ContiPremiumContact z modelového roku 2000, konštrukčne typickými pre danú dobu. Naopak auto rovnakej značky z modelového roku 2000 inžinieri vybavili najnovšími pneumatikami ContiPremiumContact 5. Pri back-to-back testovaní handlingu na mokrom povrchu vykázalo pätnásť rokov staré auto na okruhu Contidrom výrazné zlepšenie najmä v presnosti a bezpečnosti riadenia. Výkon nového vozidla na starých pneumatikách však podstatne poklesol. To dokazuje, že pokrok dosiahnutý vo vývoji pneumatík nemôžu nahradiť ani najnovšie asistenčné systémy, a naopak výkonnými pneumatikami možno aspoň čiastočne suplovať elektronickú kontrolu stability.
Pneumatiky nesú veľký diel zodpovednosti za aktívnu bezpečnosť jazdy. Iba pri technologicky vyspelom a prémiovom produkte možno zaručiť krátku brzdnú dráhu, vysokú úroveň presnosti riadenia, silnú smerovú stabilitu a zabrániť tak vzniku aquaplaningu. Práve preto Continental odporúča montáž prémiových pneumatík aj na staršie osobné automobily bez najmodernejších bezpečnostných a asistenčných systémov. Porovnávací test tiež zdôraznil, že aj nové vozidlá vybavené radom asistenčných systémov budú dosahovať maximálny výkon len vtedy, ak ich pneumatiky dokážu dostatočne účinne preniesť dynamické sily na vozovku a zaistia tak dokonalú priľnavosť.