Tomáš Maštalír – nie som imidžista
17.05.2011 18:30
Pri telefóne ste zameraný skôr na imidž alebo na technické prvky ?
Nie som imidžista a na extra dizajn ani na technické vychytávky si nepotrpím. Potrebujem telefón, kde vydrží baterka čo najdlhšie. Dobré je mať aj veľa miest na telefónne čísla a dobrý fotoaparát. Všetko musí byť však v súhre a musí fungovať. Operátor O2 ma oslovili a ponúkli svoje služby. Je mi ľúto, že som ich nevyhľadal oveľa skôr... Tento tretí operátor chýbal na vyváženie konkurencie. Priniesol niečo iné ako nám ponúkajú súčasní operátori. Poskytujú dobrú alternatívu pri rozhodovaní a dúfam, že nás bude v tejto sieti omnoho viac a všetci budeme aj naďalej spokojní.
Smiem sa opýtať, či telefonujete za volantom?
Áno. Mám zabudovaný Bluetooth systém v aute a tak telefonujem. Pri tom dávam pozor na cestu a nepotrebujem mať telefón na uchu. Ak mám náhodou hovor, tak ho zodvihnem tlačidlom na volante. Ešte predtým ako som si zaobstaral Bluetooth som telefonoval s Hand free sadou, čo je tiež povolené a bezpečné.
Relaxujete za volantom, alebo sa občas dostaví stres, ktorý neplánujete?
Samozrejme, že mám občas stres, keď sa ponáhľam. Najčastejšie však relaxujem za volantom a nemám pustené ani rádio. Jednoducho počúvam motor. Na dhších cestám si však pustím hudbu a niekedy si aj zopakujem aj texty.
Radíte svojej priateľke na sedadle spolujazdca?
Táňa moje rady už nepotrebuje a môžem povedať, že je dobrá šoférka. Zo začiatku možno nejaké veci som jej povedal, ale je dosť vnímavá, takže dlho som jej to nevysvetľoval. Milé je, že, ak ona sedí na sedadle spolujazdca, tak cíti, postrehne veľa vecí a vypozoruje to, čo vie potom zužitkovať pri šoférovaní. Ja tiež dúfam, že sa odo mňa naučí len tie dobré veci.:-)
Obaja s Táňou jazdíte na Seatoch. Prečo práve táto športová značka?
Obaja máme radi športovo ladené autá. Tieto autá sú lepšie dimenzované na väčší výkon. Lepšia stabilita na ceste, podvozok, brzdy, ale aj vystužená karoséria. Jazdím na Cupre FR a maximálku to má okolo 240 km/ h. Ja som to však neskúšal a ani ma to skúšať neláka. Mám rád hrboľaté cesty a terén, kde cítim, že s autom žijem. Diaľnicu obľubujem hlavne večer, lebo viem, že je to bezpečnejšie.
Rád navštevujete Grécko. Akí sú Gréci vodiči?
Rád tam dovolenkujem, ale jazdím tam väčšinou na motorke. Gréci sú dynamickí vodiči, ale nie sú stresujúci voči ostatným. Dovolenkujem na ostrove Thassos, tak neviem ako je to vo väčších Gréckych mestách. Na ostrove jazdí viac turistov ako domorodcov. To je viac nebezpečné sa stretnúť zoči-voči turistovi ako Grékovi, ktorý terén dokonale pozná. Ja sám som zablúdil v Thesalonikách a nikto na mňa netrúbil ako v Bratislave, kde mnohí vodiči sú veľmi netolerantní.
Mali ste možnosť si zapretekať do vrchu. Čo vám to dalo?
Veľa. Pretekanie je pre mňa očista mysle. Každý pretekár musí byť v pretekoch prítomný na 120 %. V bežnej cestnej premávke nám v hlave vždy niečo beží, ale na pretekoch nie. A preto ma pretekanie baví. Ak mám takú možnosť, tak ju rád využijem.
Máte ešte nejaký automobilový sen?
Zajazdiť si monopost F1 alebo preteky áut DTM.
Ako sa vám jazdilo a nielen v “seriáli” na benzínovom šesťvalci BMW 335i Coupé?
Veľmi dobre. Samotný trojkový rad BMW už hovorí sám za seba. Je to úplná stálica vo svojom segmente. Stáva sa už pomaly legendou a nie nadarmo sa hovorí, že je to “šoférske” auto. Priznávam, že toto kupé so mnou hrá v seriáli TV JOJ Dr.Ludsky. Je to sexi auto. Interiér je krásny a sedenie je elektricky nastaviteľné aj v troch pamätiach. Každý šofér si tam nájde svoju polohu. Ergonómia je výborná, pretože neodvádza moju pozornosť. Intuitívne viem všetko používať počas jazdy a sústrediť sa. Celý interiér je šoférsky účelový a nie je žiadnymi inými prvkami opticky rušený. Priestor v aute je tiež dostatočný hlavne vpredu. Pod kapotou je veľmi dobre známych 306 koní. Šesťvalcový trojliter je zároveň preplňovaný, dofúkava ho turbo a keď sa do toho fukne, tak ide ako vystrelený z praku! Toto kupé je najsilnejšia civilná verzia pred M3. Pravda, že nízkoprofilové pneumatiky, nie sú veľmi určené na bratislavské cesty, ale skôr na hladké cesty. Trojkový bavorák má pre mňa také dve tváre. Dokáže sa utrhnúť z reťaze a dokáže byť dravec. Na druhej strane dokáže elegantne a tichúčko povoziť a dopraviť kamkoľvek. Samozrejme, že trojlitrový šesťvalec nemôže mať spotrebu ako jednoliter a spotreba je tým pádom vyššia. Toto auto si aj preto kúpi človek, ktorý si rád zajazdí a má rád vyššiu úroveň cestovania. Mňa osobne dostane motor svojím charakterom ako spotrebou. Veľké motory nie sú o zbesilých výkonoch, ale o jazde. Otázka typu prečo sa do áut dáva taký silný motor, ktorý pri predpisových rýchlostiach sa nedá ani využiť?! Dá sa, ale je to na vodičovi, či tomu pridá alebo bude dodržiavať povolené rýchlosti. Šesťvalec sa dokáže pohybovať aj v pomalších rýchlostiach, keď motor doslova iba šepoce. Má úžasný kultivovaný a zamatový chod. Zvuk je tak dobre prepracovaný, že ho vnímate smerom k vyšším otáčkách, keď drsnie, ale neotravuje. Je to veľmi dobre vyvážené v tom, že keď chce človek počuť dravosť motora, tak si ho môže nohou vypýtať a neotravuje posádku, ani vodiča pri dlhých jazdách. Podvozok je veľmi dobrý a nedá sa vyviezť z miery. V zakrutách to veľmi dobre sedí, ale pri zníženej priľnavosti, keď začne pršať, tak sa prach mení na mazľavinu a vtedy pri takom množstve koní na zadnej náprave treba dávať pozor. Kupé má automatickú prevodovku s radením pod volantom, ale ja si viem užiť stále viac s manuálom.Celé auto je rafinovane krásne. Nesnaží sa kričať do sveta, ja som najsilnejšie auto, ale všetko je to tam tak rafinovane skryté a vyvážené. Na tomto type auta som absolvoval letnú dovolenku v Toskánsku a najazdíl som okolo 3500km. Do kufra sa zmestilo všetko možné a nemuseli sme ani sklápať zadné sedadlá. Napriek množstvu kilometrov som z auta nevystupoval dolámaný. Za dva týždne som tam nevidel jednu dopravnú nehodu. Možno je to aj tým, že sú tam lepšie cesty ako u nás. Toskánsko je nádherná krajina a jazdiť trojkovým bavorákom mi umocňovalo dojmy z tejto krajiny.
Alena Chorvátová