Toyota Avensis - dlhonohá gazela

15.05.2011 08:25

Už na prvý pohľad nový Avensis pôsobí akosi inak. Súvisí to hlavne so zmenou nasávania v prednom nárazníku a novými kombinovanými svetlometmi, takže auto pôsobí akosi sebavedomejšie. Keďže už vonkajší vzhľad predurčuje túto 4,7 metra dlhú elegantnú limuzínu na výlet s priateľmi či rodinou, naložili sme priateľov a vybrali sa po slovenských cestách do Bojníc a späť. 


Po nastúpení vás zaujmú sedadlá z bledej brúsenej kože. Sú naozaj príjemné na dotyk aj na pohľad. Rozmiestnenie ovládacích prvkov je účelné, všetko je tam, kde má byť. V podstate sa ničoho netreba dotýkať, všetko sa spúšťa automaticky. Auto sa odomkne automaticky, ak máte vo vrecku správny kľúč, dažďový senzor sám zabezpečí stieranie predného skla, ručná brzda sa zatiahne po vypnutí motora a odblokuje po pustení spojky. Detská poistka sa zavrie po preradení druhého stupňa, tempomat udržuje rýchlosť a ak máte automat, vašou jedinou zábavou je prelaďovanie rádiových staníc na veľkom dotykovom displaji Toyota Touch. Vnútorný priestor je dosť veľký aj pre početnú dlhonohú rodinu, 543 litrový kufor nijako neobmedzuje množstvo batožiny, ktoré chcete naložiť. 


Dvojlitrový diesel si ticho pradie, z ležérnosti sa preberá až pri otáčkach okolo 2500, kedy dokáže vyvinúť prekvapivé zrýchlenie. Po preradení Vás opäť uspáva lenivým pradním. Šiesty rýchlostný stupeň je natoľko úsporný, že zrýchlenie z neho dostanete jedine pri jazde dolu kopcom. Privrátenou stranou tohoto je veľmi pozitívna spotreba, ktorá sa pohybovala okolo 5,6 l/100 km a pri úspornej jazde by to malo byť impozantných 4,6 l/100 km.


Po opustení diaľnice, sme Avensis vyskúšali aj na kľukatých cestách okolo Partizánskeho. Aj tu si viedol veľmi dobre, v úzkych zákrutách aj v strmých stúpaniach. Len treba s ohľadom na úsporný motor častejšie preraďovať a udržiavať motor v otáčkach. Večer sa svetlá automaticky prepli z úsporných LED na silné bixenony, takže výsledný dojem z tohoto výletu bol viac ako dobrý.

Ešte opatrne zaparkovať, čo môže byť pri veľkom rozmere niekedy problém. Pomôže však kvalitná cúvacia kamera. Úsporný motor ma samozrejme svoje špecifiká, ale po krátkej dobe si ho určite obľúbite. A to nielen pri tankovaní, zaujímavá je aj uvádzacia cena tohoto modelu 25 900 Eur s DPH.

Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol  
Objem motora 1998 cm3
Maximálny výkon 124 k pri 3600 /min
Prevodovka manuálna 6
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 10 s
Priemerná spotreba 4,6 l/100km
Rozmery (dĺžka, výška, šírka) 4780 / 1480 / 1810 mm
Objem batožinového priestoru 543-1609 l
Cena testovanej verzie 25 900 EUR

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode