Transformer
03.12.2016 12:30
Herečka a moderátorka dopravného servisu Vanda Hoffstädterová jazdila s novou Hondou CR-V a pospomínala adrenalínové jazdy, ktoré zažila...
Moderátorka a vyštudovaná herečka čo robí viac dabing ako divadlo?
Divadlo milujem a rada tam chodím, ale viac ma ťahajú mikrofóny a kamery. Robila som v regionálnej televízii a do rozhlasu som sa dostala tak, že som tam bola na letnej brigáde zdvíhať telefóny...Pol roka na to som skúsila ísť za mikrofón a už robím dopravný servis vo Fun rádiu. Teším sa, lebo sme tam dobrá partia, smejeme sa, ale jasné, že máme občas rôzne dni, no vždy sa teším do práce, aj keď niekedy nemám voľné víkendy a sviatky, ale to nevadí.
Nechceli ste sa posunúť ďalej ako moderovať dopravné správy...
Chcela, kamera a fimovačka by ma bavila, ale nie som ten dravý typ, že už ma vyskúšajte, chcem byť filmová herečka! Priznám sa, že mňa tie dopravné správy veľmi bavia a rozprávať cez mikrofón k ľuďom. Ak sú kolóny, tak s nimi súcitím a predstavujem si ich ako sedia v aute, počúvajú, čo im hovorím, že to majú tak na 20 minút. Odstráni sa dopravná nehoda pod Strečnom a ja to s radosťou ohlásim, že je to už voľné. Určite ma baví dopravný servis viac ako byť moderátorkou spravodajstva.
Vodičák ste si urobili ako študentka, ale čo vtipné máte z tohoto obdobia?
Vtipné na mojej autoškole bol sám inštruktor! Neučila som sa moc parkovať, cúvať a ísť z kopca len jazdiť v premávke hoci s mamou som jazdila ešte predtým ako som začala chodiť do autoškoly. Na parkovisku som s ňou trénovala a prepotila som jej skoro celé sedadlo! Na maminom červenom Seate Ibiza, ktorý som si požičiavala som sa najviac naučila v premávke.
S parkovaním boli začiatky asi ťažké?
Bola raz jedna veľká križovatka v miernom kopčeku, zastala som na červenej, že posuniem sa a blikla zelená a nepohla som sa. Skúšala som to viackrát a nič. Stála som tam asi hodinu, ľudia trúbili, mne sa chcelo plakať a nevedela som čo mám robiť. Vtedy som zavolala mame a ona mi povedala najväčšiu vec na svete, ktorú dodnes robím, že si mám zapnúť štyri blikačky! Začali ma obchádzať a povedala mi ďaľšiu dobrú vec, že mám dupnúť na plyn aj keď to vytúrujem, tak nevadí, ale nezdochne mi to a tak nejako som sa pohla...
Dnes už veľmi rada parkujem dokonca na tesnotku a niektorí muži ma dokonca chvália...
Potom vám vyhovujú viac menšie parkovacie autá?
Mala som Citroen C3 a teraz mám Kia Rio a prejazdila som s nimi celé Slovensko i Chorvátsko! Tancovala som u Melánie Kasenčákovej a jediná som mala auto, tak sme sa mohli premiestňovať na naše vystúpenia.
Akú príhodu nám prezradíte z vašich ciest za tanečnými vystúpeniami?
Išli sme do Košíc a Mel šoférovala, ja som sedela vedľa nej, vzadu dve baby. Začali sme sa v aute maľovať, otočila som sa a líčila ďaľšiu babu. Mel zabočila a ja som na ňu padla tak, že som jej stiahla ruky z volantu a ona nevedela naspäť vyrovnať volant. Začala kričať, ale vymanévrovala to a tak som s maľovaním prestala a uvedomila som si, čo sa mohlo stať.
Ešte, že ste nehavarovali...zažili ste nejakú vážnu nehodu?
Skôr nepríjemná, lebo som auto rozbila na totálku! Večer pršalo, vypnuté semafóry a chalan nemal zapnuté svetlá, nuž ale to bolo nedokázateľné. Nevidela som ho... až vtedy, keď som sa točila v hodinách. Nič sa nikomu nestalo. Ani som nikdy neškrkla, až pred týždňom jeden týpek stál na parkovisku a trčal do cesty. Nevšimla som si ho a škrkla bok jeho bielej Mazdy. Nechala som mu číslo za stieračom, zavolal a bol trošku rozhorčený, ale prijala som to a ospravedlnila som sa. Nakoniec bol milý a nahlásili sme to do poisťovne.
Dokážete policajtov uhovoriť ak vám hrozí za dopravný priestupok pokuta?
Dvakrát som sa z pokuty vyplakala. Fakt ženské slzy zaberajú, ale raz mi došlo veľmi ľúto, keď mi chceli zobrať vodičák a druhýkrát za prekročenie rýchlosti. To som išla na tréning v takých kraťasoch a policajt sa vypytoval, pokukoval a potom ma pustil. J Veľa pokút neplatím, lebo sa riadim hesla, že pomaly ďalej zájdeš! Radšej zavolám, že budem meškať a nestojí mi to za to, aby som zomrela alebo bola na vozíku, lebo sa ponáhľam... Jasné, ak meškám do rádia a mám vstup, tak mám vstup a preto idem skôr. Nerozčuľujem sa.
Je niečo, s čím neustále bojujete?
Môj orientačný zmysel je -30! Ak niekde idem, tak sa normálne bez navigácie neviem vrátiť po tej istej ceste. Ďakujem google maps, že existujú a navigačku mám nonstop zapnutú. Vtedy som najšťastnejšia.
Dostavil sa už niekedy mikrospánok?
Šoférovala som na otočku do Košíc a naspäť. No nemala som mikrospánok, ale dostavila sa halucinácia. Dupla som na brzdu, celé auto, že čo sa deje a ja som pred sebou videla hrubý strom. Zľakla som sa a vtedy prvá pumpa, káva, oddych.
Vanda, vyskúšali ste si novú Hondu CR-V 2,0 i-VTEC vo výbave ELEGANCE, čo prezradíte o tomto modeli čitateľom, ak by ste sa zmenili z moderátorky na motoristickú novinárku?
Zvonku Honda CR-V pripomínala tvary transformera a veľké rozmery to iba potvrdzovali. Prekvapenie nastalo, keď som sadla za volant a rozmery sa už také veľké nezdali. Interiér bol veľmi pekný, všetko som hneď pochopila a cúvacia kamera bola reálna a to kažej žene odporúčam. Je to veľká pomoc pri parkovaní. Priestor v SUV-čku bol komfortný vpredu, vzadu aj v kufri.Tu fakt mysleli na rodiny. Aj sklápanie sedadiel do roviny by zvládla hociktorá žena. Benzínový dvojlitrový motor sme ani nepočuli, len pri vyšších otáčach nám dal o sebe vedieť, že jazdí s nami. Išli sme eco jazdou a lístočky na displeji nás informovali, že jazdíme úsporne. Pri zmenenom mode bolo cítíť lepšiu akceleráciu, ozaj inak sa veľmi hladko preraďovalo. Podvozok bol síce tvrdší, ale vôbec sme sa nenakláňali a auto držalo stopu. Do terénu, na asfalt či nespevnenú cestu je CR-V-čka ako doma! Vôbec mi nepripadalo, že sedím v SUV-čku, pretože jazda bola dynamická, bezpečná. A v testovanej výbave som sa cítila komfortne! Naozaj je Honda CR-V rodinné auto a pre ženy, ktoré vozia svoje ratolesti do školy a na krúžky dá pocit maximálneho bezpečia.
Text a foto: Alena Chorvátová