Trendy Ateca

06.01.2017 08:06

Maťo Homola - slovenský automobilový pretekár,  ktorý reprezentuje Slovensko a tím Homola Motorsport vo svetovom seriáli cestovných automobilov TCR International Series na na vozidle SEAT Leon TCR

V prestížnom hodnotení TOP 30 jazdcov roka 2016 si prvým Slovákom. Predsa len, keď zhodnotíš celkovo šampionát TCR, tak čo by si našim čitateľom o sebe povedal?
...že napriek všetkému to bol úspech a správne rozhodnutie, byť prvýkrát v takom šampionáte.  Na Seate Leon TCR som do polovice sezóny bol v prvej trojke, dokonca som raz viedol, keď sa mi podarilo vyhrať v Nemecku. Prvú polovicu sezóny som bol gentleman, ale v druhej časti som bol dravejší voči súperom. A tak ázijská časť bola náročnejšia, pretože som mal technické problémy a nehody. Celkovo na prvú sezónu je piate miesto naozaj dobré číslo.
Preteky TCR sú preteky súkromných teamov, ale je vidieť aj tento rok, že niektoré teamy mali väčšiu podporu fabrík.

S pretekárskym Seatom Leonom TCR si jazdil ako nefabrický jazdec...je to tak?
Určite by sa mi jazdilo lepšie, keby ma tiež podporovali fabriky ako iných jazdcov. Všetci jazdci, ktorí skončili v konečnom hodnotení predo mnou, boli fabrickí jazdci, teda mali podporu od výrobcu. S týmito podmienkami majú väčšiu politickú silu a možno aj o nejaký ten "koník" viac v aute. Verím, že, snáď sa to časom zmení. Samozrejme, že sa mi jazdilo dobre, lebo Seat Leon má lepšiu technológiu, pneumatiky i brzdy, je oveľa rýchlejší ako civilný Leon. Učil som sa na ňom jazdiť čo najrýchlejšie. Vychytal som muchy, uvidím však čo bude ďalej a na akom aute budem jazdiť v budúcnosti.

 

Držíme palce, Maťo, no momentálne v bežnej premávke sa na čom premiestňuješ?
Po pravde som jazdil väčšinou na požičaných autách so silnejšími motormi, ale radšej mám mestské autá, aby ma to neprovokovalo dupať na plyn. Aj preto teraz jazdím na malom mestskom aute. A neplatím vôbec pokty, ani jednu zatiaľ v mojej karére civilného vodiča.

 V mladosti si jazdil pretekársky na motokárach, ktoré ťa naučili základom jazdenia kým si nepresedlal na cestné automobily. Vodičák bol pre teba asi „hračkou“...nemal si žiadne problémy?
Neurobil som ho hneď na prvýkrát. Nejako sa mi podarilo nepustiť jednu pani na prechode a hoci bola dosť ďaleko, policajt to posúdil, že som ju nepustil, ale na druhýkrát som ho už spravil a svoj vodičák som dostal.
Bežné ťukesy, nehody a iné kolízie ťa v hektickej Bratislave neobišli?
Jeden týpek raz odbočoval z vedľajšej cesty na hlavnú, ja som stál, on neprispôsobil svoju jazdu cestnej premávke a vrazil do mňa. Práve som sa vrátil z Ruska a bol som 3 km od nášho domu, zavolal som policajtov a ďaľšie 3 hodiny sme museli čakať. Zbytočne, ale čo už aj také sa stáva.

Čo ťa vytáča na niektorých vodičoch v cestnej premávke?
Na mimometstských cestách sa mi nepáči na mnohých vodičoch, že jazdia pomaly čiže neplynule a veľakrát nedisciplinovane. Na trojprúdovkách sa nevedia zaradiť a väčšinou jazdia v strede, blokujú a spomaľujú plynulosť cestnej premávky.
Ak by sme sa vrátili na preteky do Ázie, tak nám priblíž, čo všetko sa odohrávalo pri kolízii s inými pretekárskmi autami....
Na pretekoch v Macau sa mi podarilo nabúrať v úzkej zákrute a čakal som, kedy kto z pretekárov do mňa nabúra. Bola tam zápcha a mne sa nedalo vycúvať, lebo som mal vylomené koleso. Zozadu do mňa dobiedzal jeden jazdec, aby mhol prejsť. Vystúpil som a povedal som mu, nech mi nerozbije celé auto a v tom momente ako som vystúpil, tak moje auto vytiahli nado mňa. Všetky autá, ktoré boli za mnou začali prechádzať popri mne a ja som sa medzi nimi cítil ako taký osamelý jazdec. Obecenstvo sa tešilo, keď som nabúral... plná tribúna a všetci mi tlieskali, tak som zdvihol ruky a oni doslova šaleli, milujú to tam...
Mal si možnosť vidieť na čom ázijci v tej časti, kde ste boli jazdia? Bol čas pozerať naokolo?
V Malajzii jazdia na Protonoch, to je ich národná značka. Minimálne 70% z ostatných značiek áut. No vidieť tam aj európske autá, ale už pomenej. Vodiči sú takí, že jazdia ako sa im zachce. Chcel som si raz požičať skúter, ale neodporúčali mi to. Žiadne predpisy, trúbenie, ich chaotický štýl, tak som sa neodvážil ísť do premávky. Videl som tam troch ľudí na jednom skútri, alebo išiel týpek na motorke a niesol so sebou ďaľšiu motorku, no to sa ani nedá opísať, ako tam oni šialene jazdia. Iná mentalita, iný svet...

Sme pri značke Seat a vyskúšal si si benzínovú jednaštvorku nového Seatu Ateca...čo hovoríš na ňu v prevedení s automatickou prevodovkou?
Pekný exteriér kompaktného SUV-čka, ktoré si každý všimne už z diaľky, naozaj vyčnieva z radu. Španielské Seaty majú svoju emóciu a čaro...viem o čom hovorím, ale Ateca je fakt trendy. Páčil sa mi svetelný odraz pri dverách, ktorý sa objavil na zemi po otvorení vozidla. Odrážalo meno modelu, čo bolo ozaj efektné. Pre pohodu a kolóny je automat určite lepší do mestskej premávky, hoci mne ako pretekárovi vyhovuje viac manuál. Aj tu ma bavilo  manuálne radenie. V Barcelone som v tomto modeli sedel prvýkrát a veľmi dobre sa mi sedelo na sedadlách. Okamžite som cítil aj ich výhrevnosť, čo v zime ocenia hlavne ženy. Veľkorysý priestor bol kabíne aj v kufri. Palubovka orientovaná na vodiča bola dostatočne prehľadná a športovo ladený volant mal výborné manévrovanie. Benzínová jednaštvorka mala pekný zvuk a musím povedať, že je vhodná do mesta i na diaľnicu, lebo 150 koní urobí svojú prácu. Jazdné režimy (Eco, normal, šport) sú super, ale mne najviac vyhovoval individuál. Bol som príjemne prekvapený z Atecy, ktorá disponovala dobrou výbavou s modernými technologiami.
Text a foto: Alena Chorvátová
 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode