Tri z troch pre Type R: Šampión pretekov British Touring Car, Matt Neal, dosiahol na okruhu GP v Silverstone tretí rekord okruhu v rámci akcie „Type R Challenge 2018“

02.07.2018 11:50

Po dvoch úspechoch automobilu Honda Civic v rámci akcie „Type R Challenge 2018“ na okruhoch Magny-Cours a Spa-Francorchamps dosiahol tento vysokovýkonný hatchback aj nový traťový rekord pre sériové automobily s pohonom predných kolies na okruhu GP Silverstone v Spojenom kráľovstve. Časom 2 minúty a 31,32 sekundy prekonal rekord dosiahnutý predchádzajúcou generáciou Civicu Type R počas podobnej akcie v roku 2016.

 

  • Nový traťový rekord sériového automobilu s predným náhonom na okruhu GP Silverstone má hodnotu 2 minúty a 31,32 sekundy

  • Legenda BTCC, Matt Neal, dosiahol nový rekord v štandardnom sériovom automobile Type R

  • Tretí traťový rekord v rámci akcie „Type R Challenge“ stavia Civic Type R do pozície benchmarku vo svojej triede

  • Počas akcie Type R Challenge 2018 už boli prekonané rekordy na okruhoch Magny-Cours vo Francúzsku a Spa-Francorchamps v Belgicku

 

 

Type R pilotoval trojnásobný šampión pretekov British Touring Car Championship, Matt Neal, ktorý je momentálne súčasťou kampane Honda Civic Type R BTCC v roku 2018 s tímom Halfords Yuasa Racing.

 

Okruh Silverstone GP je vzrušujúca trať dlhá 5,89 km, ktorá sa vyznačuje kombináciou rýchlych roviniek, zákrut prechádzaných veľkými rýchlosťami a technickými časťami, ktoré si vyžadujú špičkové vedenie vozidla. Civic Type R, poháňaný úžasným optimalizovaným 2-litrovým motorom VTEC TURBO, umožnil svojim špičkovým výkonom Nealovi naplno využiť rovinky a rýchle akcelerovať z ostrých zákrut.

 

Dosiahnutá rýchlosť okruhu navyše potvrdila, že najdôležitejšie sú aerodynamické charakteristiky – a Civic Type R má významnú výhodu vďaka najlepšiemu pomeru vztlaku a odporu vo svojej triede. V režime +R produkuje systém adaptívneho tlmenia tvrdú a nerozkolísanú jazdu, vďaka ktorej sa v plynulých zákrutách Silverstonu môže dosiahnuť vyššia rýchlosť.

 

V rozhovore o traťovom rekorde Matt Neal povedal: „Skutočnú výhodu automobilu Type R som objavil v ostrých zákrutách. Je to stabilita, ktorá je kombináciou aerodynamiky a nového pokročilého systému odpruženia. Do zákrut ako sú Copse a Stowe na konci rovinky Hangar môžete s pokojom vletieť vysokou rýchlosťou.“

 

Svoje hodnotenie samotného automobilu Type R Neal doplnil: „Tento Type R nie je vo svojej triede najlepším automobilom len kvôli jednej veci, ale vďaka súhrnu jeho vlastností. Voči jeho predchodcom je to od základov úplne nová platforma, v ktorej Honda prehodnotila a zlepšila každú oblasť od stability ovládania s viacspojovým odpružením, aerodynamiku, ale aj ťažisko, ktoré je nižšie. Je to širší a dlhší automobil a spätná väzba, ktorú vodič dostáva od riadenia a výkon motora sú v každom ohľade krokom vpred.“

 

V zostave jazdcov pre ďalšie pokusy o prekonanie rekordu okruhov v rámci Type R Challenge 2018 je bývalý svetový šampión Formuly 1 a súčasný jazdec NSX Super GT Jenson Button (UK) a jazdec WTCR Tiago Monteira (Portugalsko).

 

Nový rekordný čas okruhu Silverstone je štvrtým traťovým rekordom, ktorý dosiahol nový automobil Honda Civic Type R. V apríli 2017 sa sériový prototyp stal doteraz najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom s predným náhonom na okruhu Nürburgring Nordschleife, keď dosiahol rekordný čas 7 minút a 43,8 sekundy. Následne sa do akcie „Type R Challenge 2018“ zapojil jazdec WTCR Esteban Guerrieri vytvorením nového traťového rekordu časom 2 minúty a 1,51 sekundy pre sériové automobily s predným pohonom na okruhu Magny-Cours GP vo Francúzsku, a potom Bertrand Baguette v tom istom automobile dosiahol čas 2 minúty a 53,72 sekundy na okruhu Spa-Francorchamps v Belgicku.

 

Nová Honda Civic Type R si uchováva zdedenú krvnú skupinu vysokovýkonného hatchbacku Honda a vo svojej triede nie je len najrýchlejším automobilom, ale má aj najlepšiu akceleráciu. Najnovší športový automobil so známym „červeným H“ bol súčasťou nového vývojového programu desiatej generácie Civicu, doteraz najväčšieho v histórii Hondy a jeho konštrukcia umožňuje najpôsobivejšiu jazdu v segmente hot hatch na ceste aj na závodnej trati. Vyznačuje sa ľahkou karosériou s vysokou tuhosťou, nízkym ťažiskom a sofistikovaným systémom odpruženia s dvojosovou vzperou, ktorý znižuje vplyv akcelerácie na riadenie a zlepšuje pocit pri prudkom prejazde zákrutami.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode