„Type R Challenge 2018“ vstupuje na Eau Rouge: Bertrand Baguette, japonská hviezda seriálu Super GT, prekonal rekord okruhu Spa-Francorchamps
18.06.2018 11:49
ÚPLNÉ EMBARGO: 09:00 (SEČ), 18. júna 2018
-
Nový traťový rekord sériového automobilu s pohonom predných kolies na okruhu Spa-Francorchamps má hodnotu 2 minúty a 53, 72 sekúnd
-
Jazdec Super GT a šampión LMP2, Bertrand Baguette, dosiahol nový rekord v štandardnom sériovom vozidle Type R s cestnými pneumatikami
-
Rekord v Belgicku je už druhým úspechom v akcii„Type R Challenge 2018“
-
Ďalšie pokusy na známych európskych pretekárskych okruhoch sa uskutočnia v lete 2018
Po ustanovení nového rekordu okruhu Magny-Cours GP uplynulý mesiac, dosiahol vysokovýkonný hatchback nový rekord sériových vozidiel s predným pohonom, na okruhu Spa-Francorchamps v Belgicku, ktorého hodnota je 2 minúty a 53,72 sekundy. Type R pilotoval bývalý svetový šampión triedy FIA WEC LMP2, Bertrand Baguette, ktorý v súčasnosti jazdí na Honda NSX-GT v sérii Super GT v tíme Nakajima Racing.
Okruh Spa-Francorchamps patrí k najdlhším tratiam a meria 7,004 km. Vyznačuje sa veľmi rýchlymi rovinkami, zákrutami prechádzanými veľkými rýchlosťami, ale aj technickejšími pomalšími sekciami a výraznými zmenami prevýšenia. Špičková akcelerácia a bezkonkurenčné otáčky dvojlitrového motora VTEC TURBO automobilu Civic Type R umožnili Baguetteovi využiť dlhé rovinky a rýchle akcelerovať z ostrých zákrut.
Pre dosiahnutie rekordu okruhu boli dôležité aj aerodynamické vlastnosti Civicu Type R a k jeho mimoriadnej stabilite pri vysokých rýchlostiach prispel aj jemne vypracovaný dizajn automobilu s hladkou spodnou časťou podvozku, prednou vzduchovou clonou, štíhlym zadným krídlom a generátormi vírov. V režime +R produkuje systém adaptívneho tlmenia tvrdú a nerozkolísanú jazdu, ideálnu pre závodnú trať, vďaka ktorej sa v Spa-Francorchamps na slávnom okruhu Eau Rouge a na rovinke Kemmel Straight podarilo dosiahnuť vyššiu rýchlosť.
O automobile Type R a spôsobe jeho ovládania Bertrand Baguette povedal: „Pri prednom náhode zvyčajne očakávate nedotáčavosť, tento automobil je však mimoriadne vyvážený. Okamžite nadobudnete sebadôveru, pretože hlavne v režime +R vám automobil poskytuje dostatočnú spätnú väzbu cez volant. Podvozok je veľmi tuhý, zadná časť veľmi stabilná a predok sa zahryzáva skutočné dobre, takže predný záber môžete dostatočne využiť. Aj aerodynamické vlastnosti naozaj prispievajú k príjemnému pocitu pri vysokej rýchlosti a úroveň trakcie je úchvatná.
„Mne, ako súťažnému jazdcovi, je jasné, že automobil Type R je zrodený pre súťažnú trať, rovnako dobre sa však cíti aj v bežnej prevádzke v uliciach. V tomto aute sa mi sedí veľmi pohodlne a výhľad dookola je veľmi dobrý“.
Honda ustanovila pôvodný rekordný čas okruhu v Spa-Francorchamps pri podobnej výzve v roku 2016. Dokázala to predchádzajúca verzia Civicu Type R, ktorá rekordné časy dosiahla aj na Silverstone, Estorile a Hungaroringu. Tohtoročná edícia tejto výzvy sa na tieto tri okruhy vráti počas leta.
Svoju účasť pri zostávajúcich pokusoch o prekonanie rekordov okruhov v rámci Type R Challenge 2018 potvrdili ďalší jazdci vrátane bývalého svetového šampióna Formuly 1 a súčasného jazdca NSX Super GT Jensona Buttona (UK), jazdca WTCR Tiaga Monteira (Portugalsko) a legendy BTCC Matta Neala (UK).
Rekordný čas okruhu Spa-Francorchamps je tretím traťovým rekordom, ktorý dosiahol nový automobil Honda Civic Type R. V apríli 2017 sa sériový prototyp stal doteraz najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom s predným náhonom na okruhu Nürburgring Nordschleife, keď dosiahol rekordný čas 7 minút a 43,8 sekúnd. V uplynulom mesiaci dosiahol jazdec WTCR, Esteban Guerrieri, na francúzskom okruhu v Magny-Cours GP nový traťový rekord pre sériové automobily s predným náhonom časom 2 minúty a 1,51 sekundy v rámci akcie Type R Challenge.
Nová Honda Civic Type R si uchováva zdedenú krvnú skupinu vysokovýkonného hatchbacku Honda a vo svojej triede nie je len najrýchlejším automobilom, ale má aj najlepšiu akceleráciu. Najnovší športový automobil so známym „červeným H“ bol súčasťou nového vývojového programu desiatej generácie Civicu, doteraz najväčšieho v histórii Hondy a jeho konštrukcia umožňuje najpôsobivejšiu jazdu v segmente hot hatch na ceste aj na závodnej trati. Vyznačuje sa ľahkou karosériou s vysokou tuhosťou, nízkym ťažiskom a sofistikovaným systémom odpruženia s dvojosovou vzperou, ktorý znižuje vplyv akcelerácie na riadenie a zlepšuje pocit pri prudkom prejazde zákrutami.