Úhrnný predaj hybridných modelov Toyota dosiahol v Japonsku 2 milióny vozidiel
15.11.2012 11:06
Kumulatívny celosvetový predaj presiahol hranicu 4,6 milióna hybridných vozidiel
Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že úhrnný predaj hybridných modelov tohto výrobcu v Japonsku dosiahol 31. októbra počet 2,04 mil. kusov. Úhrnný globálny predaj hybridných automobilov z produkcie TMC – od premiéry prvého modelu v roku 1997 – v súčasnosti dosiahol 4,60 mil. vozidiel1, pričom len od 1. januára do 31. októbra tohto roku sa ich predalo až 1,02 milióna.
Toyota sa rozhodla venovať úsilie všeobecnému rozširovaniu vozidiel s hybridným pohonom na celosvetovom trhu. Otázku ochrany životného prostredia si preto stanovila ako jednu z priorít riadenia spoločnosti a vychádza z presvedčenia, že ekologicky šetrné vozidlá môžu mať skutočne pozitívny dosah len v prípade, že nájdu odozvu u širokej verejnosti.
V auguste roku 1997 predstavila spoločnosť TMC v Japonsku svoj prvý hybridný minibus Coaster s kombináciou zážihového motora a elektromotora, po ktorom v decembri 1997 nasledovala Toyota Prius – celosvetovo prvé sériovo vyrábané osobné vozidlo s hybridným pohonom. Model Prius sa v roku 2000 začal predávať v Severnej Amerike, Európe a na ďalších trhoch. Druhá generácia tohto modelu bola uvedená na trh v roku 2003 a tretia generácia potom odštartovala v roku 2009.
Toyota postupne rozšírila svoj modelový rad vozidiel s hybridným pohonom o vozidlá typu MPV, SUV, sedany s pohonom zadných kolies a kompaktné vozidlá so splývavou zadnou časťou. Na konci apríla tohto roku dosiahol úhrnný celosvetový predaj hybridných vozidiel z produkcie TMC hranicu 4 miliónov vozidiel. Ku koncu októbra 2012 sa približne v 80 krajinách a regiónoch celého sveta predáva celkovo 19 modelov hybridných osobných vozidiel z produkcie TMC a jeden hybridný model s technológiou Plug-in. V Japonsku TMC vyrába 15 modelov hybridných osobných automobilov a jeden hybridní model s technológiou Plug-in.
Toyota má v pláne do konca roku 2015 uviesť celosvetovo 20 nových modelov s hybridným pohonom a vynaloží ďalšie úsilie na rozšírenie svojho hybridného produktového radu, ako aj trhov, kde sa tieto vozidlá predávajú. V Japonsku percentuálny podiel predávaných vozidiel s hybridným pohonom každoročne rastie, k čomu prispelo aj uvedenie kompaktného hatchbacku Aqua s hybridným pohonom a celkovo rastúce povedomie verejnosti o hybridnej technológii. Vozidlá s hybridným pohonom predstavujú približne 40 percent celkového predaja automobilky Toyota v Japonsku a 14 percent celosvetovo.
Toyota vypočítala, že vozidlá s plne hybridným pohonom vyrobené TMC3 od roku 1997 do 31. októbra 2012 dokázali celosvetovo ušetriť cca 30 mil. ton4 emisií CO2 (plynu, ktorý je považovaný za príčinu globálnych klimatických zmien, z toho cca 9 mil. ton v Japonsku) v porovnaní s modelmi porovnateľných rozmerov a výkonu poháňanými zážihovým motorom. Okrem toho Toyota odhaduje, že jej vozidlá s hybridným pohonom celosvetovo ušetrili približne 11 mld. litrov benzínu – v porovnaní s vozidlami podobných rozmerov vybavenými zážihovým motorom.
Toyota, usilujúca sa dlhodobo o trvale udržateľnú mobilitu, teraz presadzuje predovšetkým hybridné technológie, ktoré umožňujú kombináciu rôznych typov paliva. Okrem vývoja ekologických automobilov nad rámec hybridných vozidiel sa bude Toyota aj naďalej usilovať o zvýšenie všeobecného povedomia o hybridných technológiách a rozširovať svoj modelový rad vozidiel s plne hybridným pohonom pri súčasnom znižovaní nákladov, aby dokázala ponúknuť široké spektrum automobilov vyhovujúce čo najširšiemu počtu zákazníkov.
1 Vrátane hybridných vozidiel s technológiou Plug-in.
2 Podľa údajov TMC.
3 Okrem modelov Coaster Hybrid EV, Dyna Hybrid, Toyoace Hybrid a Quick Delivery 200.
4 Počet registrovaných vozidiel x prejdená vzdialenosť x skutočná spotreba paliva v jednotlivých krajinách x prevodný činiteľ CO2.