Úloha splnená! Jenson Button zabezpečil pre Hondu piaty a posledný plánovaný rekord okruhu v rámci akcie Civic Type R Challenge 2018
07.08.2018 10:29
-
Jenson Button ukončil akciu Type R Challenge 2018 spoločnosti Honda piatym rekordom na závodnej trati Hungaroring
-
Nový rekord okruhu Hungaroring GP pre automobily s predným náhonom má hodnotu 2 minúty a 10,19 sekundy
-
Nový rekord okruhu zabetónoval pozíciu Civicu Type R ako najrýchlejšieho automobilu vo svojej triede
-
Piaty rekordný čas tohto roku bol dosiahnutý štandardným sériovým automobilom s cestnými pneumatikami
-
Cieľ akcie Type R Challenge je splnený, počas nej sa pokorilo päť rekordov na piatich ikonických pretekárskych okruhoch v Európe
V piatom a poslednom plánovanom pokuse v sérii o prekonanie traťových rekordov po celej Európe v roku 2018 dosiahla Honda časom 2 minúty a 10,19 sekundy nový rekord maďarského okruhu Hungaroring GP. Za volantom Civicu Type R sedel majster sveta Formuly jeden a súčasný jazdec série NSX Super GT, Jenson Button. Táto trať má pre Buttona mimoriadny význam, pretože na tomto okruhu získal v roku 2006 svoju prvú veľkú cenu s automobilom Honda.
Okruh Hungaroring je kľukatá a úzka trať, dlhá 4,38 km so 180-stupňovými ostrými zákrutami a zložitou šikanou, vďaka ktorým patrí k najtechnickejším tratiam v Európe. Tento výsledok je dokonalou demonštráciou systému adaptívnych tlmičov Civicu Type R, ktorý zabezpečuje tvrdšiu nerozkolísanú jazdu a väčšiu agilitu pre dosiahnutie športového štýlu jazdy. Okrem systému odpruženia pomáhalo Buttonovi dosiahnuť traťový rekord pre Hondu na okruhu Grand Prix aj jedinečné nastavenie riadenia a zlepšená aerodynamika.
V rozhovore o traťovom rekorde Jenson Button povedal: „Na Hungaroring, kde som v roku 2006 vyhral svoje prvé preteky F1 s Hondou, sme v novom Type R prišli dosiahnuť nový traťový rekord pre sériové automobily s predným náhonom a som šťastný, že sme to dokázali!“
K hodnoteniu automobilu Type R dodal: „Prvá vec, ktorú som si po opustení pit lane uvedomil, bola vynikajúca neutralita vozidla. Prišiel som z prostredia, ktoré sa nezameriavalo na predný náhon, takže pre mňa to bolo niečo, na čo som nebol zvyknutý. Ale keďže Type R je tak dobre vyvážený, okamžite som sa s ním zžil a cítil som sa prirodzene.
Najviac ma prekvapilo, ako neskoro som s týmto automobilom mohol začať brzdiť. Aj manuálna prevodovka fungovala bezchybne. Väčšina dnešných automobilov nemá manuálnu prevodovku, takže bolo príjemné mať ten manuálny pocit. Vždy sa cítite omnoho viac prepojený s automobilom.“
Pôvodný traťový rekord dosiahla Honda s predchádzajúcou generáciou Civicu Type R na Hungaroringu počas podobnej výzvy v roku 2016. Tento nový rekordný čas je už piatym rekordom Hondy pre automobily s predným náhonom v rámci akcie Type R Challenge 2018, čím sa dosiahol cieľ vytýčený výzvou, o ktorej sme začali premýšľať po tom, čo sa Type R stal najrýchlejším sériovým automobilom s predným pohonom na okruhu Nürburgring Nordschleife v apríli 2017, keď dosiahol čas okruhu 7 minút a 43,8 sekundy. Týchto šesť rekordov zabetónovalo pozíciu Civicu Type R ako najrýchlejšieho automobilu vo svojej triede
Na ceste Hondy po piatich závodných tratiach v Európe sa výzvy zúčastnilo päť pretekárskych šampiónov, ktorí dosiahli nové traťové rekordy pre sériové automobily s predným náhonom.
-
Jazdec WTCR Tiago Monteiro dosiahol na okruhu Estoril v Portugalsku traťový rekord 2 minúty a 1,84 sekundy.
-
Legenda BTCC Matt Neal dosiahol na okruhu Silverstone v Spojenom kráľovstve traťový rekord 2 minúty a 31,32 sekundy
-
Japonská hviezda Super GT, Betrand Baguette, dosiahol na Spa-Francorchamps v Belgicku rekord 2 minúty a 53,72 sekúnd
-
Jazdec WTCR Esteban Guerrieri dosiahol na okruhu Magny-Cours GP vo Francúzsku nový rekord 2 minúty a 1,51 sekundy.
Nový, od základov prepracovaný automobil, umožňuje doteraz najpôsobivejší zážitok z jazdy na akomkoľvek Civicu Type R. Vývojový program tejto najnovšej generácie Civicu je najrozsiahlejší v doterajšej histórii Hondy. Tento vysokovýkonný hatchback zostáva najrýchlejším automobilom vo svojej triede s najlepšou akceleráciou, za čo vďačí kombinácii svojej nízkej hmotnosti, karosérii s vysokou tuhosťou a jedinečným dvojosovým systémom predného odpruženia, ktorý znižuje vplyv akcelerácie na riadenie a umožňuje rýchly prejazd ostrých zákrut. Type R si uchováva zdedenú krvnú skupinu vysokovýkonného hatchbacku Honda a vo svojej triede nie je len najrýchlejším automobilom, ale má aj najlepšiu akceleráciu.
Button to uzatvoril: „Nový Type R je podobne ako jeho predchádzajúce modely, skutočne to pravé orechové a celkom určite nestratil nič zo svojho šarmu.“